2010-03-27, 14:51
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan

Skäms på er. Cimmerian och de andra äter ju upp er till frukost!

Nu är ju inte jag så inblandad i just IQ-dispyten. Jag sluter mig dock till att svarta generellt har lägre IQ än vita (vilket inte gör dem till sämre människor för just den sakens skull), och har egentligen endast hittat två "bort"-förklaringar av detta: nämligen det befängda "testerna-är-anpassade-till-vita", vilket, om det är sant, egentligen visar oss "rasister" rätt. Och så dålig-kost-argumentet.

IQ är väl egentligen tämligen ointressant såvida det inte uppvisas häpnadsväckande låga genomsnittvärden? Jag menar, vad hade den genomsnittlige berber-Egyptiern i IQ om han hade tagit ett av våra moderna IQ-tester? Och ändå skapade de gamla egyptierna ett fungerande samhälle med tillhörande högkultur och avancerad arkitektur.

Enligt mig så HJÄLPER det ett folk att ha högre IQ, men det behöver nödvändigtvis inte göra att folket i fråga bygger bättre, tryggare och effektivare samhällen. Vi vita verkar har en fallenhet, genom alla tider, för att skapa infrastruktur, lagar och ordning - och jag tror att just denna DRIFTEN att skapa ordning och reda är något som allra mest har hjälpt oss vita i våra samhällsbyggen. Sätt vita på en skitplats, och de börjar genast förbättra saker och ting för att allt ska fungera smidigare.

Med svarta? Tja, jag antar att bilderna av Johannesburg FÖRR (under vitt styre) och NU säger det mesta. Det ligger faktiskt något i indelning av olika folk som antingen Kulturskapande (ett fåtal folkslag), Kulturbärande (de flesta folkslag faller under denna kategori) och Kulturförstörande (här återfinns ett fåtal folkslag).

Jag blev dock intresserad av en mening i det du citerar, men kan inte för mitt liv begripa vad meningen EGENTLIGEN säger:

The researchers also claim that African IQ test scores cannot be interpreted in terms of lower intelligence levels, as these scores have different psychometric characteristics than western IQ test scores.

Kan du, DogDylan, förklara för mig vad detta betyder?
2010-03-27, 14:52
Medlem
Var snälla mot Shakazulu. Jag är övertygad om att han/hon gör så gott han/hon kan.
2010-03-27, 15:23
Awaiting Email Confirmation
Vill bara påpeka att jag står för allt jag skrivit i denna tråd.
2010-03-27, 15:49
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Vill bara påpeka att jag står för allt jag skrivit i denna tråd.

Noterat!
2010-03-27, 16:29
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
The researchers also claim that African IQ test scores cannot be interpreted in terms of lower intelligence levels, as these scores have different psychometric characteristics than western IQ test scores.

Kan du, DogDylan, förklara för mig vad detta betyder?

Det betyder i princip att svartas IQ inte kan mätas på samma sätt som vitas efter som svarta är smarta på ett annat sätt. Ingen har dock kunnat konstruera ett IQ-test där svarta är lika bra som vita eller bättre.
2010-03-27, 17:19
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiramor
Det där är en missuppfattning som jag inte vet var den kommer från. Nu börjar det komma studier av olika befolkningsgrupper där individernas hela genetiska material har sekvensbestämts. Det du påstår här stämmer helt enkelt inte. Som sagt, ha gärna vilka åsikter som helst men förvanska inte fakta så att det passar din argumentation!

Ok, jag tog väl i lite. Men faktum är att skillnaderna mellan olika "raser" är så löjligt små så att det är meningslöst att tala om raser, det vidhåller jag.
2010-03-27, 17:22
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiramor
Som du har sett tidigare i tråden har det presenteras åtskilliga studier av just dessa ämnen men ingen visade de resultat som du skulle önska. Tack för ditt raka svar!

"Samma möjligheter", som sagt. Nej det stämmer nog. Och det är just det som den här tråden handlar om...

Jaha, det var dit du ville komma...
Då får du nog läsa tråden en gång till. Det du talar om är enskilda studier av just bara IQ eller bara kriminalitet och ingen av dessa har tagit med "samma möjligheter". När det gäller IQ-nivåer så har både jag och andra tidigare postat länkar som motsäger de få studier som gjorts av rasister.

Nej, den här tråden handlar om att vissa människor vill demonisera svarta.
2010-03-27, 17:48
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Det "finns hur mycket som helst"? Jaså, kan du nämna några saker på rak arm? Eller hänvisa till någon forskning? Någon länk?

Men då har du faktiskt ett problem på halsen. För rasforskning FINNS som tydligt visar skillader i både fysik och psykologi och beteende mellan raserna. Denna forskning är inte så populär i våra samhällen, som ju verkar inställda på att bli mångkulturella och motverka "rasism" och "rasistisk forskning". Men den finns, och har mången årtioende på nacken.

