2010-03-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mantovani
är det meningen att man skall skratta åt dessa inlägg, där man talar om svarta som om de vore en homogen grupp? att svarta skulle vara latare eller dummare än andra folkslag. oj så skoj. fest i mongolidträsket.

Ja och du och saprofyt är två av festens hedersgäster.
2010-03-22, 15:38
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
vad är det för sakliga argument som biter på ett gäng inskränkta rasister? påstår man så mycket som ett kommatecken i positiva ordalag gällande invandring och invandrare.
då blir man fullkomligt nedpissad av argument i stil med: "nu säger all forskning att judar är snåla, negrer lata och att araber våldtar minst 5 kvinnor om dagen".
det går inte att föra en vettig dialog mot sådana nollor. sen kan du tycka vad du vill.

Du har rätt, från och med nu skall vi bara köra med känsloargument.. Lägg omedelbart ner all kärnkraft för den är farlig…
2010-03-22, 15:39
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Gissningsvis umgås du inte så frekvent med kriminella, våldsamma personer med en IQ under 70.

Mina släktingar på min styvförälders sida är allihop negrer, så det är inget speciell umgängeskrets jag talar om här. Jag har även växt upp i en hyresrättsförort med ganska många invandrare, och jag kan säga att det var då fan inte invandrarna (inte så få heller) som stökade till det under uppväxten. Jag har blivit lagförd mer än de flesta av dem - tillsammans (inte för att jag är någon superkriminell person, utan för att de helt enkelt inte ägnat sig åt brott i någon form), och jag är etnisk svensk. Hur det går för en i livet handlar helt enkelt om umgängeskrets, och inte om "ras".
Senast redigerad av saprofyt. 2010-03-22 kl. 15:44.
2010-03-22, 15:41
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Hur har du kommit fram till dessa siffror? Vad bygger du resonemanget på? Hur väl stämmer den alarmerande situationen i Sydafrika med dina - som jag misstänker totalt godtyckliga - siffror?

Varför har aldrig bebisvåldtäkt, ibland i grupp, varit ett samhällsproblem i vita samhällen?

Ja, det är godtyckliga antaganden bara för att visa vart jag står. Jag är inte så intresserad av svarta som ras att jag jagar information om dem. Jag vet av erfarenhet att jag inte riskerar att bli våldtagen i rumpan av de jag känner.

Citat:
2) Den här meningen är avslöjande. Du är beredd att ha "fördomar" (vad bygger du dem på?) angående människor som klär sig på ett visst sätt, talar eller för sig på ett visst sätt, men inte beroende på ras? Men vet du - om du går på en mörk gata i L.A. och möter ett gäng... så tror jag att kläderna, språkbruket och kroppsspåket du blir vaksam mot i 9 fall av 10 tillhör icke-vita.

Det är bara det att du räds att gå till botten med det hela - det är lättare och smärtfriare och "godare" att dilla om kläder och språkbruk än om ras.

Japp men även mer korrekt.
Går jag på gatan i LA och träffar på cracklangare så är jag nog vaksam. Träffar jag en svart man i kostym eller helt enkelt vanliga kläder (det gäller även streetkläder så att säga) så gör det inget intryck på mig.

Du ska nog se att det finns många degenerade av alla möjliga raser som langar crack på samma hörn och skjuter småbarn för att de trycker först och siktar sen. Kolla på valfri streetdokumentär. Ja, till och med asiater som ni älskar att krama. Enda de har gemensamt är området de bor i. Socio-fucking-ekonomi...

Citat:
3) Och vilken är denna grund? Och varför denna ständiga tendens från er sida att förolämpa era meningsmotståndare? Floskler och förolämpningar kännetecknar "er" filosofi.

Snälla du. Ta en titt runt forumet. Förolämpningar flyger från alla håll och kanter. Det är sånt du får ta när du pratar skit.

Citat:
Du menar förstås välfärdsgrund? Eller? För om inte alla har en viss välfärd begås det fler bebisvåldtäkter, eller? Du talar om socio-ekonomi, neh?

Då ser jag gärna att du bemöter de inlägg som jag tycker visar att de svartas brottslighet inte ens med den bästa vilja i världen kan kopplats till socioekonomi. Men eftersom jag är ett "fascistmongo" så motbevisar du mig lätt, eller hur?

