2010-03-24, 08:28
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic

1) Om du tror att det där är jämförbart med nazisternas statsledda experiment utförda av deras skarpaste hjärnor så är du väldigt ute och cyklar.

2) Jag kan hitta hur många bestialiska mord utförda av vita jag också. Jag tror dock att du får det väldigt svårt att hitta svarta motsvarigheter till nazisternas utstuderade, välplanerade grymheter, utförda av bildade och duktiga forskare.

3) I Zimbabwe ger jag dig dock lite rätt, de är delvis motiverade rasligt, men egentligen inte, det handlar ju faktiskt egentligen om äganderätter, pengar.

1) Grymhet är grymhet, oavsett avsikt och IQ. Och mig veterligen gruppvåldtog nazister inte bebisar. Nu får du lugna dig lite - vi talar inte om förmågan till grymhet, vi talar inte om att ALLA svarta är grymma våldtäktsmän, eller att vita inte kan vara barbariska. Vi talar om att svarta, oavsett tid och plats och statsskick ALLTID uppvisar en markant högre frekvens utav detta beteende än vita. Vi talar också om accelererande siffror i fredstid, och som ökar ju längre de svarta varit fria från vitt styre, eller ju friare de blir i ett samhälle. Begriper du det nu, eller måste jag upprepa det hela tiden?

De grymheter (gruppvåldtäkt, fistulering, övergrepp på bebisar) som vi IDAG hittar på många håll i Afrika... och även i vita länder där svarta lever, hittade vi under de svartas krig också. Nu drar du upp grymheter begångna av nazister under krig... och då ber jag dig bevisa att detta INTE var en isolerad händelse, att det beteende du tillskriver Mengele på något sätt kan visas gå hand i hand med vita.

2) Nej, du KAN tydligen INTE hitta en gruppvåldtäkt på bebisar utförda av vita, eller ett enda fall som är jämförbart med Channons och hennes pojkväns öde, med FEM VITA förövare som agerar i grupp.

Jag upprepar: du kan INTE hitta det. Så säg inte att du kan det förrän du har hittat det, och visat det här i tråden, ok?

Utbildade och duktiga forskare? Har du läst om Mengele? Har du läst vad hans läromästare sa om honom och hans "duktighet"? Och dessutom: såg du inte i ett av mina inlägg att hälften av övergreppen på minderåriga i i Sydafrika utfördes av "bildade och duktiga" lärare?

Missade du det?

Missade du att Senegal har en politisk ledare som våldtog sin egen minderåriga styvsyster, och ÄNDÅ sitter kvar och regerar landet?

Eller... har du tänkt på vad du gör här? Du säger att vitas brott är värre för vi är bildade och duktiga och smarta... och därmed, enligt din egen retorik, så idiotförklarar du de svarta - de vet inte bättre, de där stackars vildarna - klart att inte DE har någon moral... etc etc.

3) Nu uttalar du dig tvärsäkert igen: trots citat här i tråden som uppenbart visar att du har fel i den här frågan också. Nå, vi hävdar att våldet och fördrivningen av vita i SA och ZIB har rasliga motiv (och försöker backa upp detta), du säger att det inte har det, och då förväntar jag mig att du faktiskt visar det du är så säker på (hur KAN du vara så säker på att det inte handlar om rasism?) med lite egna länkar, citat eller annat som vi kan gå på. Ok?
2010-03-24, 08:32
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanWilder

Din poäng var väl att våldtäkt ökat medan inbrott och rån minskat i Sydafrika, och att det skulle slå hål på en socio-ekonomisk förklaring?

...men hur var det med de minskade inbrotten och rånen mellan -94 och -01?

Ja, det är min poäng. Du har helt rätt. Det är det jag menar.

Ja just det, hur VAR det nu med de MINSKADE inbrotten och rånen - alltså de brott som torde vara VANLIGAST om man är fattig och lever i misär?

