2010-03-25, 14:05
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian

Ska vi kolla upp Pakistans våldtäktsstatistik?

Ingen?

http://www.msnbc.msn.com/id/29749376/

Det kanske blir lite svårt: gängvåldtäkt används som straff, tydligen:

Mai was gang raped at the order of a tribal council in the eastern province of Punjab in 2002 to punish her family for her brother's alleged affair with a woman from a higher-caste family. There were also allegations that the boy had been molested by members of the other family, and that the accusations of the affair were used to cover up the crime.

Wtf? Gängvåldtäkt som straff? Hur vanligt är DET i den vita världen?

Feminister tittar på saken:

http://www.feminist.com/news/vaw22.html

For Pakistani human rights campaigners Sharee's case came as little surprise in a country where rape reporting is weak and sexual assaults on children are a major part of the problem.

Eight rapes are reported every day in Pakistan, a country of 147 million. Human rights activists estimate that for every rape case reported, there are two more that are never brought to the authorities' attention.

Of the eight official rape cases reported each day, five are minors. Young boys and pubescent males also fall victim to sexual abuse by elders, at least two every day.

Fler än hälften av våldtäkterna utförs på barn. Hmm.

Lite OT - pakistanierna är inga negrer, men mitt citat från Khan, och som var inne på samma koppling som jag - nämligen att en större andel av vissa befolkingar har fallenhet för störningar vars tragiska effekter visar sig sexbrottsstatistiken.

Härnäst tänkte jag kolla upp England och pakistanierna där - visar de samma fallenhet för sexbrott?
Senast redigerad av Cimmerian 2010-03-25 kl. 14:14.
2010-03-25, 14:12
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
1) Att de ska ha kommit på ett spel anser jag inte bevisa att de skulle vara några speciella snillen, sen "högst strategiskt och matematiskt" njaee..

Jag säger inte att man måste vara ett snille för att komma på ett spel. Däremot krävs det snille för att spela det. Du kanske ska ta en match med din mattesnubbe i Kalaha...

Citat:
2) Som jag citatet från mitt tidigare inlägg som handlade om boken som han föreläser om, "I agree that the author generally stayed within the bounds of reasonableness in describing what are called fractal structures in African design, but only if you stay within the bounds of a few iterations of shrinking self-similarity being sufficient to have a structure be considered a fractal."

Visst, men jag är inte så imponerad av fraktalerna utan mest av den binära talgeneratorn. De hittade helt enkelt en matematisk princip och du verkar så insnöad i tanken att en afrikan inte kan göra det. Hur ärligt är det?

Citat:
3) Nu handlar tråden om den svarte mannen, och inte om araberna och folken från mellanöstern.
Jag tog bara upp det där som ett exempel på när man letar efter bevis på det man så gärna vill vara sant. När det kom till den där konsten och mönstrena så var kritiken mot just det i "arab-fallet" att man troligtvis "läste in lite för mycket i mönstrena".. Men men..

Som sagt, man läste inte in "lite för mycket". Har man minsta kunskap om arabisk kultur så vet man att mönstrena är matematiska. Förövrigt är det du som tog upp araberna. Det har gjorts flera ggr i tråden och ärligt talat så måste man ha skygglappar på för att inte inse hur viktig arabvärlden har varit för oss.

Citat:
Jag har inget emot att acceptera att babylonierna utvecklade den första elementära algebran, inte heller har jag problem att acceptera att de hade andra baser än tio i sitt talsystem (vilket kan tyckas låta väääldigt komplicerat för dig), däremot var det de och hinduerna som tog fram "positionssystemet" (om man nu kan benämna det så) för siffrorna vilket underlättar vid beräkningar av större tal(grekerna hade ett additivt), sen och att de höll på med nån form av astronomi osv. Bra för dem. Bra för oss, men det var fortfarande inte Bubba som gjorde det..

