2010-04-07, 18:27
Medlem
Negerdominerade (81.55% år 2000) Detroit briljerar som vanligt, denna gången är det inom matematik.
Citat:
In terms of performance levels in the fourth grade in Detroit on the math test, 69 percent of students scored at a below basic level. In terms of performance levels in the eighth grade in Detroit, 77 percent were below basic.

Citat:
The NAEP test is given nationally every two years in reading and math and offers results and a comparison for the performance of students across the nation and for the states. Every state is required under “No Child Left Behind” to participate. However, individual school districts are not required to participate. Detroit has been participating in NAEP, but this is the first time the district’s individual results can be reported.

Citat:
The truth here is that no jurisdiction of any kind in the history of NAEP has ever registered such low numbers,” said Michael Casserly, Executive Director of the Council of the Great City Schools. “They are just above what one would expect by chance alone—as if the kids simply guessed at the answers. These numbers—to our mind—are shocking, appalling, and outrageous and should not be allowed to stand.”

Citat:
The results:

Students were assessed in grades 4 and 8 only.

The average scale score for the nation’s 4th graders in math in 2009 was 239 on the 0-500 scale. The average scale score for Michigan’s 4th graders was 236—just below the national average. The average scale score for the nation’s large central cities was 231 in 2009—with the highest city (Charlotte) scoring at 245.

Detroit’s 4th graders scored at 200—the lowest of all 18 participating cities. The next lowest scoring city (Fresno) was 19 points higher than Detroit.

In terms of performance levels in the 4th grade, nationally, some 6 percent of 4th graders scored at the advanced level, 33% were proficient, 43% were basic, and 19% were below basic. In Michigan, 5% were advanced, 30% were proficient, 43% were basic, and 22% were below basic. Among the large central cities, 5% were advanced, 24% were proficient, 43% were basic, and 28% were below basic.

In Detroit, there were no measurable students at the advanced level, 3% were proficient, 28% were basic, and 69% were below basic.

On a typical problem involving a student having to subtract a two-digit number from a three-digit number—say 301 minus 75—67% of the nation’s 4th graders will get the right answer as will 63% of urban students generally. Only 33% of Detroit’s 4th graders get the right answer.

In all, Detroit 4th graders scored at the 9th percentile nationally.

The average scale score for the nation’s 8th graders in math in 2009 was 282—a number that is not comparable to the 4th grade number even though they are both on a 0-500 scale. The average scale score for Michigan’s 8th graders was 278.The average scale score for the nation’s large central cities was 271 in 2009—with the highest city (Austin) scoring at 287.

Detroit’s 8th graders scored at 238—the lowest of all 18 participating cities.

In terms of performance levels in the 8th grade, nationally, some 7% of 8th graders scored at the advanced level, 25% were proficient, 39% were basic, and 29% were below basic. In Michigan, 7% were advanced, 24% were proficient, 37% were basic, and 32% were below basic. Among the large central cities, 5% were advanced, 18% were proficient, 36% were basic, and 40% were below basic.

In Detroit, there were no measurable students at the advanced level, 4% were proficient, 18% were basic, and 77% were below basic.

On a typical problem asking students to calculate the probability of picking a particular-colored pencil out of a basket of pencils in three colors, 77% of 8th graders nationally get the right answer as did 67% of urban 8th graders. Only 34% of Detroit’s 8th graders got the right answer.

Detroit’s 8th graders scored at the 12th percentile nationally.
http://www.detroit.k12.mi.us/news/article/1840/
2010-04-08, 21:33
Medlem
Keruacs avatar
Lite mera om ANC negrerna i Sydafrika.

Negern Julius Malema - Ledare för ANC`s negrernas ungdomsförbund.
Negern Julius Malema som på sina offentliga möten sjunger om att mörda vita.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/hets-mot-vita-kopplas-till-mordet-pa-terreblanche_4521789.svd

Här är en intervju med ANC negern Julius Malema i tre delar.
http://www.youtube.com/watch?v=gJYDcx7ltMI

http://www.youtube.com/watch?v=ULpu0pUCooA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=hM8G6-WJrSQ&feature=related

Det är ständigt på denna nivån.