Den socioekonomiska förklaringen kan INTE gälla i SA - inte ens med den bästa vilja i världen. De brott som ger pengar och mat minskar, men de som ger utlösning elle resulterar i döda kroppar ÖKAR, inte bara lite, utan lavinartat.

Eller hade jag fel någonstans? Har du andra siffror som visar motsatsen? Om inte: hur fungerar den socioekonomiska förklaringen i SA om mina siffror stämmer? Våldtar svarta fattiga hellre än att råna och göra inbrott?

I de malmöitiska domböckerna från det fattiga 1800-talets Sverige var just egendomsstöld, och fylleri, de absolut vanligaste brotten. Och ur en socioekonomisk synvinkel är det enormt logiskt, tycker du inte?
2010-03-24, 08:46
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Kom igen nu, bättre än så kan du! Att komma dragandes med ett fall av oerhört vidrig karaktär, ännu en gång utan tydlig källhänvisning, och sen komma med en utmaning är bara ett billigt trick för att väcka avsky.

2) Tycker du att det är ett tecken på att ha en solid argumentation när man tar upp vidriga avvikande skräckexempel som Ian Brady & Myra Hindley, Marc Dutroux, Joseph Fritzl, Jeffrey Dahmer eller John Wayne Gacy och sedan gör deras beteende representativt?

3) Pedofili och bebisvåldtäkter är inte en ”groteska och udda inslag” i Europa, använd bara din egen väg till kunskap och sanning ; Googla det.

4) Att det sker fler barnvåldtäkter i Sydafrika än Europa/USA är vi ännu en gång överens om, vilket givetvis hänvisas till b.l.a ett oerhört fattigt samhälle där usel uppväxt leder till sinnesstörningar som inte upptäcks och tas om hand innand det är för sent och mytbildning om HIV-smitta. Om din argumentation ska ha någon hållbarhet måste väl dessutom Afrikaner ur medel- och överklassen våldta urskiljningslöst, hur har du det med den saken?

1) Har du några problem med de källor jag ger så förtydliga det, tack.

2) Har du inte läst vad jag har skrivit? Jag har SJÄLV tagit upp våra värsta och mest störda personers beteende här i tråden. Och jag finner att deras beteende är ytterst ovanligt, meda de handlingar de har utfört är så vanliga i Afrika att det talas som att det är ett samhällsproblem. Detta beteende är inte representativt för alla svarta, givetvis, men oavsett om svarta befinner sig i USA, England, Norge eller Sydafrika eller Senegal, så ser vi en röd tråd av sexrelaterat våld och sexbrott som ingen tänkande människa kan bortse ifrån. Eller du ser inte det?

3) Ett fall är ett för mycket, men än en gång har du inte läst det jag skriver. Pedofili kan inte ens med den mest kritiska blick klassas som PANDEMI i Europa. Däremot är det precis det som sker på många håll i Afrika idag. En pandemi av våldtäkter mot barn och bebisar. Och jag har ta mig tusan gogglat nog nu - om du vill visa att jag har fel så googla själv och motbevisa mig. Kan du inte motbevisa mig så är det inte mitt problem, utan ditt.

Och utmaningen kvarstår: hitta en gruppvåldtäkt på en bebis utförd av vita, eller en gruppvåldtäkt med tillhörande tortyr, stympning och mord utförade av fem vita människor. Du som verkar kunna dina seriemördare (liksom jag kan det) lär väl inte ha problem att hitta något sådant, bland alla våra störda psykopater?

4) Jag har visat att bland annat lärare står för hälften av våldtäkterna på minderåriga i Sydafrika. Bildade lärare. Jag har visat att det i Afrika idag finns minst två ledare i demokratier som är dömda för våldtäkt, den ene på sin egen minderåriga styvsyster. Utmanar du mig vidare så ska jag visa detta ytterligare... men då begär jag att du bemöter det ordentlgt, ok? Jag har skrivit tusentals ord nu, och väldigt få av er bemödar er med mer än: "du har fel, du är extremt" eller så hittar ni på att jag har sagt saker som jag inte har gjort, eller förolämpar mig på annat sett.