Mmm, jag är så dum och har ingen kunskap om matte att det är helt utanför min tankeförmåga. Som jag sa i mitt inlägg. Det bevisar bara att afrikanerna ville konceptualisera stora tal. Inte något som jag förväntar mig se av vildar som bara vill knulla och döda vill säga.

Citat:
Inte för att förringa deras(babylonierna) bidrag till historien, men först och främst så togs deras rudimentära algebra fram för syftet att användas främst i handeln, inte vetenskap. Det var grekerna som först tog fram matematiken som en vetenskap och utvecklade den. Om du läser dina egna google-länkar hittar man ju att de till och med beskriver hur araberna(eller större delen perser i arabiska kalifatet) använde sig av grekernas matematik, de översatte verk av grekerna och fortsatte på deras spår.

Hur tror du att man använder matematik idag? Är det något man sysslar med utan praktiska tillämpningar? Hur tänker du egentligen...?

Tror du någon europeisk matematik är unik? De översatte arabiska verk och fortsatte på deras spår. Pappskalle, du säger emot dig själv.

Matematiken bevisar bara att möten mellan kulturer driver utvecklingen framåt.

Citat:
Sen är det grekerna som börjar ta med att man måste logiskt bevisa att ens satser håller för alla heltal exempelvis. Grekerna införde stringens i ämnet så att säga..

Det stämmer. I den grekiska världen var fortfarande Alexandria i Egypten som var centrum för den grekiska matematiken. Satans araber, snor ju allt.

Lite offtopic. För hundra år sen ansåg man inte att grekerna var vita men blev snabbt välkomnade in i gemenskapen efter att man insett hur stor deras betydelse är för europa.

Citat:
Men den matematiska analysen, och tillämpningen av matematik som göra att du kan läsa det här, åka i din bil, flyga i ett flygplan, se på andra galaxer osv det är tyvärr vita europeiska gubbjävlar som har sett till. Inte neger-gubbar som äter barn och slår dank hela dagarna under ett träd.

Du kanske ska tacka min landsman för några av grundprinciperna bakom Eniac: John Atanasoff.
Förövrigt var astronomi heller inte ett västerländskt ämne, utan man gjorde beräkningar med hjälp av stjärnors position över hela världen.

Pallar inte mer, det är så självklart i alla kretsar utom just flashbacks inavelsforum att matematik inte är en enbart europeisk konstruktion.
2010-03-25, 14:27
Medlem
servuss avatar
Citat:
Of the eight official rape cases reported each day, five are minors[/b]. Young boys and pubescent males also fall victim to sexual abuse by elders, at least two every day.

Fler än hälften av våldtäkterna utförs på barn. Hmm.

Lite OT - pakistanierna är inga negrer, men mitt citat från Khan, och som var inne på samma koppling som jag - nämligen att en större andel av vissa befolkingar har fallenhet för störningar vars tragiska effekter visar sig sexbrottsstatistiken.

Härnäst tänkte jag kolla upp England och pakistanierna där - visar de samma fallenhet för sexbrott?
Inte om jag hinner först, och tänka sig, vad otippat.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/3397433.stm
Citat:
Police figures have revealed muggers could be behind a rise in allegations of gang rape in London. ...
Suspects of African or Caribbean backgrounds were identified in 49% of attacks or allegation of assaults and 13% were committed by men of Indian or Pakistani appearance.

Med demografisk data från:
ger det en överrepresentation gentemot icke-svarta icke-asiater på
Negrer - 9,2 gånger gentemot icke-svarta icke-asiater
Asiater (dvs blatter, inte kineser) - ca 2,4 gånger gentemot icke-svarta icke-asiater
Senast redigerad av servus 2010-03-25 kl. 14:30.
2010-03-25, 15:07
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Och det sorgliga, för er mångkulturalister, är att ÄVEN om ni har totalt rätt i att våldtäkter och tungt kriminellt beteende har sitt ursprung i endast socioekonomi... så får vi ändå en situation där:

Vi vita enbart borde acceptera, om vi nu måste, invandring från RIKA länder, eftersom en invandring från rika länder inte medför ökade våldsbrott och våldtäkter. Bevisligen, eftersom ni förklarar även icke-vitas överrepresentation i Väst med utanförskap och fattigdom, så mår de ju inte BÄTTRE av att komma hit, och alla de som våldtas och dödas och rånas och misshandlas av dessa "stackare" mår sannerligen inte heller bättre. Deras död och lidande vilar i första hand på gärningsmannen - i andra hand på er. Ni kan inte fly undan det ansvar ni tar på er när ni försvarar en politik där brottsligheten ökar och folk dör eller skadas.

