2010-03-06, 23:38
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det finns inga typiska negerproblem.

Negrer läser också böcker och utbildar sig om de har möjlighet. Problemet är väl att en del ger upp för att då dom vet att dom diskrimineras. Jag såg en neger med sin unge på biblan, hon hade två böcker i handen som hon tänkte låna.

Bildböcker?
2010-03-06, 23:42
  #650
Medlem
--locco--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det finns inga typiska negerproblem.

Negrer läser också böcker och utbildar sig om de har möjlighet. Problemet är väl att en del ger upp för att då dom vet att dom diskrimineras. Jag såg en neger med sin unge på biblan, hon hade två böcker i handen som hon tänkte låna.

ja det är svenskarnas fel att dom inte utbildar sig

Citat:
Ursprungligen postat av Septem
Bildböcker?

måste ha varit pekböcker
__________________
Senast redigerad av --locco-- 2010-03-06 kl. 23:44.
2010-03-07, 04:07
  #651
Medlem
Äh, hade tänkt påpeka att SFC är dum i huvudet men det känns överflödigt.
__________________
Senast redigerad av Ficktjuven 2010-03-07 kl. 04:11.
2010-03-07, 21:00
  #652
Medlem
svulles avatar
Även om en överhängande majoritet av svartingarna begår brott och är allmänt slappa så tycker jag det är fel att tillskriva en grupp fristående individer med egenskaper baserat på deras ursprung.
2010-03-07, 23:48
  #653
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Även om en överhängande majoritet av svartingarna begår brott och är allmänt slappa så tycker jag det är fel att tillskriva en grupp fristående individer med egenskaper baserat på deras ursprung.

ingår vita i den gruppen också som så kallade slavhandlare och kolonisatörer?
2010-03-08, 23:09
  #654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Den här musikvideon är mycket bättre och innehåller riktiga fullblodsnegrer i Afrika, inte mjäkiga mulattfetton i USA. Dessutom innehåller den en levande höna. Hönan lever åtminstone i början av videon...

http://www.youtube.com/watch?v=9WiLsxbq8Vs

Alla olika alla lika.

Tydligen är det här en populär musikvideo med en känd artist från Elfenbenskusten. Det säger inte så litet.
2010-03-09, 13:36
  #655
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henderson
Ett resultat av de senaste 20årens invandringspolitik är att man idag kan se människor härstammande från Afrika i alla svenska städer.

Därmed blir det också intressant att granska hur de integrerar sig i samhället.

Obs! Dogdylan har redan kikat närmare på afrikanen i universitetsvärlden(tyvärr låst):
https://www.flashback.org/t969929
Och den afrikanska kvinnan(med inriktning på rasaspekten):
https://www.flashback.org/t1036903

Här tänkte jag att vi skulle titta närmare på vardagslivet i Sverige.
Vad har ni för erfarenheter?
Finns det något som afrikanerna borde förändra för att smälta in bättre i det svenska samhället? Eller är de redan helt integrerade?
Vad är det som funkar? Vad är de bra på?
Jag känner en kille från Uganda, han är runt 40 tror jag. Han kom hit och träffade en överklasstjej, så han hamnade i ett väldigt "vitt" område utanför Sthlm. Dom fick två pojkar, sen tog det slut.
Deras situation idag:
Han pratar utmärkt svenska, han utbildar sig till nån slags jurist eller ekonom, och har praktik på ett sånt kontor. För att försörja sig arbetar han som vårdbiträde. Han har delad vårdnad om ungarna, som bor hos honom varannan vecka. Han kommer bra överens med sitt X.
Jag brukade säga till honom att du är ju för fasen mer svensk än jag! Särskilt när han skulle vara extremt laglydig och vänta vid röd gubbe, fast inga bilar fanns i sikte...
Det var väl bra integrerat
Känner ochå en kille från Östafrika tror jag (Eritrea, Somalia eller dyl) Han har jobbat en massa år inom samma jobb som mig, ett frilansyrke. Otroligt duktig, arbetssam och omtyckt av alla.
2010-03-09, 13:48
  #656
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaavalen
Jag känner en kille från Uganda, han är runt 40 tror jag. Han kom hit och träffade en överklasstjej, så han hamnade i ett väldigt "vitt" område utanför Sthlm. Dom fick två pojkar, sen tog det slut.
Deras situation idag:
Han pratar utmärkt svenska, han utbildar sig till nån slags jurist eller ekonom, och har praktik på ett sånt kontor. För att försörja sig arbetar han som vårdbiträde. Han har delad vårdnad om ungarna, som bor hos honom varannan vecka. Han kommer bra överens med sitt X.
Jag brukade säga till honom att du är ju för fasen mer svensk än jag! Särskilt när han skulle vara extremt laglydig och vänta vid röd gubbe, fast inga bilar fanns i sikte...
Det var väl bra integrerat
Känner ochå en kille från Östafrika tror jag (Eritrea, Somalia eller dyl) Han har jobbat en massa år inom samma jobb som mig, ett frilansyrke. Otroligt duktig, arbetssam och omtyckt av alla.

