2010-02-16, 10:21
Medlem
epluribuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Om du säger att det är så så är det säkert så.

Nej, jag försöker diskutera huruvida socialt arv påverkar.
Enligt min uppfattning så har det större inverkan på individens beteende/sätt att vara, än gener.

Sociala grupper skapas genom att individer på liten geografisk yta (tex nationell nivå) tilldelar sig själva attribut som utmärker (enligt den gruppen) dem gentemot andra grupper (nationer/etniciteter).
Detta förstärks sedan av olika pratiska samhällsteoretiska ideologier såsom nationalism/sport och annat vi människor har gemensamt. (För att citera Andersson så "är nationalismen död")
Benedict Andersson beskriver väldigt tydligt sin forskning/teorier i sin bok om hur man genom tiderna fått olika grupper av människor att anamma ny kultur. Portugisernas politik under invandringen av latin-amerika är intressant att basera sig på enligt Andersson.
I sverige gjorde vi liknande med bohuslänningarna..
(Försvenskningen av Sverige, är en bok om bl.a den processen)

http://www.fof.se/tidning/2003/2/forsvenskningen
Utmärkt exempel på hur lång tid en samhällelig utformning tar och kan gå till.

..till afrikansk kultur.
Under samma tid som vi format vårt samhälle har de fram tills kolonialiseringen befunnit så ljusår från västerländsk kultur.

Skylten med texten "Slå inte din fru" är inte en mentalitet genetiskt framavlad. Snarare kulturellt.
2010-02-16, 10:38
Medlem
epluribuss avatar
Nu har jag inte studerat genetik, men finns verkligen genetisk programmering?
(Det jag vill åt är en medfödd instinkt att skapa en viss typ av idag samhälleliga problem.)

Min egna frågeställning och teori:
Nyfödda gapar/griper efter bröst/föda, vi springer vid fara och annat som för varje art är typiskt beteende. Hur lång tid tar detta avla fram? En sk genetisk programmering?

Om vi sedan ställer detta i komparation mot utveckligen av en kultur?
Hur lång tid tar det?

Finns det då belägg för att gener har stor betydelse i huruvida man exempelvis agar sin fru eller annat typiskt betende för negern?
Eller är det "typisk" negerkultur?
2010-02-16, 10:48
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epluribus
Nej, jag försöker diskutera huruvida socialt arv påverkar.
Enligt min uppfattning så har det större inverkan på individens beteende/sätt att vara, än gener.

Sociala grupper skapas genom att individer på liten geografisk yta (tex nationell nivå) tilldelar sig själva attribut som utmärker (enligt den gruppen) dem gentemot andra grupper (nationer/etniciteter).
Detta förstärks sedan av olika pratiska samhällsteoretiska ideologier såsom nationalism/sport och annat vi människor har gemensamt. (För att citera Andersson så "är nationalismen död")
Benedict Andersson beskriver väldigt tydligt sin forskning/teorier i sin bok om hur man genom tiderna fått olika grupper av människor att anamma ny kultur. Portugisernas politik under invandringen av latin-amerika är intressant att basera sig på enligt Andersson.
I sverige gjorde vi liknande med bohuslänningarna..
(Försvenskningen av Sverige, är en bok om bl.a den processen)

http://www.fof.se/tidning/2003/2/forsvenskningen
Utmärkt exempel på hur lång tid en samhällelig utformning tar och kan gå till.

..till afrikansk kultur.
Under samma tid som vi format vårt samhälle har de fram tills kolonialiseringen befunnit så ljusår från västerländsk kultur.

Skylten med texten "Slå inte din fru" är inte en mentalitet genetiskt framavlad. Snarare kulturellt.

Det är ungefär samma tänkande som jag har. Sett evolutionshistoriskt så är liksom "den stora separationen", alltså hur mänskligheten utvecklades efter att den lämnat Afrika, en väldigt kort period. Ändå har de geografiska förutsättningarna skapat väldig skillnad i hur samhällena har utvecklats. De starka började redan tidigt att dominera de svaga och på den vägen är det. Jag har svårt att se hur mänskligheten som helhet skulle kunna växa isär så väldeliga att de blev som distinkt olika grupper till kynnet bara över den perioden. Jag tror att det mänskliga tillståndet är väldigt plastiskt, och lätt tar form av omgivningen.