Du kan börja med att ge mig underlag till att fattigdom ger sinnesstörningar, som du påstår här ovan, ok? Du som kan dina seriemördare inser väl att de flesta av dem inte var utfattiga luffare? Ingen av dem kom från de högsta klasserna, men de flesta kom från arbetarklass och lägre medelklass. Vilket givetvis har lett de forskare som tittat på saken bort från socioekonomin som förklaring för flera årtioenden sedan.

De som klamrar sig fast vid socioekonomin är - talande nog - faktiskt bara de personer som har en tydlig agenda att ursäkta svartas beteende i Afrika, USA, England, Norge eller var de än existerar och ställer till med problem.
2010-03-24, 08:52
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

McDonald är professor i psykologi med en alldeles egen form av evolutions-psykologi. Han framför en teori, baserad i fakta från hans alldeles egna forskningsgren, om att judendomen egentligen är en enorm, hemlig konspiration för att undergräva icke-judars tillgång till resurser och ha i princip totalt inflytande på framförallt USA: s maktstruktur. Han är även medarbetare och rådgivare åt white supremacy-tidningen The Occidental Quarterly. Känner du verkligen att det är en kille du vill luta dig mot i din argumentation? Eller för den delen teoretiskt ge anslag till mer teoretiserande? Vare sig det gäller ett ämne som ligger dig varmt om hjärtat eller inte?

Du menar att barnvåldtäkter sker över hela världen men mest frekvent i Sydafrika? Fine, det har jag gett en alldeles utmärkt plausibel och icke-rasbilogosikförklaring till några inlägg upp. Ett oerhört fattigt korrumperat och brutalt samhälle i avsaknad av infrastruktur för den fattige där usel uppväxt leder till sinnesstörningar som inte upptäcks och tas om hand innand det är för sent, samt mytbildning om HIV-smitta.

Nu har du gjort det som är så vanligt: du kringgår smidigit MacDonalds forskning - det han SÄGER, och svartmålar hans person. Då har jag en liten utmaning till dig: vederlägg ETT av hans påståenden om judar, tack. Om du inte kan det måste du - vare sig du gillar honom eller inte - medge att han kanske har en poäng.

Jag har också visat att barnvåldtäkter är vanliga i flera, om inte ALLA, Afrikanska länder. Med siffror (plus ett stort mörkertal) som vida överstiger något vi sett eller ser i Europa. Man talar om det som samhällsproblem eller pandemi. Mig veterligen har vi i Europa aldrig haft problemet i den omfattningen, och du underskattar våra historiker om du tror att vi vita förr hade detta problem i samma utsträckning utan att detta var känt på något sätt, utan att EN ENDA skrev om det, eller talade om det.

Du har dessutom att bevisa att fattigdom leder till sinnesstörning. Se inlägget ovan.
2010-03-24, 08:58
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Mhm.

Jag har tidigare påpekat att ”den vita rasen” tvärtemot verkar ha väldigt mycket att vinna på en omfamnad rasism; Då kan de sista spärrarna och hämningarna släppas ifrån utsugandet av Afrika, då kan man lägga ner jobbiga diplomatiska förbindelser och bistånd samt hävda sin överlägsenhet och rättighet i alla sammanhang. Allt detta är blir tillgängligt om ”den vita rasen” bara kan få tummen ur och erkänna en alldeles självevident teori. Frågan kvarstår: Hur kommer det sig att denna ljuvliga självklarhet inte bara sker?

Och du hade fel även då. Hur mycket kan du om imperialismens tid? Den allmänn opinionen? Diskussionerna om "rätten" att göra det man gjorde? Reaktionerna när det började komma fram vad de privata bolagen sysslade med (ofta hade de anställt de värsta råskinn man kan tänka sig)?