De där är nog väldiga undantag om man skall tro negertråden, som barn som föds med tre huvuden och liknande.
2010-03-10, 01:42
  #657
Bannlyst
Han är en äcklig tjuv!

Äckliga negrer!
Finns en i landskrona på inbrottsturné!

Akta er säger jag bara, han har både kommit in i min familjs hem. Rolig historia, synd att jag inte var hemma. Han gick in hem till oss, mamma och lillebror var hemma.
När mamma vaknar och ser honom skriker hon till. Lillebror sover fortfarande.
Hon skrev vad vill du. Han svara bor Maria här helt obekymrad och gick efter svaret NEJ.

Enligt beskrivningen så är han känd hos polisen!
Sedan hade han borrat upp ett fint hål i min systers lägenhet, ytterdörren dvs.
Synd för negern att hon har två lås, tydligen för avancerat för hans aphjärna. Skulle vilja stötta på honom. Denna neger ligger bakom 99% av alla inbrott i Landskrona. Förstår inte varför de inte griper honom!!
2010-03-10, 21:58
  #658
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Även om en överhängande majoritet av svartingarna begår brott och är allmänt slappa så tycker jag det är fel att tillskriva en grupp fristående individer med egenskaper baserat på deras ursprung.

Ja Gud förbjude att någon törs säga sanningen om negern! Alla lika alla olika.

Detta vanvettiga förnekande av verkligheten kommer att bli vår undergång om folk inte vaknar upp.
Det är ingen slump att negerländerna ser ut som dom gör. Det är ingen slump att negertäta städer/områden i våra vita länder ser ut som dom gör.
Totalt negerkaos!

Rudyard Kipling hade så jäkla rätt när han skrev om "Den vite mannens börda".

Se detta reportaget om en neger i USA (negern är 29 år) med minimilön och negern är far till 20 barn!
http://www.youtube.com/watch?v=MH93LQ-nU0s&feature=related
När man sen ser vilken folkökning negerländerna har i Afrika..Det är rena vansinnet.
För en sak kan man vara jäkligt säker på! Notan kommer att tillfalla oss vita.
2010-03-11, 00:41
  #659
Medlem
Keruacs avatar
Detta är dagens president i Sydafrika!
Denna regnbågsnationen..
Negern Jacob Zuma!

http://www.dailymail.co.uk/debate/article-1254748/Jacob-Zuma-sex-obsessed-bigot--Britain-fawning-him.html

Far till minst 35 stycken barn i sann negeranda! Alla lika alla olika!
2010-03-11, 00:50
  #660
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henderson
Ett resultat av de senaste 20årens invandringspolitik är att man idag kan se människor härstammande från Afrika i alla svenska städer.

Därmed blir det också intressant att granska hur de integrerar sig i samhället.

Obs! Dogdylan har redan kikat närmare på afrikanen i universitetsvärlden(tyvärr låst):
https://www.flashback.org/t969929
Och den afrikanska kvinnan(med inriktning på rasaspekten):
https://www.flashback.org/t1036903

Här tänkte jag att vi skulle titta närmare på vardagslivet i Sverige.
Vad har ni för erfarenheter?
Finns det något som afrikanerna borde förändra för att smälta in bättre i det svenska samhället? Eller är de redan helt integrerade?
Vad är det som funkar? Vad är de bra på?

En smått tragikomisk händelse utspelade sig när jag var ute i Botaniska Trädgården i Lund på nationaldagen för något år sedan. Efter att nationalsången sjungits och flaggan hissats höll någon från kommunen ett tal och beskrev där hur denne precis varit med om att välkomna 30 nya svenskar som precis fått sitt medborgarskap just på nationaldagen. Alla klappade och jag såg mig omkring och av 500-1000 sommarklädda smått universitetsdryga och välvårdade Lundabor fanns det inte ens _en_ färgad person. Stor ironi, lite mindre lyckad integration.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in