2010-03-27, 18:52
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic

Beroende på vad du räknar med i socioekonomi förstås, men fattigdom, dålig utbildning, förtryck, förändrade miljöer, droger, kriser, rasism, kolonialismen förstås. Finns en massa olika orsaker som kan förklara mycket.

Majoriteten av forskare som sysslar med genetik och medicin (eller om du vill kalla det rasforskning) anser inte att man kan tala om olika människoraser ur ett biologiskt perspektiv.

Jag ska nu ta det ytterst uppseendeväckande händelsespelet på Oprahs skola som exempel (ett fall som knappast har sin motsvarighet i ett fattigt Väst-land) och titta lite närmare på dina faktorer (vi drar oss till minnes att Orpahs skola i SA blev drabbade av våldtäkter, och att hälften av våldtäkterna begicks av lärare mot minderåriga):

Fattigdom: Lärarna bör väl inte var SÅ fattiga att de våldtar?

Här måste tilläggas att jag ÄNNU inte fått en logiskt koppling mellan fattigdom och brottet våldtäkt, men strunt i det nu. Vidare:

Dålig Utbildning: Lärarna i en skola startad av Oprah själv lär inte ha haft dålig utbildning, snarare
kan man misstänka att lärarna handplockats enkom för denna skola.

Förtryck: Är det Apartheid, ett årtionde tidigare, som triggade någon sorts våldtäkts-
beteende mot svarta minderåriga? Förklara det den som kan.

Förändrad Miljö: Kopplingen till våldtäkt ännu oklar - för mig i alla fall.

Droger: Kanske gick samtliga av lärar-våldtäktesmännen på droger. Kanske.

Kriser: Personlig kris för de inblandade lärarna ledde till våldtäkt på minderåriga?

Rasism: Vetskapen att vissa vita är rasister ledde till våldtäkt på minderåriga?

Kolonialism: Se "Förtryck" ovan.

Jo, kanske kan det du listade "förklara mycket", men INGET av det förklarar brottet våldtäkt - speciellt eftersom de flesta våldtäkter i Afrika trots allt utförs på svarta kvinnor, flickor och flickebarn, vilket utesluter hämndmotivet.

Majoriteten säger du? Jag VET att det här är lite tjatigt, men kan du.... eh... nämna tre av dessa forskare - kanske ge en länk till något som är relevant för vårt samtalsämne?
2010-03-27, 18:59
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77

1) IQ och samhällens komplexitet och kraft korrelerar medans idéer sätter kursen.

2) De vitas civilisation (borsett från teknologin) är inte speciellt unik globalt historiskt sett, södra Afrikas avsaknad av civilisationer genom historien är det däremot unik.

1) Så sant.

2) Fast detta uttalande är en smula orättvist, faktiskt. Vår teknologi (med allt från stigbygeln, som förändrade krigshistorien radikalt, till motorsågen, som är en större förändrare, globalt, än vad han först tänker på, till kvantfysiken, till - tja, du vet...) ÄR fundamentet i vår nuvarande civilisation och ett ytterst utmärkande drag för oss.

Visst, andra SKULLE KUNNA ha gjort det vi gjorde, men de gjorde det inte. Detta är det ENDA som räknas.

Att sätta vår teknologi och vår vetenskap och dess principer lite vid sidan av är lite som att säga att geparden inte skiljer sig speciellt från andra kattdjur, bortsett från snabbheten. Att beskriva geparden så, vars själva unikhet ÄR snabbheten, är inte rättvist.

Vi är unika för att vi SKAPAR. Andra folkslag är har också varit unika i detta avseende. Och det är det jag sa tidigare: ett fåtal folkslag är kulturskapare - de flesta är "bara" kulturbärare, medan ytterligare ett fåtal är kulturförstörande.
2010-03-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ok, jag tog väl i lite. Men faktum är att skillnaderna mellan olika "raser" är så löjligt små så att det är meningslöst att tala om raser, det vidhåller jag.

De hominider som utvandrade från Afrika var alla svarta, eftersom det inte utvecklats någon ljus hudfärg i Afrika - eftersom det inte finns någon evolutionär fördel att vara blek där.

Hudfärgen förändrades gradvis när utvandrarna kom norrut, eftersom vit hudfärg är fördelaktigt i klimat med vinter då D-vitaminbildning kräver solljus genom huden och svart hud släpper igenom för lite för klimat med vinter.
De med svart hudfärg dog helt enkelt ut.

Så dom små skillnaderna som ändå finns mellan raserna kan vara väldigt avgörande. Vilket skillnaderna i hudfärg tydligt visar.
Senast redigerad av colibri 2010-03-27 kl. 20:00.
2010-03-27, 22:00
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakazulu
Hur dum man kan vara att tro en mor har mer gemensem med en främling än sitt eget barn oavsett om barnets far är chines,Afrikan,eller eskimå, DNA genetiska informationen ärvs hälften från sin mor och andra hälften från sin biologiska fadern.
Här är en graf som visualiserar det som kallas "genetiskt avstånd"
http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_distance
mellan olika populationer på vår planet.
http://scienceblogs.com/gnxp/bust2.jpg
De lila prickarna representerar mulatter med varierande proportioner europeiskt/afrikanskt DNA, en 50/50-mulatt hamnar mitt emellan afrikanska och europeiska populationerna - helt i enlighet med det du själv skriver.

Som du ser är halva avståndet mellan Afrika och Europa betydligt större än avståndet mellan de europeiska populationerna.

