2010-03-22, 14:49
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mantovani

Jag är så djävla mätt på din översittarattityd, cimmerian.

Du tycks på fullt allvar tro att det du själv skriver är – sanningen.

Du är inskränkt, läser bara på sådant du vill tro på, lyssnar bara på sådant du vill höra på.

Ditt högtravande språk imponerar inte på mig.

Däremot späs mina fördomar om den typiska rasisten på.
Mobbingoffer, acneproblem, datorintresserad, lillgammal, ensam, onanist, inåtvänd och osocial. Så vill jag beskriva dig.
För visst måste det vara okej att beskriva en person här, när andra tar sig rätten att beskriva befolkningen på en kontinent.

Känner du dig tillplattad av mina inlägg? Stackare där.

Ja, och eftersom ingen kan slå hål på den forskning och de argument som jag stödjer mig på så anser jag - tills detta händer - att jag är närmare sanningen än mina meningsmotståndare, som inte har nåt att komma med när det väl kommer till kritan.

Nej, faktiskt lägger jag ner tid på att läsa mina meningsmotståndares argument, och de texter och den forskning de länkar till. Du vet, som man SKA göra om man vill diskutera hederligt.

Mitt språkbruk är inte avsett att imponera på vare sig dig eller någon annan - det är helt enkelt så jag skriver.

Ja, det är helt okej att du beskriver mig på det sättet, helt okej. Men jag tvivlar på att du har något annat än motvilja mot mina åsikter som grund till din beskrivning. Korkat och oförskämt, men helt okej, om det gör dig lycklig. Följer vi basala instinkter månne? Får man fråga om etnicitet?

Nu beskriver vi ju inte samtliga människor på en kontinent - vi frågar oss ytterst relevant frågor, som varför våldtäkter på kvinnor, barn och bebisar är ett sådant stort samhällsproblem i Afrika, när det så sällan förekommer i våra samhällen - förutom när svarta lever hos oss och är överrepresenterade i just denna brottstatistik. Allt detta ÄR FAKTA. Liksom att svarta generellt har markant lägre IQ än vita. Men om du inte anser att det ÄR fakta så är du välkommen att motbevisa mig.
2010-03-22, 14:53
Medlem
saprofyt.s avatar
Nu är ju detta Internet, och folk kan ljuga sig blåa (), men Cimmerian: hur många negrer har du träffat när du är ute och plöjer åkern? Alternativt: har du sett några från fönstret i rummet du har datorn i (såvida gardinerna inte är neddragna 24/7)?
2010-03-22, 14:57
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.

1) ...men de afrikaner, araber eller var fan de nu kommer ifrån, som har fått växa upp i ordnade miljöer här i Sverige ägnar sig inte åt sådant. De som är integrerade i det svenska samhället, helt enkelt.

2) Och jag har råkat träffa alla de som detta inte stämmer in på.

1) Men... de ÄGNAR ju sig faktisk åt sådant i större omfattning än vita... har du inte läst alla rapporter, inte minst från USA, som visar den abnorma överrepresentationen? Och nej, inte alla, det är inte det "överrepresentation" betyder, ok?

2) Men kära nån. Nu IQ-testar vi förstås inte alla våra vänner och bekanta, det är absurt, men eftersom du leder in diskussionen på det så framträder frågan: har alla du har träffat tagit IQ-testet och visat resultaten för dig?

Men vad jag förstår så motsätter du dig den forskning som finns, och som visat en markant skillnad i IQ mellan vita och svarta? Då skulle jag vilja att du visar mig var forskarna har gjort fel. För i texterna som jag har citerat - neutrala eller anti-rasistiska texter - så förefaller det mig som om ingen egentligen på allvar bestrider ATT IQ-skillnaderna finns. Den stora kontroversen verkar snarare ligga i hur man förklarar dessa skillnader.
2010-03-22, 15:10
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Nu är ju detta Internet, och folk kan ljuga sig blåa (), men Cimmerian: hur många negrer har du träffat när du är ute och plöjer åkern? Alternativt: har du sett några från fönstret i rummet du har datorn i (såvida gardinerna inte är neddragna 24/7)?