Och det leder oss till det som alltid är det mest obegripliga för mig: att NI är helt och hållet villiga att försvara en politik som innebär att:

a) Folk dör och skadas och våldtas (fattigdomen de kommer ifrån förklarar ju enligt er våldtäktsstatistiken i deras hemländer, och en sinnesstörning botas som bekant inte för att man förflyttar sig geografiskt.

b) Icke-vita lever i utanförskap, utsatta för vår "inneboende" strukturella rasism. Hur nu just vi vita kan uppvisa detta beteende? Enligt er mångkulturalister är ju vita "experter" på rasism - men hur ÄR det möjligt, om alla folkslag är lika och INGET folkslag styrs av mer än socioekonomiska lagar? Är det ett ärftligt beteende? Genetiskt? Och om ALLA folk är rasistiska - hur ska någonsin mångkulturerna fungera utan etniska konflikter och segregation?

Så ni ser, mångkulturalister: er politik står inför en rad dilemman.

Och folk dör och våldtas medan ni grubblar över varför verkligheten inte gör era drömmar rättvisa...

Om jag har någon agenda, som jag blivit anklagad för, så är det detta. Precis detta, och inget mer. Jag vill inte att folk ska dö eller våldtas i allmänhet, och jag vill i synnerhet inte att svenskar ska göra det. All sann moral härstammar ur självbevarelsedriften - alltså hycklar alla som säger sig bli lika förfasade över en våldtäkt i Rwanda som när det sker hos grannen. Ju närmare händelsen är oss, rent geografiskt, desto hemskare blir den därför att VI SJÄLVA hamnar i riskzonen. Självbevarelsedrift.

Om svarta är överrepresenterade inom sexbrott och våldsbrott så säger min självbevarelsedrift att jag inte vill ha dem här - och därmed blir min åsikt moraliskt försvarbar. Om - gud förbjude - några av mina döttrar skulle våldtas av en svart så kan jag säga att jag försökte kämpa mot det som möjliggjorde för den svarte våldtäktsmannen att komma hit från första början.

Ni mångkulturalister rycker på axlarna och säger: alla är lika, och det fixar sig - och förresten Cimmerian, du är en ond jävla bonde som inte har fattat någonting.

Men jag HAR förstått - det viktigaste av allt: att skydda min familj från fara. Och ökningen av våldsbrott och våldtäkter i Sverige säger mig att er politik försätter min familj i fara.

Ni är redo att försvara en sådan politik, men inte jag.
Tack. Har aldrig riktigt kunna sätta till ord varför jag kommer rösta på SD, och den här texten stämde bra överens på min syn på problemen. Vill bara känna mig säker i mitt eget land, och när vi tar in personer som Kenan Kopanoglu (http://politisktinkorrekt.info/tag/kenan-capanoglu/) helt utan krav på individen så blir man bara mörkrädd.

Har alltid sagt att endast 1% ökning i våldtäksfall är anledning nog att stoppa massinvandringen.
2010-03-25, 15:12
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Du kanske ska tacka min landsman för några av grundprinciperna bakom Eniac: John Atanasoff.
Är du amerikan? Amerika har varit väldigt drivande i utvecklingen, ja.

