2010-03-25, 00:57
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
Jadu.. Det där har väl varit på tapeten förut om araberna. Då det hävdades att deras mönster i byggnader osv var komplicerade matematiska formler o bla bla bla... Sanningen är väl snarare att de såg ett mönster som var snyggt, och använde sig av det. Sak samma med detta det kom nån skitnödig vit människa som kände sig skyldig till att de äter och dödar varandra på den mörka kontinenten och letade febrilt efter "bevis" på att de minsann hade sina Leibniz och Newton´s de där mörka..

Det här är iaf vad en mattesnubbe tyckte om det(själv är jag för dåligt insatt egentligen i fraktaler för att utala mig):

Öhm har du spelat Kalaha som det heter i Sverige? Högst strategiskt och matematiskt... och afrikanskt. [Länk]
I videon beskriver Eglash deras binära talgenerator. Verkar det som en snygg grej bara eller? Kalendrar?

Citat:
Not all Africans used the Arab counting system. Around 1000 AD, people in West Africa were using a number system which was partly in base ten and partly in base twenty. For instance, in order to say "50", Yoruba people said "Twenty times three, take away ten". Or to say "318", people said "400-(20x4)-2". The Indian/Arab system expressed all of their numbers using addition (twenty+four), but Yoruba people also used subtraction to express numbers.

Ojdå, vissa hade egna talsystem... konstigt när man bara är en vilde som aldrig kommer behöva konceptualisera stora tal...

Araber igen alltså? Mer underskattade människor får man fan leta efter i det här forumet. Ni borde snarare tacka dem än kasta skit på dem.
Babylonsk matematik
Egyptisk matematik
Islamisk matematik

Tycker du, efter att ha bläddrat igenom länkarna, verkligen att det skulle vara konstigt att de gör komplexa mönster? Om du fortfarande tror det så läs om islamisk konst. Du vet väl att man helst inte skulle avbilda profeten, eller människor överhuvudtaget? Därav utvecklingen av matematiska mönster som skulle hylla guds perfektion genom matematisk perfektion.

Citat:
In the 12th century, European scholars traveled to Spain and Sicily seeking scientific Arabic texts, including al-Khwarizmi's The Compendious Book on Calculation by Completion and Balancing, translated into Latin by Robert of Chester, and the complete text of Euclid's Elements, translated in various versions by Adelard of Bath, Herman of Carinthia, and Gerard of Cremona.[67][68]

These new sources sparked a renewal of mathematics. Fibonacci, writing in the Liber Abaci, in 1202 and updated in 1254, produced the first significant mathematics in Europe since the time of Eratosthenes, a gap of more than a thousand years. The work introduced Hindu-Arabic numerals to Europe, and discussed many other mathematical problems.

Faktum är att västerländsk matematik inte kom igång på allvar förrän efter 1600-talet.

I rest my case
2010-03-25, 01:06
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
shakazulu du gav mig en väldigt jobbig huvudvärk när jag försökte läsa dina posts som jag först trodde skulle vara skrivna på svenska. Skulle du kunna berätta vilket språk det är du skriver på? Det skulle fungera oerhört bra som tortyrredskap.

Du kan ju uttala dig när du lär dig ett nytt språk som vuxen. Tror killen berättat i tråden tidigare att han bara varit här ett litet tag. Verkligen låg nivå på din argumentation.
2010-03-25, 01:39
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21Nyheterna
Jag beskrev 4 vanligt förekommande, men olika typer, av våldtäkter i Afrika. Sedan resonerade jag kring möjliga förklaringar. Du tillsammans med Cimmerian verkar inte kunna erkänna någonting annat än genetiska förklaringar till våld. Det finns ingen modern forskning som stödjer det synsättet.
Jag länkade tidigare i tråden till forskning som stödjer att det finns genetiska förklaringar till våld. Tex:
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=8765&a=18946&l=sv
Jag påstår inte att genetik är hela förklaring. Jag påstår att genetik är en del av förklaringen och att negrer inte har samma förutsättningar som vita att bygga ett tryggt och välmående samhälle pga bla lägre intelligens.

Citat:
Cimmerian verkar ha snöat in totalt på bebisvåldtäkterna och bara för att det förekommer ritualiserat sexualvåld i Afrika så vill han visa att det finns en tendens hos ALLA negrer att begå sådana handlingar ?
Bebisvåldtäkter. Bebisvåldtäkter. Det är bara att rycka på axlarna för sånt händer eller vadå?