Kort sagt så tror jag att det skulle gå mycket bättre för Afrika om den så meningslösa våldsspiralen bröts, och ordentliga resurser mot malaria sattes in. Kanske även med en gradvis återgång till ett mer decentraliserat leverne även i de växande regionerna. Det är inte lämpligt att packa ihop en massa folk i städer där nere pgr av klimat och sjukdomsspridning. Modellen är helt och hållet européeisk, men stöts nu plågsamt bort av kroppen den planterades in i. Det finns en mängd sådana saker man kan ändra på, och jag tycker att det är ett mer realistiskt mål än att föreställa sig någon slags världsrevolution där den vita rasen på sikt skall separeras totalt ifrån de svarta och bruna. För det första tror jag inte på idén som hållbar över huvud taget med tanke på den allt mer sammanlänkade värld som våra tekniska möjligheter ger. Vi har bara sett förstadiet till informations-åldern. För det andra så undrar jag vad vinsten skulle vara? Det är ju inte så att alla svarta män av naturen är våldtäktsmän. Det må vara hänt att de har högre libido, det säger jag ingenting om, men det är ju självklart att det är de sociala omständigheterna med allt vad det bidrar till i en persons utveckling som är de största faktorerna i detta sammanhang.

Får man bara slut på det evinnerliga krigandet där nere och ger Afrikanerna lite andrum så tror jag nog att de kan rätta till sig så pass att svensson här hemma slipper sitta och knyta näven i fickan och ondgöra sig över hur imbecilla de verkar vara. Dessutom är inte myllan speciellt god för lanserandet av en slags raspolitik idag, och jag tror inte att den kan piskas upp som förr, med enkla men geniala propagandaknep. Det finns helt enkelt för många blödande hjärtan runt om i världen och de gillar att ha blödande hjärta. Det får dem att må bra och är en central del i deras identitet. De som förespråkar mer radikala och "kalla men nödvändiga" lösningar tenderar att vara i minoritet. Jag tror inte på projektet att få tillstånd en varaktig, offentlig diskussion som har denna trådens ton över huvud taget faktiskt.

Så. Om man lämnar sina mest extrema fantasier och försöker se realistiskt på världen och vad som kan göra för att göra den behangligare för oss, så väl som för "negern", så inser man ju snart att det jag beskriver är en framkomligare väg än raskrig. Dessutom leder sådan här extremism som en del ger prov på i denna tråden bara till att de aktivt motverkar sitt eget mål. Det är extremismen av det snittet som gör att PK-maffian håller er borta ifrån rampljuset. Det är helt enkelt en isolerad stollevärld som inte tas på allvar av folk som förstår hur det fungerar.

Resultatet blir tex demonisering av SD och en vulgär debatton även ifrån motståndarsidan, de gånger de vågar sig på att peta i hemskiteterna. Ni är för far out helt eneklt, och ger invandringskritiska krafter dåligt rykte, trots att deras krav är helt resonabla och egentligen borde gå upp till folkomröstning utan vidare krusiduller asap.

Med detta sagt så vill jag påpeka att jag har full förståelse för att man vill värna om den nordiska "rasens" bevarande och hela det kittet. Stävja invällandet av muslimska analfabeter och löskefolk osv. Det är helt berättigade åsikter, oavsett vilken grad av nit de representerar. Men varför inte bara lägga ner de mest iögonfallande fixa idéerna? Är de verkligen fruktsamma?
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-02-16 kl. 11:15.
2010-02-16, 11:21
Medlem
epluribuss avatar
En lösning tror jag inte kommer infinna sig någonsin i denna tråd.
Men ett upphov till beteende kan alltid diskuteras.