Nja, jag sitter inte på en hög vetenskapliga uppsatser. Som jag sagt tidigare, jag får anta att statistiken bygger på något och lyssnar jag på dig så gäller det generna. Det förändrar fortfarande inte min ståndpunkt att varje människa granskas för sig. Mina fördomar innefattar inte rasen som sagt, jag tittar på annat när jag avfärdar eller välkomnar människor i mitt liv. Om nån är en idiot pga sina gener eller hur han växt upp spelar mindre roll.
2010-03-22, 15:43
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Bland 1000 svarta har du två, säg tre för argumentets skull som är sådana du beskriver. Bland 1000 vita har du en som är sådan. Vad säger det dig? För mig betyder det att jag fortsätter med mitt sätt att bedöma människor. En och en. Det finns fördomar som är användbara och det finns de som inte förändrar mycket. Detta är en sådan.

Det där stämmer ju inte. Se på Norge. Där finns det 27 våldtäksmän per 10.000 irakier jämför med 1 per 10.000 etniska norrmän.

Så det är inte 2:1 eller 3:1 utan snarare i spannet 10:1 till 50:1
2010-03-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Bland 1000 svarta har du två, säg tre för argumentets skull som är sådana du beskriver. Bland 1000 vita har du en som är sådan.

Bland negrer är det snarare 500+ av 1000 det rör sig om. I många olika undersökningar så har det visat sig att en majoritet av alla kvinnor i negerländer blir våldtagna minst en gång under sina liv. Om det inte är en liten klick män som våldtar väldigt många olika kvinnor så måste det faktum att en majoritet av kvinnorna blir våldtagna logiskt sett innebära att en majoritet av männen är våldtäktsmän. I en undersökning nyligen så svarade 25% av de tillfrågade sydafrikanska männen glatt att de hade våldtagit minst en person. Du kan direkt räkna bort vita, asiater och indier som starkt underrepresenterade vilket kanske ger att 35% av de svarta sydafrikanska männen glatt erkänner att de är våldtäktsmän. Hur många svarta män som är våldtäktsmän utan att erkänna det, eller som ännu inte hunnit våldta för första gången, framkommer natuirligtvis inte men det man kan vara säker på är att långt över 25% av alla svarta sydafrikanska män är våldtäktsmän.
2010-03-22, 15:48
Medlem
Citat:
Jag är så djävla mätt på din översittarattityd, cimmerian. Du tycks på fullt allvar tro att det du själv skriver är – sanningen. Att dina ”fakta” är något djävla facit. Du är inskränkt, läser bara på sådant du vill tro på, lyssnar bara på sådant du vill höra på. Ditt högtravande språk imponerar inte på mig. Däremot späs mina fördomar om den typiska rasisten på.
Mobbingoffer, acneproblem, datorintresserad, lillgammal, ensam, onanist, inåtvänd och osocial. Så vill jag beskriva dig.
För visst måste det vara okej att beskriva en person här, när andra tar sig rätten att beskriva befolkningen på en kontinent.

Du vet att att du har förlorat den här debatten va? Schas härifrån nu, kommunistliberal.
2010-03-22, 15:55
Medlem
Man kan omöjligen förlora en diskussion mot er. Då era argument bygger på fantasier och fördomar. Bara för att rasisterna klappar varandra på axeln och håller ihop, så betyder det inte att ni har rätt.
En lögn förblir en lögn, än hur många gånger man upprepar den.
2010-03-22, 16:01
Medlem
Citat:
Det du hänvisar till forskning och fakta, det är inga sanningar. Vetenskap är inte en teori, utan flera.
Say what? Du påstår på fullt allvar att forskning och fakta är lögner? Är du bakom flötet, kanhända?
2010-03-22, 16:07
Medlem
SFC1977s avatar
Är det samma tendenser här i väst som i Afrika?
Jag är mycket tveksamt att 25 procent av svarta amerikaner har våldtagit som i de svarta i SA.
2010-03-22, 16:08
Medlem
Citat:
Jag länkade till det i mitt inlägg, och länken gav ursprungligen av 21Nyheterna, som - liksom du -försöker övertyga mig att ekonomisk situation är skapare av en människas moral. Här är texten från 21Nyheternas länk:
"According to government statistics, violent crimes such as murder and (reported) robberies have decreased in recent years.[13] The rape and hijacking rates, however, showed no signs of such a slowdown. Hijackings and cash-in-transit heists particularly have been shown to be on the increase. The rape situation has become so bad that the country has been referred to as the "rape capital of the world."