Alltså säger du nu att:

Det finns rasforskning, men den är inte korrekt. Men... du har INGEN annan forskning att ställa emot den? Bara ORD, ingen empiri, ingen forskning, inga undersökningar? Ingen vederläggning?

Inser du vilket problem du ställs inför här?

Jag HAR visat att svarta är markant överrepresenterade i Väst inom våldtäktsstatistiken, och jag HAR visat flera länder i Afrika som sägs ha en "pandemi" av våldtäkter. Jag HAR länkat till Samoras undersökning och de iakttagelser han gör om svarta och deras sexuella syn och beteende. Jag HAR visat ett fall som INTE har sin motsvarighet NÅGONSTANS i Väst, där HÄLFTEN av Sydafrikas våldtäkter på minderåriga begicks av lärare. Jag HAR visat att inflödet av svarta i England så lägligt sammanföll med en markant ökning, och etablering, av sexbrott. Jag HAR visat att efter endast en generation svarta i frihet i USA så ökar sexbrottsligheten där med, och etablerar sig.

Och om vi bortser helt från genetiken så kommer vi INTE ifrån dessa faktum. Är detta helt falskt? Stämmer INGET av detta ovan, och om något inte stämmer - exakt VAD stämmer inte? Och OM det stämmer - är det tillrådligt för något land att ha ett stort inflöde av svarta i samhället?

Det här är Internet. För allt vad du vet kan jag vara en tjugotreårig tjej som egentligen är ihop med en svart man, men som gillar att trigga mångkulturalister på nätet, bara för ATT... eller hur? Det finns ingen chans för mig att avgöra något om era personer eller vad ni PM:ar varandra. Och därför sa jag ju att jag inte hade med saken att göra, och inte borde ha uttalat mig.

Beroende på vad du räknar med i socioekonomi förstås, men fattigdom, dålig utbildning, förtryck, förändrade miljöer, droger, kriser, rasism, kolonialismen förstås. Finns en massa olika orsaker som kan förklara mycket.

Nä, jag har inget större problem än vad du har. Majoriteten av forskare som sysslar med genetik och medicin (eller om du vill kalla det rasforskning) anser inte att man kan tala om olika människoraser ur ett biologiskt perspektiv.

Ja, det mesta av det du har tagit fram stämmer säkert. Jag har förmodligen inte ens läst allt eftersom tråden är "gammal", men jag tror nog att mycket stämmer. Svarta är överrepresenterade när det gäller våldtäkter även i Väst och våldtäkter är ett stort problem i många länder i Afrika. Men inser du fortfarande inte att du inte har presenterat något som helst som skulle bevisa att detta har med ras att göra?
Dessutom bör man alltid ha i åtanke att när det gäller statistik för våldtäkter så är det oerhört svårt att veta hur det egentligen förhåller sig eftersom olika undersökningar ofta kommer fram till totalt olika resultat, så att ens försöka sig på att dra generella slutsatser om en "ras" baserat på dessa är närmast löjeväckande.

Jaja, men det är jag inte. Jag är en 28 år gammal etnisk svensk man, bara så att du och alla andra vet. Mer än så vill jag inte säga om vem jag är dock. Jag har ingen som helst anledning att sitta och larva mig framför fb, även om konspirationsteorier ang. allt och alla ju tycks höra till dagordningen bland de som är I&I-PK.
2010-03-27, 17:51
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Skäms på er. Cimmerian och de andra äter ju upp er till frukost!

Om du tagit dig tid att läsa innan du började klanka ner på andra så skulle du veta att vi inte diskuterat IQ på bra länge och att det postats länkar som motsäger de få rasitiska IQ-publikationer som finns, med i princip samma budskap som din länk ger.
2010-03-27, 18:03
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, den här tråden handlar om att vissa människor vill demonisera svarta.
Snarare är det väl så att den här tråden handlar om hur vissa människor vill försvara demoner?

Det har i tråden framkommit att:

70% av nigerianskorna anser att det är normalt att deras bröder, fäder och män våldtar, misshandlar och utnyttjar dem.1 92% av liberianskorna säger sig ha utsatts för sexuellt våld 2. Var fjärde sydafrikansk neger är våldtäktsman,3 vilket så klart leder till att situationen för landets flickor i bland annat skolan är ohållbar då en tredjedel av våldtäkterna mot småflickor i Sydafrika utförs av lärare 4. Barnvåldtäkter är ett väldigt stort problem men inte bara i utan över stora delar av Afrika 5.
Dessutom, som om djävulskapet inte vore nog, så är spädbarnsvåldtäkter vanligt före kommande, något du IAmMisantropic inte trodde. I Johannesburg är 8% av de anmälda våldtäkterna på barn mellan 1 och 2 år och 2% på barn under 1 år 6. Vidare är spädbarnsvåldtäkter inget unikt för Sydafrika, eller ens bevisat förknippat med HIV-myten, utan ett uttryck för sexuell sadism och perversion.