Och nu talar vi om en tid när rasism inte var något fel, eller kontroversiellt, utan tvärtom: att den vite mannen var höjd över alla andra var det ingen som tvivlade på.

Varför fortsatte inte detta då? Vilka satte stopp för det?

Vita människor är DE ENDA som frivlligt avbrytit kolonisering, imperialism och slaveri. ALLA andra folkslag har tvingats till det.
2010-03-24, 09:05
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) I stora delar av Sydafrika härskar, p.g.a en lång kedja faktorer med sitt ursprung i koonialisering, förslavande och utsugning stammande från Europa, en sådan grogrund. Om du eller jag, med samma genetiska förutsättningar som nu, växter upp i en sådan grogrund är risken precis lika hög att bli just kriminell och/eller våldtäktsman som när Charles Kvanza gör det.

2) Socio-ekonomi (akademiskt förespråkat av det internationella forksarsamfundet inklusive världens främsta sociologer, filosofer och antropologer) före Rasbiologi (akademiskt förespråkat av en minimal, obskyr grupp pajasar.) Det är en ful ovana att lägga ord i munnen på andra.

1) Men var hittar du något jämförbart i andra länder som varit kolonsierade, förslavade och utsugna? Vår historia är ju full av just detta sorgliga faktum. Jag har gett flera exempel på fattigdom och misär och ofrihet hos vita, och jag kan ge massor av exempel i asien. Men ÄNDÅ lyser detta exceptionella beteende med sin frånvaro: pandemiska våldtäkter i fredstid, våldtäkter av bebisar.

Eller gäller det ENBART när vita har varit förövare mot svarta?

2) Bra! Du har alltså enormt många verkligt seriösa forskare och vetenskapsmän att luta dig mot som motbevisar det jag sägerm som kommer från pajasar. Fint!

Då lär du inte få NÅGRA som helst problem med att redovisa eller länka till ett axplock av de forskare du i detta inlägg hänvisar till?

Ge mig en handfull länkar så ska jag själv kolla upp vad de främsta av dina socioekonomiska forskare säger, så kan vi ta det vidare därifrån, ok? Och det kräver inte så mycket arbete från din sida, eftersom det tydligen är så självklart och gediget, den där forskningen du talar om, så det krävs nog bara några minuters googling.

Ge mig länkarna, tack.
2010-03-24, 09:22
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21Nyheterna

Jag har läst många av de sexualbrottslänkar han bifogat och min bild har faktiskt vidgats av denna information. Problemet våldtäkt verkar spridd i många afrikanska länder och i en större omfattning än vad jag visste om. Därmed inte sagt att jag håller med om de slutsatser som dras.

Punkt 1: Är ett solklart samband mellan brott och motiv där genetiska premisser helt saknar relevans som förklaringsmodell. Det är ett välkänt faktum att våldtäkter inte i första hand handlar om själva sexet utan om makt, dominans, kontroll, men även hämnd och hur får man in en påstådd genetisk betingelse i den mixen ? Ländernas gemensamma historia vad avser segregation och raslagar visar sig tydligt i de brott som begås mot vita och speciellt i de rasistiska och hatrelaterade sexualbrotten. Det är varken långsökt eller svårförklarligt att Apartheid och Slaveri är motorn i hatbrott mot de som införde och genomdrev systemen. I fallet USA visar de bara hur svårt det är för gamla oförätter att glömmas och gås vidare med. Men i bilden finns givetvis även de socioekonomiska förklaringar som Cimmerian inte vill kännas vid. USA och SA har även det gemensamt att det är länder där vita släppt på den politiska makten men inte på den ekonomiska. Detta leder till enorma klasskillnader som i sin tur sporrar till nya hatbrott. Precis som SA har USA representation av svarta i den välbärgade medelklassen men det är knappast dessa svarta som begår hatbrott mot vita eller hur ?