Citat:
Pallar inte mer, det är så självklart i alla kretsar utom just flashbacks inavelsforum att matematik inte är en enbart europeisk konstruktion.
Du tolkar oss lika illa som en bokstravstroende med asberger. Matematik är inte enbart en europeisk konstruktion, men en väldigt stor del av utvecklingen kommer ifrån väst. Lustigt att du tycker att FB är ett inavelsforum för det får mig osökt att tänka på inavel i Afrika, som ju är OnT:
http://www.irinnews.org/Report.aspx?ReportId=75720
Citat:
The news that 70 percent of women in parts of Niger find it normal that their husbands, fathers and brothers regularly beat, rape and humiliate them came as no surprise to human rights experts in Niger.

Tänk på det tjejer nästa gång ni möter en nigerian på gatorna, ensamma, i mörkret.Sannolikheten är ca 70% att han är en våldtäkts eller våldsman . Eller en neger från Sydafrika, då var fjärde neger därifrån är våldtäktsman. Skönt att veta va?
Senast redigerad av servus 2010-03-25 kl. 15:16.
2010-03-25, 15:27
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Är du amerikan? Amerika har varit väldigt drivande i utvecklingen, ja.

Ja du, är jag svensk då? Eller bara om jag uppfunnit nåt? Jag kanske kan sätta mig redan nu bland gammelsvennarna på jobbet och muttra lite bittert om allt möjligt.

Citat:
Du tolkar oss lika illa som en bokstravstroende med asberger. Matematik är inte enbart en europeisk konstruktion, men en väldigt stor del av utvecklingen kommer ifrån väst.

Inte så stor som ni vill få det till.
2010-03-25, 15:29
Medlem
Abandoned by the state, many of these women are not only traumatised by their horrific experiences but also impoverished. Cast out from their communities, often abandoned by their husbands, few of them can hold down jobs. Only a handful have received compensation for their suffering, which continues in the form of nightmares, physical injury and mental ill-health.

"I was raped for over a year by Serbian soldiers," says Mirella, a softly spoken woman of 33."They kept me prisoner in my house and raped me day and night in front of my children. When I became pregnant I had an abortion - I never told my husband about it or about the other terrible things that happened, although I'm sure he knows." Once the war had ended Mirella and her family, unable to return to their home town of Brcko,
2010-03-25, 15:43
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ja du, är jag svensk då? Eller bara om jag uppfunnit nåt? Jag kanske kan sätta mig redan nu bland gammelsvennarna på jobbet och muttra lite bittert om allt möjligt.
Va? Jag förstår inte dina inlägg. De är fyllda med ingenting annat än korkat trams. Du drar fram någon som inte ska vara en "vit gubbdjävel" och väljer den här:
http://i3.ytimg.com/vi/ZmTGaN-X_5I/hqdefault.jpg
och skriver att vi skall tacka honom och att han är din landsman (född i New York). Är du helt korkat eller är det bara jag som inte förstår mig på dig?

Citat:
Ursprungligen postat av shakazulu
...
Hur svårt skall det vara att länka till källan? http://www.independent.co.uk/news/world/europe/bosnias-rape-babies-abandoned-by-their-families-forgotten-by-the-state-519257.html
Ja krig är hemskt. Det är ändå inte jämförbart med negrernas beteende i Afrika. Där har det mycket större omfattning och det naturliga tillståndet.
Senast redigerad av servus 2010-03-25 kl. 15:48.
2010-03-25, 15:51
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Va? Jag förstår inte dina inlägg. De är fyllda med ingenting annat än korkat trams. Du drar fram någon som inte ska vara en "vit gubbdjävel" och väljer den här:
http://i3.ytimg.com/vi/ZmTGaN-X_5I/hqdefault.jpg
och skriver att vi skall tacka honom för att han är din landsman (född i New York). Är du helt korkat eller är det bara jag som inte förstår mig på dig?

