Citat:
Ursprungligen postat av brickbot
Jag älskar antirasistisk argumentationsteknik... Det är bara blahablaha, och uttjatad raparkalja utan substans. Jag tror att ni innerst inne vet och skräms över att det troligen ligger betydligt mer substans i folks resonemang här än ni klarar av att medge.
Negrer och vita är lika identiska som äpplen och päron, vår "upplysta" elit kan argumentera bäst fan de vill att det inte är något annat än pigments skillnad, normalbegåvade människor förstår att det är trams...
Jag är inte antirasist. Var får du din information ifrån?
Hur pinsam du är när du framställer dina fantasifoster som mina åsikter är värt att påpeka.
Gröna och röda äpplen är inte en bättre metafor då? Eller labradorer och golden retrivers? Att dra det längre än variationer inom en art finns det inga empiriska belägg förr.
Jag är inte det minsta lockad av att ta parti varken för eller mot rasism, du är ett utmärkt exempel på varför jag och väldigt många andra hoppade av det där tåget. När man träffar på en så stor del vitt avskräde som helt felaktigt går omkring i vanföreställningar om sin egen superioritet tappar man hoppet (eller bryter illusionen skapad av hjärnans försvarsmekanismer av vad som är "jag"). Dessa individer är inte undantag som bekräftar någon regel utan de är snarare ett genomsnitt eller en betydande grupp inom den vita folkstammen.
Nåväl, jag tycker fortfarande att det är underhållande hur ni som uttalat är rasister hela tiden skriver med en underton av rädsla. Naturligtvis inte alla, några av de få Svenskar jag träffat som kan stå på sig är personer med ns-sympatier tyvärr tillhör inte dessa en majoritet av sin grupp vilket lämnar kvar en stor flock får som är rädda för att gå ut när det talas ett annat språk på gatan utanför.