På samma sätt har exempelvis en tiger mer gemensamt med en annan tiger oavsett släktskap än den har med sin egen avkomma om denna avkomma är en liger/tiglon.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lejonhybrid

Praktiska konsekvenser inkluderar svårigheter att hitta kompatibla organ- och märgdonatorer för rasblandade.
http://www.physorg.com/news162659550.html
Citat:
But because the 28-year-old is one-quarter Japanese, his doctor warned him the outlook was grim: Glasgow's background would make it almost impossible to find a match, which usually comes from a patient's own ethnic group. If Nick Glasgow were white, he would have a nearly 90 percent chance of finding a matching bone marrow donor who could cure his leukemia.
Senast redigerad av Badsector 2010-03-27 kl. 22:09.
2010-03-27, 22:07
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ok, jag tog väl i lite. Men faktum är att skillnaderna mellan olika "raser" är så löjligt små så att det är meningslöst att tala om raser, det vidhåller jag.
FDA - världens största organisation för vetenskaplig utvärdering av läkemedel - håller inte med dig.
http://www.bidil.com/
Citat:
BiDil is approved for use in addition to routine heart medicines to treat heart failure in black patients, to extend life, improve heart failure symptoms, and help patients stay out of the hospital longer.
http://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/2005/ucm108445.htm
Citat:
Today's approval of a drug to treat severe heart failure in self-identified black population is a striking example of how a treatment can benefit some patients even if it does not help all patients
Det är mänskligt att ha åsikter som inte rimmar med verkligheten om man är felinformerad.
Den dag man inser att man felinformerats är det dock klädsamt och rationellt att revidera sina åsikter.
2010-03-27, 22:27
Medlem
Badsectors avatar
Måste kommentera spädbarnsvåldtäkterna och försvaret "-Men negrerna tror ju det botar AIDS!"

Hur många vita människor känner du till som för att rädda sitt liv - ens från en mycket plågsam och utdragen död - skulle våldta spädbarn till döds?
Som ens skulle klara av att upprätthålla en erektion medan spädbarnet skriker, blöder och dör medan hans penis trasar sönder innanmätet på bebisen?

Känner du en sådan människa - skjut honom. Snälla.
2010-03-27, 22:42
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Måste kommentera spädbarnsvåldtäkterna och försvaret "-Men negrerna tror ju det botar AIDS!"

Hur många vita människor känner du till som för att rädda sitt liv - ens från en mycket plågsam och utdragen död - skulle våldta spädbarn till döds?
Som ens skulle klara av att upprätthålla en erektion medan spädbarnet skriker, blöder och dör medan hans penis trasar sönder innanmätet på bebisen?

Känner du en sådan människa - skjut honom. Snälla.

hahahah word!
2010-03-27, 23:06
Medlem
firewolfs avatar
negern är dum,vidskeplig och extremt lat! är det några konstigheter eller? Det finns sagolikt mycket av fakta av vad negern ägnar sig åt i milleniumets mörkerskifte, Negern hänger sig åt extremt sjuka saker som att massvåldta spädbarn för att bli fri från diverse sjukdomar..(wodooo????)osv....
(sir)Bob Geldof sade: Största misstaget vi har gjort är live aid; vad gjorde negern sedan? Satte sig på huk och väntade att nästa mattransport kom in. Att göra något personligt var inte att tänk på...
Live aid utbildade brunnsborrare och borrtekniker...dom satt sig på huk och inväntade det vita försvaret när något inte klaffade...
Är det verkligen någon mening att hålla afrikanerna under armarna?? Är det inte bättre att låta dem gå under för egen flagg???
2010-03-28, 00:09
Medlem
Citat:
Om du tagit dig tid att läsa innan du började klanka ner på andra så skulle du veta att vi inte diskuterat IQ på bra länge och att det postats länkar som motsäger de få rasitiska IQ-publikationer som finns, med i princip samma budskap som din länk ger.

Posta gärna länkar från tillförlitliga källor som visar att IQ hos negrer i afrikanska länder är jämförbart med snittet på övriga världens befolkning.
2010-03-28, 00:17
Medlem
Hej mina vänner.

Jag har i min umgängeskrets ett typexempel på en "reversed nigger". Han har vid tidig ålder blivit adopterad av svenska (aktiva pingstvänner) föräldrar. Denne gosse är av fin karraktär. I och med sin stränga mamma och att han är neger anser han att det är hans uppgift att vi har det bra, se det som en personlig buttler. Han står för kostnader på krogen å fester. Det sjuka är att han vill görs detta, för att han tycker att han måste vara någon form av motvikt till alla invandrare (som han hatar av hela sitt hjärta).
Senast redigerad av Tetes 2010-03-28 kl. 00:20.
2010-03-28, 00:32
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetes
Hej mina vänner.

Jag har i min umgängeskrets ett typexempel på en "reversed nigger". Han har vid tidig ålder blivit adopterad av svenska (aktiva pingstvänner) föräldrar. Denne gosse är av fin karraktär. I och med sin stränga mamma och att han är neger anser han att det är hans uppgift att vi har det bra, se det som en personlig buttler. Han står för kostnader på krogen å fester. Det sjuka är att han vill görs detta, för att han tycker att han måste vara någon form av motvikt till alla invandrare (som han hatar av hela sitt hjärta).

Låter som din umgängeskrets har drillat in budskapet att han inte är lika mycket värd som er. Känner en sån kille som är bonne. Hänger med sydstatsflaggviftande- volvomeckande- invandrarhatande äckel. Tyvärr är han likadan och slänger sig med samma klyschor om invandrare som dem (så länge de är sjyssta så... men annars ska de fan ut)
2010-03-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetes
Hej mina vänner.

Jag tror att det finns negrer fortfarande som önskar dom var negerslavar i usa med, men dom är inte många.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in