Ditt inlägg är fullt av obefogade fördomar, och jag tycker att du borde iaktta en anständigare ton, men jag svarar ändå: jag har en vän som är svartare än natten och som jag tycker mycket om. Jag har träffat många av hans vänner - som bor i sitt eget land, på andra sidan jorden. Jag har samtalat om dessa frågor under snart femton år med honom, och han håller med mig. Han VET... för han kommer från ett land där svarta har styrt sig själv i över 100 år. Han har även bott i Sydafrika, och rest på andra platser i Afrika, och han säger sig aldrig ha träffat så många rasistiska människor som just i Afrika. Han konstaterar att organisation och disciplin endast kan upprätthållas när de vita startar olika projekt - men när de vita försvinner förfaller det. Han erkänner, inte utan sorg, hur verkligheten är beskaffad. Jag önskar du kunde träffa honom, faktiskt.

Vissa av de mindre farliga dragen vi talar om stämmer in på honom - inte minst oförmågan till långsiktigt planerade, översexualitet, fallenhet för att tappa humöret, etc.

Men vad spelar allt detta för roll? Den verklighet vi diskuterar FINNS där ändå: Sydafrikas problem, Afrikas problem, afro-amerikanernas problem, överrepresentationen, oförmågan att ta hand om sina barn, etc.

Du kan inte visa mig EN, eller ens hundra, rotweilerhundar vars vaktinstinkt är kass, och sedan hävda att rotweilers inte är duktiga vakthundar, att de inte mer än andra hundar äger en utpräglad vaktinstinkt. Det funkar inte så med hundar, och inte heller med människor.
2010-03-22, 15:13
Medlem
Badsectors avatar
Denna graf visar normalfördelningarna för kognitiv förmåga för respektive rasgrupp;
http://antoverlord.files.wordpress.com/2007/07/race-and-iq.jpeg

Höjden på kurvan representerar andelen i gruppen med respektive IQ.
Dra en linje från IQ 70 och upp och se var den linjen träffar respektive rasgrupps.

Denna andel är den del i gruppen som klassas som "lindrigt utvecklingsstörd", med en mental nivå som en 12-åring eller lägre;
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/detta-ar-utvecklingsstorning_174896.svd
Citat:
•Lindrig utvecklingsstörning: IQ 50-70
(7-12-åring)
Outvecklat abstrakt tänkande och därför svårt med kommunikation och sociala kontakter. Svårt att förstå kopplingen mellan tre händelser: att handlingen A leder till händelsen B som leder till konsekvensen C.
Svårt att förstå termometern, vitsen med ett frimärke eller att kategorisera en stol och ett bord som möbler. Kan lära sig att använda siffror och bokstäver men kan inte hänga med i en textad film. Kan i tankarna gå utanför sin egen verklighet, till exempel att det finns andra bilar än de man ser. Kan, med begränsningar, lära sig att förstå klockan. Kan lära sig att använda pengar men förköper sig lätt. Har ett konkret språk och svårt att förstå ordspråk som ”lägga benen på ryggen”.
Väl utvecklade känslor, men svårt att hantera aggressioner.
Minst 22 med diagnos, men sannolikt totalt flera tusen, har dömts till fängelse de senaste sex åren.
Titta på höjden på kurvorna - att ha en så låg IQ är 5-6 ggr vanligare hos "Black" än hos "White".
Det råkar också vara den storleksordning som överrepresentationen vid mord har.
Med det absolut inte sagt att man blir mördare enbart pga låg kognitiv förmåga.
Senast redigerad av Badsector 2010-03-22 kl. 15:17.
2010-03-22, 15:18
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Om man ser på situationen i Usa tex så får man ju ha i åtanke att den sociala historien för svarta i det landet är väldigt speciell. Ränderna ifrån slavtiden går inte ur i brådrasket precis, och med påföljande segregering, svårigheter pgr av rasism, förfall av förorterna, fördummande nöjesindustri osv så är det lätt hänt att kidsen blir stående i gathörnen med luva och pösiga byxor och mässar "What you want bra, right churr, right churr" och säljer narkotikum till förbipasserande. Jag bestrider inte att det ligger en hel del i det som förs fram i denna tråden men precis som Saprofyt här ovanför så tycker jag att man bör förstå att en svart person som växer upp i ett välordnat och fungerande samhälle säkerligen kan utvecklas till en bra samhällsmedborgare trots eventuella evolutionära handikapp. Kanske inte lika smart överlag, vad vet jag, men inte så dum så att det blir till ett hinder i ett normalt svenssonliv, eller hur?