Dagens Bästa.
http://www.youtube.com/watch?v=zNZczIgVXjg&feature=player_embedded#
Senast redigerad av Keruac 2010-04-08 kl. 21:57.
2010-04-11, 01:53
Medlem
Jag funderade över en sak - är negrernas våldsamma beteende en orsak utav genetiskt arv, eller uppfostran. Ponera t.ex X antal adopterade negerbarn (<1år)till godkända familjer i västvärlden. Efter 20 år hur ser statistiken ut för dessa barn då i jämförelse med övriga negrer i samhället?
2010-04-11, 01:54
Medlem
Brottsstatistiken menar jag.
2010-04-11, 02:00
Medlem
Förresten ta adopterade negrer överlag oavsett hur gamla dom är. Det väsentliga är om man kan se en skillnad i brottsminskning, och i så fall hur stor den är mot asylsökande negrer/länder i Afrika med sammantaget. Gissar inte dessa fakta finns någonstans änsålänge, men när dom kommer så blir det intressant.
2010-04-11, 10:51
Medlem
MatseKestaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallingdown
Förresten ta adopterade negrer överlag oavsett hur gamla dom är. Det väsentliga är om man kan se en skillnad i brottsminskning, och i så fall hur stor den är mot asylsökande negrer/länder i Afrika med sammantaget. Gissar inte dessa fakta finns någonstans änsålänge, men när dom kommer så blir det intressant.

Här tror jag det finns en poäng, iaf när det gäller det sociala arvet och
hur man interagerar i vardagen men huruvida det påverkar intelligensen
hos vederbörande till det bättre är nog desto svårare att bevisa.

Jag har haft flera personer med olika nationaliteter under skoltiden som
varit adopterade och just dessa personer har avvikit från det sociala
beteendet som framställs här i tråden genom att varit både företagsamma
och idérika samt fysiskt aktiva (inte BARA fotboll.).

Risken/chansen finns ju att en svart person väljer kriminalitet framför ett
svenssonliv då det kräver mindre mental motivation att uppfylla omvärldens
krav än att vara en laglydig och därmed tråkig medborgare.

Jag kan nämna en person som jag följt genom åren som har gått från
ungdomskriminalitet och drogmissbruk till skattebetalande familjefar med
arbete på cirka 20år men det har uppnåts p.g.a. engagerade föräldrar
och barndomskamrater, det har gått bra då det inte är socialt accepterat
där jag kommer ifrån att gå på dekis och droga sig.
2010-04-11, 11:57
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatseKestaM
Här tror jag det finns en poäng, iaf när det gäller det sociala arvet och
hur man interagerar i vardagen men huruvida det påverkar intelligensen
hos vederbörande till det bättre är nog desto svårare att bevisa.
Det har redan gjorts sådana undersökningar. Svarta adopterade i vita familjer visar ingen eller försumbar förbättring av IQ.
The Minnesota Transracial Adoption Study: A Follow-Up of IQ Test Performance at Adolescence

Citat:
Jag har haft flera personer med olika nationaliteter under skoltiden som
varit adopterade och just dessa personer har avvikit från det sociala
beteendet som framställs här i tråden genom att varit både företagsamma
och idérika samt fysiskt aktiva (inte BARA fotboll.).
Anekdot.
Citat:
Risken/chansen finns ju att en svart person väljer kriminalitet framför ett
svenssonliv då det kräver mindre mental motivation att uppfylla omvärldens
krav än att vara en laglydig och därmed tråkig medborgare.
Ja.
Citat:
Jag kan nämna en person som jag följt genom åren som har gått från
ungdomskriminalitet och drogmissbruk till skattebetalande familjefar med
arbete på cirka 20år men det har uppnåts p.g.a. engagerade föräldrar
och barndomskamrater, det har gått bra då det inte är socialt accepterat
där jag kommer ifrån att gå på dekis och droga sig.
Anekdot.
2010-04-11, 20:53
Medlem
MatseKestaMs avatar
Anekdoter förvisso men ger en liten bild om min personliga uppfattning
som inte har några som helst mål att vara vetenskapliga.
2010-04-11, 21:22
Medlem
Mad monks avatar
Varför inte bara konstatera faktum, negrer är inte som oss andra. Hur f-n kan man tro att en ö ska tippa över pga. överbefolkning och denna neger sitter i kongressen.
2010-04-13, 21:11
Medlem
Keruacs avatar
Två sevärda reportage om negrernas bestialiska våldtäkter i Kongo.
Detta är den bittra verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=tp5nk9ppQa4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Tcgpu-DUooc

Man blir verkligen illamående..
2010-04-13, 21:38
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Två sevärda reportage om negrernas bestialiska våldtäkter i Kongo.
Detta är den bittra verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=tp5nk9ppQa4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Tcgpu-DUooc

Man blir verkligen illamående..

Finns ju en jättebra lösning här. Gör negerna till svenskar bums, så blir dom snälla igen. Eller?

(Förövrigt negrer gör alla friska människor illamående.)
2010-04-13, 23:52
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemartin
ärligt talat ni som snackar neger hit och neger ditt är ni avensjuka på deras enorma penisar ?

lägg av med rassnacket det är bara retarded.

But at what cost?

Jag behåller gärna min medelsvensson penis samt min överlägsenhet och intelligens gentemot negern istället för att ha dennes mastodontsnopp samt IQ that of a monkey.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in