Vad är det du inte förstår? Om den mannen är amerikan är jag med samma logik svensk. Det är ju du som är rasteoretikern här, inte jag. Jag håller med om att han är amerikan med rötter i annat land.
2010-03-25, 16:07
Medlem
http://www.nationmaster.com/graph/cri_rap-crime-rapes
Crime Statistics Rapes
Citat:
# 1 United States: 95,136
# 2 South Africa: 52,425
# 3 Canada: 24,350
# 4 Australia: 15,630
# 5 India: 15,468
# 6 Mexico: 14,373
# 7 United Kingdom: 13,395
# 8 Germany: 8,615
# 9 France: 8,458
# 10 Russia: 6,978
# 11 Korea, South: 6,139
# 12 Peru: 5,968
# 13 Spain: 5,664
# 14 Zimbabwe: 5,567
# 15 Thailand: 4,020
# 16 Argentina: 3,036
# 17 Venezuela: 2,931
# 18 Italy: 2,543
# 19 Belgium:

top 20 av rape rate finns bara 2 afrikanska länder.

http://www.nationmaster.com/graph/cri_mur_percap-crime-murders-per-capita
det är är lika danna murder per capita
Citat:
# 1 Colombia: 0.617847 per 1,000 people
# 2 South Africa: 0.496008 per 1,000 people
# 3 Jamaica: 0.324196 per 1,000 people
# 4 Venezuela: 0.316138 per 1,000 people
# 5 Russia: 0.201534 per 1,000 people
# 6 Mexico: 0.130213 per 1,000 people
# 7 Estonia: 0.107277 per 1,000 people
# 8 Latvia: 0.10393 per 1,000 people
# 9 Lithuania: 0.102863 per 1,000 people
# 10 Belarus: 0.0983495 per 1,000 people
# 11 Ukraine: 0.094006 per 1,000 people
# 12 Papua New Guinea: 0.0838593 per 1,000 people

här igen afrika finns bara en enda land som är south africa.

antal mord totals. india är nummer ETT
Citat:
# 1 India: 37,170
# 2 Russia: 28,904
# 3 Colombia: 26,539
# 4 South Africa: 21,553
# 5 United States: 16,204
# 6 Mexico: 13,144
# 7 Venezuela: 8,022
# 8 Philippines: 6,553
# 9 Thailand: 5,140
# 10 Ukraine: 4,418
# 11 Argentina: 3,453
# 12 Indonesia: 2,204
# 13 El Salvador: 2,024
# 14 United Kingdom: 1,201
# 15 Peru: 1,136
# 16 France: 1,051
# 17 Belarus: 989
# 18 Korea, South: 955
# 19 Germany:
http://www.nationmaster.com/graph/cri_mur-crime-murders

igen en enda afrikanska land, bara detta är ett bevis att afrika helhet är mindre våldsdrabbade än många andra ställe.
2010-03-25, 16:08
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Crime Statistics Rapes

top 20 av rape rate finns bara 2 afrikanska länder.

http://www.nationmaster.com/graph/cri_mur_percap-crime-murders-per-capita
det är är lika danna murder per capita

här igen afrika finns bara en enda land som är south africa.

antal mord totals

http://www.nationmaster.com/graph/cri_mur-crime-murders

igen en enda afrikanska land, bara detta är ett bevis att afrika helhet är mindre våldsdrabbade än många andra ställe.
Snarare ett bevis för att det stora kaoset i söder har svårt att föra statistik.
2010-03-25, 18:22
Medlem
servuss avatar
Citat:
Crime Statistics Rapes
Hur står det till med din kognitiva förmåga egentligen?
https://www.flashback.org/sp22134558
https://www.flashback.org/sp22152206
Om du skrev högskoleprovet skulle du få 0.0 på diagram, tabell, kartor-delen. Förövrigt har det redan tagits upp att USA har många våldtäkter. Gissa vilka som är redigt överrepresenterade?
Facit:

Citat:
Vad är det du inte förstår?
Om den mannen är amerikan är jag med samma logik svensk. Det är ju du som är rasteoretikern här, inte jag. Jag håller med om att han är amerikan med rötter i annat land.
Jag förstår inte vad vare sig din svenskhet eller John Atanasoff har med negrer att göra.
Senast redigerad av servus 2010-03-25 kl. 18:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in