Radikala lösningar är nog dessvärre vad som måste till.
Evolution sker inte på en kvart direkt, i början på tråden finns inlägg som beskriver negern enligt SAOL? någon gång förra seklet.
Dessa i stil med -
.."Negern är en människoliknande avskrädehyddeboendes apa, som spelar bongo när han är glad".

Det är en uppfattning, jag är uppvuxen med och kan känna igen mig i som barn.
(Kunta Kinte visades på TV så hur negrerna levde i afrika visste man minsann.)

Hur lång tid tar det innan en sådan individ kan sitta på ett kontor och låtsaskoda som jag gör just nu?

Mina egna icke PK-idéer till lösningar på problemet är att man välmenande järnhand slösar våra sinande EU-resurser på att kanske göra något av följande:

- Återkolonisera en hel kontinent?
- Tar hand om egna samhälleliga problem istället?
Senast redigerad av epluribus 2010-02-16 kl. 11:23.
2010-02-16, 11:27
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Hur lång tid tar det innan en sådan individ kan sitta på ett kontor och låtsaskoda som jag gör just nu?

I min mening - en livstid med skolgång och avsaknad av svält och krig. Men visst behöver dagens olycksdrabbade och förvirrade Afrikaner en hel del stöd och hjälp. Främst för att få tillstånd vapenvilor och någon jävla ordning och reda på de värsta ställena. Att den vite mannen drog sig ur Afrika har varit mycket negativt för flera områden. Först ett relativt hastigt skifte till en helt ny och främmande struktur, sedan ett märkligt glapp där Europa skulle transplanteras till Afrika, sedan ett skifte igen när Europa började dra sig ur, med kaos och anarki som följd.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-02-16 kl. 12:09.
2010-02-16, 11:27
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
En lösning tror jag inte kommer infinna sig någonsin i denna tråd.
Men ett upphov till beteende kan alltid diskuteras.

Radikala lösningar är nog dessvärre vad som måste till.
Evolution sker inte på en kvart direkt, i början på tråden finns inlägg som beskriver negern enligt SAOL? någon gång förra seklet.
Dessa i stil med -
.."Negern är en människoliknande avskrädehyddeboendes apa, som spelar bongo när han är glad".

Det är en uppfattning, jag är uppvuxen med och kan känna igen mig i som barn.
(Kunta Kinte visades på TV så hur negrerna levde i afrika visste man minsann.)

Mina egna icke PK-idéer till lösningar på problemet är att man välmenande järnhand slösar våra sinande EU-resurser på att kanske göra något av följande:

- Återkolonisera en hel kontinent?
- Tar hand om egna samhälleliga problem istället?
De två kan ju faktiskt gå hand i hand och vi bör göra både två. Vi har vissa intressen i Afrika som kanske kräver "engagemang" från våran sida.
2010-02-16, 11:39
Medlem
epluribuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
De två kan ju faktiskt gå hand i hand och vi bör göra både två. Vi har vissa intressen i Afrika som kanske kräver "engagemang" från våran sida.

Hehe, vi får skynda oss innan jänkarna lägger rabarber på de naturresurserna också.
Om det var så du tänkte?

Annars undrar jag vilka andra intressen vi har utöver att döva samvetet vårt med många malplacerade bidrag som lika gärna kunde tillfallit Pippis pappa och fillidutterna.
2010-02-16, 12:00
Medlem
epluribuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
I min mening - en livstid med skolgång och avsaknad av svält och krig. Men visst behöver dagens olycksdrabbade och förvirrade Afrikaner en hel del stöd och hjälp. Främst för att få tillstånd vapenvilor och någon jävla ordning och reda på de värsta ställena. Att den vite mannen drog sig ur Afrika har varit mycket negativt för flera områden. Först ett relativt hastigt skifte till en helt ny och främmande struktur, sedan ett märkligt glapp där europa skulle transplanteras till Afrika, sedan ett skifte igen när europa började dra sig ur, med kaos och anarki som följd.