Afrika blev stört i sin utveckling iom att kontinenten koloniserades. Visst förde detta möte mellan afrika och europa mycket gott med sig men hela kontinenten sattes samtidigt ur kurs och hamnade i ett läge där det europeiska levernet, som inte fungerar speciellt bra för klimatzonen med låglänt bebyggelse och tätt ihoppackade människomassor i städer, skulle transplanteras till de varma regionerna. Det är bland annat detta som ligger bakom den onaturliga spridningen av malaria och andra sjukdomar på många håll och detta sätter stora delar av befolkningen ur spel.

Visst. Det finns kacklande Afrikaner som snortar krutkoks och hugger av händer till höger och vänster och våldtar småbarn och så vidare, men situationen ser ju inte ut sådan i i-länderna. Hur kommer det sig att negrer inte springer runt och skövlar med machetes i Stockholms innerstad? Eftersom dessa drag enligt många av skribenterna här är så dominerande hos svarta så borde de väl bryta igenom mycket tydligare än vad de gör? Ni ser ju dagligen negrer på tv, på film, inom kulturen, på gator och torg och så vidare. De står ju inte och hoar och tjoar med drypande fiendehjärtan i nävarna, eller hur? Kanske är det så att de mer outvecklade och kaosartade regionerna i afrika rent kulturellt befinner sig på samma nivå som stridsmålade germaner i en sköldmur ute i de teutoniska skogarna då det begav sig för oss? Stamkrig och jävulskap till höger och vänster. Visst hade vi en utvecklad kultur i europa även hos dessa "barbarer", men hade inte Zulu en liknande form av samhälle i Afrika?

Jag tycker att många av de som skriver här verkar fixera sig på det grövsta eländet nere i djunglerna och sedan i allt för hög grad projicerar sina intryck på hela den svarta gruppen människor. Det ligger som sagt säkerligen en hel del i de fakta som förs fram, och de upprörande exemplen på barbari hos vissa grupper kan inte bara viftas bort, men samma sak bör gälla de socioekonomiska orsakssammanhangen. En person som inte är pressad av omständigheter som gör var dag till en strid har i de flesta fall brqa möjligheter att utvecklas till en sansad samhällsmedborgare, även om en del har bristande intresse för schack och sudoku.

Och åter igen så undrar jag vad en del här tänker sig att de skall göra med sin insikt om att "negern" i själ och hjärta är en bestialisk mördare. Tickande våldtäktsbomber, oavsett social kontex. Vad skall ni göra med denna kunskap? Tror ni att en värld kan fungera där era hardliner åsikter debatteras i politiken? Det krävs som sagt var ett totalt skifte mot ett slags fascistiskt styre byggd på raslära och därmed omyndigförklarande av majoriteten av jordens befolkning för att någonting sådant skall kunna blir rumsrent och uppe på dagordningen.