Punkt 2: Är ett solklart fall av skrock, myter och vanföreställningar. Det är knappast bland den svarta universitetstuderande ungdomen i SA dessa vanföreställningar förekommer om ritualiserat sex som botemedel mot AIDS. I Jämförande syfte, se här några exempel på "svensk skrock".

http://www.murberget.se/upptack/minnespost.aspx?regnr=477

Jag kan inte hitta något skrock som handlar specifikt om sex men det är självklart att denna punkt 2 går att råda bot på med information, fakta och utbildning. Det har fungerat utmärkt i Sverige och väldigt få talar om vättar och troll idag.

Punkt 3: Har förekommit vid många väpnade konflikter och fenomenet är inte isolerat till Afrika. Ta bara Serbien, Kroatien som exempel på europeisk mark.

Punkt 4: I takt med utrotande av analfabetism, högre levnadsstandard, högre utbildningsnivå, högre status för kvinnan etc kommer våldet mot kvinnor som är kulturellt präglat också att minska. Det har det gjort i Sverige och varför skulle Afrika vara ett undantag ? Men precis som jag sagt tidigare. Afrika har en lång väg att vandra vad gäller ekonomiska reformer. Om de styrande i många länder inte är intresserade av att sprida ekonomiska överskott och välstånd bland sina befolkningar och istället köpa vapen så kommer kvinnor och barn i många länder fortsätta att lida. Men skulle då de afrikanska männen som styr i dessa länder vara särskilt onda, våldsamma eller giriga ? Nej inte alls mycket ondare, girigare eller våldsammare än de krafter i väst som göder dessa skurkar, med makt, pengar och vapen. Googla bara på alla de brott som det moraliskt tveksamma företagen SHELL och EXXON är ansvarigt för och ändå är det bara toppen på ett isberg.

Cimmerian hänvisade tidigare till brittiska studier gjorda under kolonialtiden av "typiskt afrikanskt beteende" och ville göra en poäng av att omoraliska tendenser bland afrikaner minnsan inte var något nytt och säkerligen var genetiskt betingade. Som historiekunnig har han då säkert också läst om opiumkrigen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Opiumkrigen
http://www.studera.com/kina/opium.htm

Och är det något vi ska lära av den historien är det att britter ska knipa igen och aldrig föreläsa för någon annan om moral !

Det länder dig till heder att du har läst vad som skrivits. Långt ifrån alla här verkar vilja göra ens det.

1) Jag har inte talat alls om det svarta rasistiska våldet mot vita, faktiskt. Däremot har jag visat att de svarta våldtar sina kvinnor, barn och bebisar i en omfattning som kallas för pandemi. Hälften av skolvåldtäkterna mot minderåriga begicks av lärare som, får man förmoda, både har bildning och arbete och pengar?

Socioekonomins förklaring vill jag faktiskt ha lite länkar till, ge mig en handfull, så ska jag titta närmare på vad det är som gör att du, och andra, är så övertygade om dessa makt över människors moral när det kommer till mord och våldtäkt.

Och ja, våldtäkt handlar ofta om makt. Men det raderar inte ut det faktum att svarta - var de än lever - alltid medför en ökning av detta brott i samhället de lever i.

2) Det är väl ändå skillnad på skrock om vättar, och skrock som leder till att man våldtar barn och bebisar. Sluta relativisera så, det reflekterar inte väl på din egen person och moral. Dessutom har man i långt mer än ett årtioende arbetat MOT just våldtäkterna mot barn och bebisar på mytiska grunder - dvs. okunnighet. Hur lång tid ska det ta? Och hittar vi något liknande i den vita delen av världen som en gång varit fattig och krigshärjad och jävlig den också? Eller är den svarta mannens fattigdom alltid värre än vitas, deras lidande alltid större?