Ja, troligtvis ung en livstid. =)

Givetvis har lämnandet av kontinenten gjort sitt till misären.
Men som sagt så har andra asiatiska fd kolonier klarat sig rätt bra enligt dagens mått.
Dock hade de en annan kulturell bakgrund än bananplockande och bongospelande.

Bidrag och annan dårskap borde enligt historien skapa ett nytt Israel med vår "hjälp". Över en hel kontinent dessutom..

Egalitarianismen (som någon tidigare postade) är tyvärr en human men rätt kass politisk ideologi enligt mig.
Med tre år uppsatsskrivande, för att sedan omskola sig till en kodkraffsande tyst världshatande nörd har jag inte tilltro till politik och statsvetenskapen längre.

Så för att försöka besvara TS frågeställning..

"Negern" har distinktioner i sitt beteende gentemot västerländsk kultur. Detta kan sammanfattas i ett kulturarv, som för oss framstår som ociviliserat och obegripligt. Huruvida detta är gentiskt betingat är vi oense om.
För att reforma denna enorma överbefolkade kontinent till mer västerländsk/europeisk, har vi inte enats om en fungerande modell.
2010-02-16, 12:13
Medlem
Här om dagen våldtogs en 70årig(!) kvinna utomhus av en neger.... it just goes on and on.

http://politisktinkorrekt.info/2010/02/15/70-arig-kvinna-valdtagen-tidning-avslojar-signalement/

man kan börja undra hur många kvinnor som en neger våldtar (i snitt) under sin livstid? undrar om de sitter och skryter med sina senaste erövringar när de träffas och fikar?
2010-02-16, 12:23
Medlem
epluribuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
Här om dagen våldtogs en 70årig(!) kvinna utomhus av en neger.... it just goes on and on.

http://politisktinkorrekt.info/2010/02/15/70-arig-kvinna-valdtagen-tidning-avslojar-signalement/

man kan börja undra hur många kvinnor som en neger våldtar (i snitt) under sin livstid? undrar om de sitter och skryter med sina senaste erövringar när de träffas och fikar?

Intressant komparation där kring fika och skryt.
..och Redneck Svensson skryter inte om sina fylleknull dagen efter?
Troligtvis var den stackars flickan så full att det går att likställa med våldtäckt.

Ociviliserade världsfrånvända avkommor utan vett och skam finns i alla samhällen.
2010-02-16, 12:41
Medlem
Citat:
Intressant komparation där kring fika och skryt.
..och Redneck Svensson skryter inte om sina fylleknull dagen efter?
Troligtvis var den stackars flickan så full att det går att likställa med våldtäckt.

Ociviliserade världsfrånvända avkommor utan vett och skam finns i alla samhällen.

haha typiskt en blatte att likställa fylleknull med våldtäkt.

men du får gärna förklara varför afrikaner är kraftigt överrepresenterade när det gäller överfallsvåldtäkter i sverige? du vet den där 12-åringen t.ex i höstas som våldtog kvinnor mitt på dagen och slog dem sönder och samman? gissa var han kom ifrån? och säg gärna "det där var bara ett enda exempel det säger ingenting" så ska jag bombardera dig med andra exempel, med tid, plats och namn på förövaren från tidigt 90-tal och framåt.
Senast redigerad av Skincare 2010-02-16 kl. 12:45.
2010-02-16, 13:13
Medlem
MatseKestaMs avatar
Citat:
Pippis pappa och fillidutterna.

Kurrekurredutter...

Den dagen vi behöver arbetare inom tung industri alt. jordbruk är
sinnessvaga och underbegåvade en tillgång som kan utföra monotona
jobb OCH sjunga samtidigt ska vi naturligtvis hämta arbetskraften i det
mörkaste afrika. Ordet evolution såg jag som hastigast och jag upprepar
att om nu Afrika är livets vagga vore det rimligt att detta land låg i
framkant i alla avseenden, krig som fred.

Jag anser inte att de är mindre värda, men helt klart skiljer sig vi oss från dem.
Alla lika, alla olika?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in