Efter en läsning av sidan så går det att konstatera att du inte bara har valt de mycket få stycken som passar din argumentation från en vidspännande bild som talar emot rasism, utan även att du använt statistik på ett selektivt och inkomplett sätt. Det står fortfarande inget om HUR mycket de här typerna av brott har ökat/sjunkt, inte heller något om under hur lång tid mätningarna har gjorts. Kritiskt granskande av fakta, och då framförallt statistik är viktigt, framförallt när faktan och statistiken har sitt ursprung i 5 minuters Googlande.

Citat:
Dessutom talar vi om barn- och BEBIS våldtäkter. Du måste väl ändå hålla med om att bebis-våldtäkter är sällsynta i den vita delen av världen? Och vilken sorts social misär kan rimligtvis driva en människa till att våldta en bebis? Om du INTE är överraskad över detta bara för att folk är fattiga så är det nog nåt fel.

Länken som visar upp den här faktan innehåller ingen statistik eller citat, och handlar dessutom om övergrepp som skett av anställda på dagis, skolor och liknande. Det är ett brott som ”den vita rasen” inte är särskilt främmande för, eller hur? Våldtäkt i stort är naturlgitvis inte ett brott enbart för fattige, med den typen av social misär som inte erbjuder utbildning, social trygghet, arbete, hopp, hjälp till sinnessjuka och sexualupplysning medans den uppmuntrar kriminalitet som en statushöjare och en värdelös och förminskande kvinnosyn är en utmärkt grogrund för just våldtäkt.
2010-03-22, 16:10
Medlem
Citat:
Varför är du inte överraskad? Och tror du verkligen att våldtäkterna i Sydafrika handlar om makar som våldtar sina fruar? Och sedan GARANTERAR du att våldtäkt förekom i STORA MÄNGDER under 1870-talets Sverige... eh... HUR kan du göra det? Har du information som du kan hänvisa till? Hittar du på? Ge mig något att gå på mer än garantier från dig, ok?
Om vi studerar våldtäkter där sådant med all säkerhet registrerades - nämligen England och USA, från slutet av 1800-talet och fram över det tidiga 1900-talet, så ser vi en markant ökning i USA runt sekelskiftet, men ingen ökning i England förrän vid 50-talets början - men däremot registrerade så tidigt som tidigt 1800-tal sexbrott i BÅDE England och USA, och det var så sällsynt att det skapade sensationsrubriker. För ytterligare djupdykning rekommenderas Colin Wilsons bok, som mycket ingående går in på detta - och hänvisar till sina källor.

Semantiskt sett så kan jag givetvis inte GARANTERA att våldtäkt förekom i stora mängder i 1870-talets Sverige, lika lite som jag kan GARANTERA att himlen är blå eller att någonting överhuvudtaget existerar. Vad jag kan göra är däremot att samla ihop indicier och sedan bilda mig en uppfattning, exempelvis om att jag själv existerar. Brutaliteten, utbildningsnivån, den oerhört låga risken för att åka dit samt vad en kvinna skulle tjäna/förlora på en anmäld våldtäkt ger starka indicier på att anta att våldtäktsnivån var mycket hög i 1870-talets Sverige medan antalet anmälningar och utdelade straff var ytterst låga. Det sena förbudet av våldtäkt make/fru visar på en syn av våldtäkt som något inte särskilt allvarligt, och mannens rätt att ta vad han vill ha från en kvinna som okränkbar under en lång tid. Ännu 2010 så tvekar många kvinnor på att anmäla våldtäktsbrott då det är så skambelagt, hur tror du då det såg ut 1870 när det måste ha krävts opartiska vittnen till själva akten för att få till ett fällande och en kvinnas enda chans till social acceptans och dräglighet låg i det giftermål som i princip omöjliggjordes av en konstaterad våldtäkt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in