Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Hur har du kommit fram till dessa siffror? Vad bygger du resonemanget på? Hur väl stämmer den alarmerande situationen i Sydafrika med dina - som jag misstänker totalt godtyckliga - siffror?
Varför har aldrig bebisvåldtäkt, ibland i grupp, varit ett samhällsproblem i vita samhällen?
Ja, det är godtyckliga antaganden bara för att visa vart jag står. Jag är inte så intresserad av svarta som ras att jag jagar information om dem. Jag vet av erfarenhet att jag inte riskerar att bli våldtagen i rumpan av de jag känner.
Citat:
2) Den här meningen är avslöjande. Du är beredd att ha "fördomar" (vad bygger du dem på?) angående människor som klär sig på ett visst sätt, talar eller för sig på ett visst sätt, men inte beroende på ras? Men vet du - om du går på en mörk gata i L.A. och möter ett gäng... så tror jag att kläderna, språkbruket och kroppsspåket du blir vaksam mot i 9 fall av 10 tillhör icke-vita.
Det är bara det att du räds att gå till botten med det hela - det är lättare och smärtfriare och "godare" att dilla om kläder och språkbruk än om ras.
Japp men även mer korrekt.
Går jag på gatan i LA och träffar på cracklangare så är jag nog vaksam. Träffar jag en svart man i kostym eller helt enkelt vanliga kläder (det gäller även streetkläder så att säga) så gör det inget intryck på mig.
Du ska nog se att det finns många degenerade av alla möjliga raser som langar crack på samma hörn och skjuter småbarn för att de trycker först och siktar sen. Kolla på valfri streetdokumentär. Ja, till och med asiater som ni älskar att krama. Enda de har gemensamt är området de bor i.
Socio-fucking-ekonomi...
Citat:
3) Och vilken är denna grund? Och varför denna ständiga tendens från er sida att förolämpa era meningsmotståndare? Floskler och förolämpningar kännetecknar "er" filosofi.
Snälla du. Ta en titt runt forumet. Förolämpningar flyger från alla håll och kanter. Det är sånt du får ta när du pratar skit.
Citat:
Du menar förstås välfärdsgrund? Eller? För om inte alla har en viss välfärd begås det fler bebisvåldtäkter, eller? Du talar om socio-ekonomi, neh?
Då ser jag gärna att du bemöter de inlägg som jag tycker visar att de svartas brottslighet inte ens med den bästa vilja i världen kan kopplats till socioekonomi. Men eftersom jag är ett "fascistmongo" så motbevisar du mig lätt, eller hur?
Nja, jag sitter inte på en hög vetenskapliga uppsatser. Som jag sagt tidigare, jag får anta att statistiken bygger på något och lyssnar jag på dig så gäller det generna. Det förändrar fortfarande inte min ståndpunkt att varje människa granskas för sig. Mina fördomar innefattar inte rasen som sagt, jag tittar på annat när jag avfärdar eller välkomnar människor i mitt liv. Om nån är en idiot pga sina gener eller hur han växt upp spelar mindre roll.