3) Sant. Men jag har visat att det förekommer FLER våldtäkter NU än under konflikter på flera platser i Afrika, i demokratier. Missade du den länken? Jag förebrår dig inte - tråden har växt. Men gå tillbaka så har du informationen. Hur ser det ut i forna Jugoslavien idag? Jag vet inte. Men jag gissar på att det inte våldtas ens en tiondel så mycket som det gjordes under kriget.

Vad tror du? Och om jag gissar rätt så ser vi ett förhållande som är exakt tvärtom, eller hur? Hur förklarar man det?

4) Inget folkslag på jorden kan hävda att de är fria från missgärningar och fruktansvärda handlingar, inte minst i krig. Du jämför nu dessutom privata bolag (kom ihåg att ostindiska kompaniet var ett privat bolag) med folkvalda: men jag undrar ändå: om det hade kommit fram att en VD för ett av dessa onda bolag skulle ha våldtagit sin egen minderåriga syster - skulle han ha fått avgå då? Vad tror du?

Vi ser flera Afrikanska ledare som är dömda för våldtäkt - vafan? - och de är ju INTE fattiga, eller hur? Vi såg att hälften av skolvåldtäkterna i SA utfördes av lärarna själva, och de är ju varken OBILDADE eller fattiga, eller hur?

Och så vidare. Allt finns här i tråden.
2010-03-24, 09:29
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmtripleX
Du skulle bara veta hur promiskuösa svenska flicka är på charter (eller även medelålders radhusprassel). Men jag är desto mer nyfiken på vad du sökte på när du hitta den där kongomusikvideon

Här ser vi ett typiskt rasistiskt utspel av tadadada... en neger. -"Det var hon som ville bli våldtagen, stackars mig som fick ett leende av en vit flicka det måste ju betyda att hon vill bli knullad." Tyvärr är problemet att ni inte förstår er, eller låtsas inte förstå sig på frigjorda kvinnor och därmed blir resultatet våldtäkt. Man kan även se att det ligger mycket rasism bakom dessa våldtäkter, våldet är ofta grovt och dödshot är vanligt. Offret kallas ofta för gris och liknande nedsättande ord(rätt kul ändå det måste ju betyda att negrer gillar det här med att knulla grisar och geter gärna då med sadistiska inslag i akten). Det som vi anser är perverst, är helt normalt för negern.
Senast redigerad av Mad monk 2010-03-24 kl. 09:34.
2010-03-24, 10:11
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, det är det. Jag tvivlar dock på att det gäller hela världens svarta befolkning.

Från BRÅ.
Självklart inte, eftersom olika samhällssystem är olik aeffektiva på att stävja och förebygga brott.

Vad vi däremot kan se i material från BRÅ är att afrikaner till väldigt stor del är kriminella även här - i vissa grupper har 25% dömts för brott senaste 5årsperioden, och det sett över båda könen.

