Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Nej, det har du faktiskt inte. Ett länk till skrock, och två länkar till opiumkrigen, men INGET som stöder din socioekonomiska idé som allenarådande förklaring (som totalt utesluter olika grad av olia beteende hos olika populationer) till grövre våldsbrottslighet och sexbrott.
Om du har postat ett sådant, så berätta gärna var jag kan hitta det, eller posta det igen: som sagt, enligt dig så stöder typ ALLA forskare din sak, så det borde inte vara så svårt att få fram något ur den rikliga mängd fakta och forskning som rent logiskt måste finnas.
Jo, det har jag. Faktiskt. Du har inte bemött det, eller vederlagt det. Mer än med dina egna ord, och det räcker inte. Inte på långa vägar.
Kanske inte, men att ÖVERALLT där ett visst folkslag vistas i större grupp ALLTID medför ökning av våldtäkter är en smula suspekt, neh? Du har fortfarande att länka eller hänvisa till forskningen som stöder DIN sak, och som vederlägger MIN sak. Hur många gånger måste jag säga detta?
Källkritik har inget med saken att göra i det här fallet, men du har rätt: bara för att jag gillar det Gecko skriver så bör jag för den sakens skulle inte omedelbart tro honom. Jag gillar fortfarande det han skriver här i I&I, men jag har inte den blekaste aning om vem av er som ljuger, så jag håller käften angående denna tvist, och tar inte upp saken mer eftersom jag inte har med den att göra.
Om du har postat ett sådant, så berätta gärna var jag kan hitta det, eller posta det igen: som sagt, enligt dig så stöder typ ALLA forskare din sak, så det borde inte vara så svårt att få fram något ur den rikliga mängd fakta och forskning som rent logiskt måste finnas.
Jo, det har jag. Faktiskt. Du har inte bemött det, eller vederlagt det. Mer än med dina egna ord, och det räcker inte. Inte på långa vägar.
Kanske inte, men att ÖVERALLT där ett visst folkslag vistas i större grupp ALLTID medför ökning av våldtäkter är en smula suspekt, neh? Du har fortfarande att länka eller hänvisa till forskningen som stöder DIN sak, och som vederlägger MIN sak. Hur många gånger måste jag säga detta?
Källkritik har inget med saken att göra i det här fallet, men du har rätt: bara för att jag gillar det Gecko skriver så bör jag för den sakens skulle inte omedelbart tro honom. Jag gillar fortfarande det han skriver här i I&I, men jag har inte den blekaste aning om vem av er som ljuger, så jag håller käften angående denna tvist, och tar inte upp saken mer eftersom jag inte har med den att göra.
Jag har aldrig sagt att allt kan förklaras av socioekonomi, lite beroende av vad man vill läsa in i det begreppet kanske. Men det finns hur mycket som helst som påverkar våldsbrott utan att man behöver definiera att en särskild "ras" skulle vara mer benägen att våldta än en annan, det vet du med hoppas jag.
Nej, det har du faktiskt inte. Du pekar på indicier, enskilda fall, statistik osv om allt möjligt. Men jag har faktiskt inte sett något som helst bevis för att det skulle vara genetiskt.
Vilken forskning? Om du inte visste det så pågår det ingen direkt (iaf inte officiellt) rasforskning. Så självklart kan inte jag länka till forskningen som bevisar att svarta INTE är mer benägna att våldta pga nåt genetiskt. Men det behöver jag inte göra heller, det är DU som ska bevisa att de ÄR genetiskt mer benägna att våldta.
Jaja, det behövs väl knappast nån raketforskare för att inse att han är ett nassetroll. Hallå liksom, finns det nån som på allvar tror att någon alls skulle försöka sälja sex till någon öht på fb? Och allra helst ett troll som han?