Ni vet ju att oppositionen emot era ilsknedrivna ställningstaganden är massivt både hos de anklagade grupperna såväl som hos den stora rasförädar-majoritenten inom vår egen grupp. Hur hade ni tänkt er att ett skifte mot en i ert tycke sundare politik i de här frågorna skulle se ut? Hur skulle den verbaliseras och motiveras i Rapport och Aktuellt och Debatt med Janne Josefsson osv?

Så som jag ser det så skjuter ni er själva i foten genom att inta dessa hårda och extrema ståndpunkter eftersom de färgar av sig på de mer sansade och moderata krafter som verkligen arbetar för att få ett slut på det kostsamma och misslyckade mångkultursexperimentet. För varje rad ni skriver här på FB så skänker ni en olustig atmosfär över hela invandringsfrågan, och även om ni vinner över någon enstaka som börjar inse att "negerns natur" är si eller så, så är det ju främst frågan om ett predikande för den redan trogna kören.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-03-22 kl. 15:24.
2010-03-22, 15:20
Medlem
Nej. Jag känner mig verkligen inte tillplattad, snarare generad å dina vägnar. Då du själv är åt helvete för dum för att se dina egna brister. Det du hänvisar till forskning och fakta, det är inga sanningar. Vetenskap är inte en teori, utan flera.
Allt ditt ordbajsande kommer ändå till en och samma slutsats – Du är en liten inskränkt och korkad människa. Din värld är liten och kommer så att förbli. Fortsätt du att fördjupa dig i ”sann” rasbiologi, men betänk att det inte kommer att ta dig någonstans. Annat än bakåt.
2010-03-22, 15:24
Medlem
Cimmerian. Sluta genast upp med att försöka fostra oss andra på Flashback. Ditt snack om risig attityd är ju bara patetiskt. Om jag och några andra väljer att kalla dig för nolla, är inte ens noterbart i ett forum där man kallar svarta för negrer.
2010-03-22, 15:25
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Och jag har råkat träffa alla de som detta inte stämmer in på.
Gissningsvis umgås du inte så frekvent med kriminella, våldsamma personer med en IQ under 70.

Ditt umgänge är helt enkelt inte representativt för gruppen, du har av helt naturliga orsaker träffat just de som är trevliga, intelligenta och laglydiga.

Det du försöker dig på kallas "anekdotisk bevisföring";
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisf%C3%B6ring

Bevisföring baserad på statisk och falsifiering av hypoteser kallas "vetenskaplig bevisföring".
Du kan säkert gissa vilken av dessa vidskepliga tokstollar som tror på Tomten brukar använda, och varför man inte tillskriver sådan bevisföring något värde.
2010-03-22, 15:27
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Jag vill tillägga att jag personligen kan bli irriterad på folk som släntrar in i dessa trådar för att leverera sina verbala facepalms mot "bönnerna." Det skadar mer än vad det gör nytta skall ni veta.
2010-03-22, 15:29
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mantovani
Cimmerian. Sluta genast upp med att försöka fostra oss andra på Flashback. Ditt snack om risig attityd är ju bara patetiskt. Om jag och några andra väljer att kalla dig för nolla, är inte ens noterbart i ett forum där man kallar svarta för negrer.

Men det är inte konstruktivt. Bebisvåldtäkterna i Afrika blir inte färre för att du släntrar in här och skriver att folk är nollor. Om du säger att jorden är rund, skall jag då svara "nolla" bara för att jag inte gillar den lilla biten information och är nöjd med min föreställning om att planeten är platt? Bemöt det du ogillar med sakliga argument istället.
2010-03-22, 15:35
Medlem
vad är det för sakliga argument som biter på ett gäng inskränkta rasister? påstår man så mycket som ett kommatecken i positiva ordalag gällande invandring och invandrare.
då blir man fullkomligt nedpissad av argument i stil med: "nu säger all forskning att judar är snåla, negrer lata och att araber våldtar minst 5 kvinnor om dagen".
det går inte att föra en vettig dialog mot sådana nollor. sen kan du tycka vad du vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in