Liknande höga siffror kan ses i de svarta populationerna i USA, trots att dessa på alla sätt är kulturellt assimilerade.
Senast redigerad av Badsector 2010-03-24 kl. 10:19.
2010-03-24, 10:56
Medlem
servuss avatar
Citat:
Punkt 1: Är ett solklart samband mellan brott och motiv där genetiska premisser helt saknar relevans som förklaringsmodell. Det är ett välkänt faktum att våldtäkter inte i första hand handlar om själva sexet utan om makt, dominans, kontroll, men även hämnd och hur får man in en påstådd genetisk betingelse i den mixen ? Ländernas gemensamma historia vad avser segregation och raslagar visar sig tydligt i de brott som begås mot vita och speciellt i de rasistiska och hatrelaterade sexualbrotten. Det är varken långsökt eller svårförklarligt att Apartheid och Slaveri är motorn i hatbrott mot de som införde och genomdrev systemen. I fallet USA visar de bara hur svårt det är för gamla oförätter att glömmas och gås vidare med. Men i bilden finns givetvis även de socioekonomiska förklaringar som Cimmerian inte vill kännas vid. USA och SA har även det gemensamt att det är länder där vita släppt på den politiska makten men inte på den ekonomiska. Detta leder till enorma klasskillnader som i sin tur sporrar till nya hatbrott. Precis som SA har USA representation av svarta i den välbärgade medelklassen men det är knappast dessa svarta som begår hatbrott mot vita eller hur ?
Försvarar du negrernas beteende? Är det okej att våldta, plundra och skita i skolan bara för att man är lite mindre välställd än de vita? Hur skall då negrerna någonsin bli lika välställda som vita? Afroamerikaner är ju fortfarande rikare än tex Moldaver och Polacker och dessa folk visade/visar ingen tendens till att flippa ur. Den socioekonomiska förklaringen skulle ju stämma om man kunde påvisa att fattiga folk i Europa är lika brottsliga som negrerna i USA men något sådant samband finns inte.
Man kan ha en annan infallsvinkel också. Pga av negrernas belagda lägre intellektuella förmåga är de oförmögna att skapa välstånd för sig själva i samma grad som vita och därför blir de våldsamma och brottsliga i högre utsträckning. (Minnestota Transracial Twinstudy mfl.) Den socio-ekonomiska förklaringsmodellen vilar alltså på biologisk grund och är kronisk, unik för negrer då samma socioekonomiska förhållanden för vita inte gör att de flippar ur. Då kan jag hålla med om den.

Citat:
2. AIDS relaterat. Vanföreställningar om att man botar HIV/AIDS genom diverse former av ritualiserat sex. Verkar vanligt i flera hårt drabbade AIDS-länder men särskilt förekommande i SA.

Punkt 2: Är ett solklart fall av skrock, myter och vanföreställningar. Det är knappast bland den svarta universitetstuderande ungdomen i SA dessa vanföreställningar förekommer om ritualiserat sex som botemedel mot AIDS. I Jämförande syfte, se här några exempel på "svensk skrock".

http://www.murberget.se/upptack/minnespost.aspx?regnr=477

Det är inte på något sätt begränsat till Sydafrika, som du mycket riktigt skriver. Snarare är det så att Sydafrika är det land i Afrika där det bor många västerlänningar som kan bli upprörda och rapportera det bestialiska beteendet. Det förekommer bland annat också i Zimbabwe, Zambia och Nigeria, men det kanske du är medveten om:
Citat:
Like many young girls in Zimbabwe, Hope was the victim of a widely held belief that if a man with HIV or AIDS rapes a virgin he will be cured of his disease. This so-called virgin myth, perpetuated by Zimbabwe's traditional healers, has led to the rape of hundreds of girls, according to UNICEF. Some of those victims are too young to walk, much less protect themselves.
http://www.cnn.com/2009/LIVING/06/04/cnnheroes.betty.makoni/index.html

http://www.zimdiaspora.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2996: prophets-warned-over-prescribing-rape-as-aids-cure&catid=73:music&Itemid=299
Citat:
Zimbabwe. TRADITIONAL healers and prophets who “prescribe” rape as a cure for HIV and Aids or other illnesses should be prosecuted with the rapists to curb the social ill that is destroying homes and the future of juveniles, senior Bulawayo High Court judge, Justice Maphios Cheda has said.

http://www.aegis.com/news/suntimes/1999/ST990401.html
Citat:
WHEN seven-year-old Sibongile saw Baba, her 62-year-old neighbour, standing in the doorway of her house, she trustingly invited him inside.
...
Before the Grade 2 pupil from Claremont, near Durban, could react, he pulled down her panties and raped her.
...
According to Leclerc-Madlala, the myth that sex with a virgin is a cure for AIDS is not confined to KwaZulu-Natal.

"Fellow AIDS researchers in Zambia, Zimbabwe and Nigeria have told me that the myth also exists in these countries and that it is being blamed for the high rate of sexual abuse against young children."

Dessutom tycker jag att jämförelse mellan att kasta salt över axeln och spotta när en svart katt korsar vägen och att våldta spädbarn eller använda fittor från barn som påsar och talismaner är löjlig.