Negerns beteende i Afrika återspeglas i dess uppträdande i västvärlden. I USA är svarta överrepresenterade med faktor 4,5 6 gentemot vita och svarta är överrepresenterade för samtliga andra våldsbrott 7, inklusive pedofili 8 och seriemördare 8.2.
I Storbritannien är svarta också grovt överrepresenterade vad det gäller all brottslighet 9, där grova våldtäkter såsom gängvåldtäkter ses som ett svart rasproblem 10.

Att sedan svarta bevisligen har mindre intellekt än vita, både baserat på att de fysiskt har mindre hjärna 11 och med avseende på adoptionsstudien där de växte upp i vita medelklassfamiljer utan att för dess skull prestera bättre 12, gör ju att det ser ganska mörkt ut för dem.

Det är alltså dessa människor som vi skall släppa in i landet. Våltäktsmän, våldsmän, kvinnorförtryckare, sjukdomsbärare, kroniskt lågpresterande i skolan. På vilket sätt är det bra?
Senast redigerad av servus 2010-03-27 kl. 18:31.
2010-03-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ok, jag tog väl i lite. Men faktum är att skillnaderna mellan olika "raser" är så löjligt små så att det är meningslöst att tala om raser, det vidhåller jag.

Med tanke på att jag mot dig aldrig nånsin kommer kunna vinna "var så jobbig som möjligt mot din motståndare tills han inte orkar mer"-delen av en diskussion känns det som att jag borde låta bli men någon måste ändå påpeka att vad du kallar för "löjligt små skillnader" mellan raserna på genetisk nivå är större än skillnaderna mellan könen. Så om man anser det vara meningslöst att prata om raser borde det rimligen vara ännu mer meningslöst att prata om kön, att avfärda rasbegreppet men erkänna könsbegreppet vore antingen korkat eller oärligt, iofs bör åtminstone ett av dessa tillmälen tillskrivas alla multikultifantiker så det är väl business as usual och på den fronten inget nytt med andra ord.
2010-03-27, 18:23
Medlem
Citat:
IQ är väl egentligen tämligen ointressant såvida det inte uppvisas häpnadsväckande låga genomsnittvärden? Jag menar, vad hade den genomsnittlige berber-Egyptiern i IQ om han hade tagit ett av våra moderna IQ-tester? Och ändå skapade de gamla egyptierna ett fungerande samhälle med tillhörande högkultur och avancerad arkitektur.

Enligt mig så HJÄLPER det ett folk att ha högre IQ, men det behöver nödvändigtvis inte göra att folket i fråga bygger bättre, tryggare och effektivare samhällen. Vi vita verkar har en fallenhet, genom alla tider, för att skapa infrastruktur, lagar och ordning - och jag tror att just denna DRIFTEN att skapa ordning och reda är något som allra mest har hjälpt oss vita i våra samhällsbyggen. Sätt vita på en skitplats, och de börjar genast förbättra saker och ting för att allt ska fungera smidigare.

Med svarta? Tja, jag antar att bilderna av Johannesburg FÖRR (under vitt styre) och NU säger det mesta. Det ligger faktiskt något i indelning av olika folk som antingen Kulturskapande (ett fåtal folkslag), Kulturbärande (de flesta folkslag faller under denna kategori) och Kulturförstörande (här återfinns ett fåtal folkslag).
Ett IQ-test mäter bla spatial förmåga, högst värdefull förmåga om man vill bygga pyramider.

IQ och samhällens komplexitet och kraft korrelerar medans idéer sätter kursen.

Att just Europa har varit ledande de senaste 500 åren är mer ödets nyck, tex fröet till den moderna vetenskapen, Galileos "observera istället för att spekulera" kunde lika gärna ha uppstått i någon av de andra avancerade högkulturerna där man ägnade sig åt liknade studier. Hade inte Kina valt att isolera sig och bränna sin flotta på 1400-talet hade raden "Brittania rules the waves" antagligen aldrig skrivits etc etc.

De vitas civilisation (borsett från teknologin) är inte speciellt unik globalt historiskt sett, södra Afrikas avsaknad av civilisationer genom historien är det däremot unik.

Citat:
Jag blev dock intresserad av en mening i det du citerar, men kan inte för mitt liv begripa vad meningen EGENTLIGEN säger:

Det är det vanliga snömoset om att afrikaner är sagolikt begåvade i många andra områden som vi inte mäter i vårat euro-centriska IQ-test.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in