Citat:
Jag kan inte hitta något skrock som handlar specifikt om sex men det är självklart att denna punkt 2 går att råda bot på med information, fakta och utbildning. Det har fungerat utmärkt i Sverige och väldigt få talar om vättar och troll idag.
Som sagt, det är lättare sagt än gjort att utbilda negrer. I USA misslyckas man även fast man likt i Sverige öser pengar över icke-vita elever. Negrer saknar den mentala kapaciteten för att utbildas på det sätt vi är vana vid, vilket visar sig överallt i verkligheten i skolor världen över.

Citat:
Punkt 4: I takt med utrotande av analfabetism, högre levnadsstandard, högre utbildningsnivå, högre status för kvinnan etc kommer våldet mot kvinnor som är kulturellt präglat också att minska. Det har det gjort i Sverige och varför skulle Afrika vara ett undantag ?
Vad har du för belägg för det? I Sverige har sexualbrotten ökat explosionsartat sedan 50-talet och folk har högre utbildning. Vidare har utbildning bland negrer i Sydafrika förbättrats sedan Apartheid men det har ändå varit en extrem ökning av våldet mot kvinnor.
Senast redigerad av servus 2010-03-24 kl. 10:59.
2010-03-24, 11:13
Medlem
Cimmerians avatar
Och på tal om Moldavien:

http://www.unicef.org/infobycountry/moldova_3785.html

With approximately half the population of Moldova currently living below the poverty line, this country has the unfortunate distinction of being the poorest country in Europe. Using a minimum poverty threshold of 120 lei per month (11.50 in US dollars), in 1999 it was calculated that 58 percent of the population was living in poverty. Poverty affects mostly large or single-parent families, agricultural workers and rural populations. Families with more than two children have the highest probability of living in poverty.

http://www.sarpn.org.za/documents/d0000990/

Approximately 57% of individuals in South Africa were living below the poverty income line in 2001, unchanged from 1996

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Moldova

Crime in Moldova, as everywhere in former Soviet republics, has risen dramatically since the fall of the Soviet Union. Economic and drug-related crimes, the most visible and predictable results of the deteriorating economic situations in the newly independent countries, have simply overwhelmed the human and financial resources devoted to them. Often, however, the problem is more extensive than what is acknowledged: many crimes are not registered. For example, in mid-1995, the Moldovan government stated that overall crime in Moldova had risen by 29 percent over the previous year. However, the number of motorbikes and motor vehicles "being searched for" was thirteen times the number of vehicles listed as "stolen." Illicit cultivation of opium poppies and cannabis is carried out in Moldova, mainly for consumption in CIS countries. In addition, Moldova is a transshipment point for illegal drugs to Western Europe and a source and transit nation in the trafficking in human beings, in particular women and girls into forced prostitution. The annual human rights report from the U.S. Department of State pinpoints some involvement by government officials and Moldovan law enforcement in human trafficking.

I Moldavien, precis som i det en gång fattiga Sverige, ser vi en brottslighet som är DIREKT relaterad till pengar. Vi ser givetvis samma saker i Sydafrika - men där sjunker ju de brott (förmodligen med undantaget prostituion och trafficking) som är direkt relaterade till pengar. Medan brott som inte ger några pengar eller mat för dagen - våldtäkter av kvinnor, barn och bebisar - ökar.

Men... var har vi Moldaviens PANDEMI av våldtäkter av kvinnor, flickor och barn? Gruppvåldtäkter på bebisar?

Än en gång, när vi gräver i socioekonomins "lagar", så ser vi denna uppseendeväckande skillnad mellan vita och svarta JUST när det kommer till våldtäkter och sexbrott mot barn och bebisar.

Kan NÅGON förklara detta för mig?
2010-03-24, 13:43
Medlem
_K_s avatar
http://i41.tinypic.com/1zvfyw0.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här