Citat:
Du begår ett stort fel som jämför förhållanden mellan Sverige och Afrika. Man kan inte bygga ett vetenskapligt resonemang på en sådant felgrepp. Men du kanske kan beskriva en vetenskaplig metod som skulle kunna användas för sociologiska jämförande studier mellan SA och Sverige som INTE skulle ta i beaktande de oerhörda klasskillnaderna i SA och dess konsekvenser för samhället. Lycka till.

Det var faktiskt du som jämförde med Sverige:
Citat:
Punkt 4: I takt med utrotande av analfabetism, högre levnadsstandard, högre utbildningsnivå, högre status för kvinnan etc kommer våldet mot kvinnor som är kulturellt präglat också att minska.Det har det gjort i Sverige och varför skulle Afrika vara ett undantag?

Jag har lite övriga ledande frågor till dig.
Vad tror du man måste göra för att få negrerna i Afrika att sluta bete sig som de gör?
Tycker du att det är vettigt att negrer från Afrika, där våld och våldtäkt är normalitet, tex Niger där 70% av kvinnorna säger sig bli våldtagna och misshandlade av sina fäder, bröder och män, eller Sydafrika där var fjärde man är en våldtäktsman, tycker du det är vettigt att släppa in dessa människor i Sverige?
Om du hade unga döttrar och bodde i Sydafrika, skulle du föredra att det var apartheid eller inte?
2010-03-25, 01:48
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakazulu
Jag tror absolut inte att dina källor är mer trovärdigt än mina för att åtminstone mina är passerade Interpol data medan är mest av massa fantasi från ett fascistiska paranoida disinformation som är passerade mest okunskap,somsagt jag är fullstadigt skiter vad du tror av mina källor. alltså att man har bakgrud som Serb, det var inte längesen bosnien, bara några dagar 8000 äldre människor och små bojkar inte bara mördande utan våldtäker av bojkar då man har absolut inte rätten att peka finger åt andra.
...?
https://www.flashback.org/sp22134558
https://www.flashback.org/sp22152206
2010-03-25, 08:53
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Cimmerian verkar ha snöat in totalt på bebisvåldtäkterna och bara för att det förekommer ritualiserat sexualvåld i Afrika så vill han visa att det finns en tendens hos ALLA negrer att begå sådana handlingar ?

2) Det är vad man brukar kalla grova generaliseringar. Eller en fördumning av debatten om man så vill. Eller så kan man kalla det för vad det är. Otäck rasism.

3) Vad du visar för enskilda platser i Afrika berättigar dig inte att dra slutsatser om hela kontinenten, som består av 58 länder. Inser du inte att du begår ett fel när du gör det ?

4) Nej och därför är det väl ganska dumt att hänvisa till siffror från Kongo, Burundi, Rwanda och Sierra Leone och påstå att detta är ett relevant underlag för ett generellt negerbeteende ?

5) Du tillsammans med Cimmerian verkar inte kunna erkänna någonting annat än genetiska förklaringar till våld. Det finns ingen modern forskning som stödjer det synsättet.

6) Och vad gäller SA så har vi redan avhandlat möjliga förklaringar till sexualvåldet. Det gjorde jag i mitt förra inlägg. Läs om det.

1) Har jag inte visat - och håller inte bland annat den svarte journalisten med mig - att de våldsamma sexbrotten som är så typiska i Afrikanska konflikter även sker i de västländer där svarta finns? Har jag inte visat att sexbrott ökade lavinartat i USA och England (och vi kan lika gärna lägga till Norge, Sverige), och att denna ökning märkligt nog alltid verkar kopplad med ökningen av migranter från Afrika, eller vissa länder i Mellanöstern? Vad sa Samuras undersökning? Vad sa Samura om beteende? Han sa inget om RITUALER, han talade på en djupt störd syn på flickor och sex, och det redan i tidig ålder. Vad säger de kriminologer som studerar seriemördare och grova våldsbrottlingar och sadister? Jo, de säger att de har det gemensamt att de har en störd syn på sex och flickor, och att denna syn visar sig redan i tidig ålder.

Sluta nu missförstå allt med flit och bemöt detta (och jag har länkat och citerat flera gånger om agående detta) med den socioekonomiska forskning som förklarar våldtäkter och sadistiskt våld på ett logiskt sätt. Kan du INTE det så måste jag utgår från att socioekonomin INTE är mäktig att förklara annat än det logiska, och det jag håller med om: brott som ger pengar eller föremål som kan inlösas för pengar.

2) Du slingar dig, och pekar finger på "kättaren" igen. Du är en modern inkvisitor - lika oemottagliga för fakta och verklighet, och lika ovillig att på allvar diskutera problemet. Jag säger att svarta i STÖRRE omfattning än vita (vilket brottstatistik också bekräftar) verkar inneha det beteende som enligt kriminologer grova sexbrottslingar och sadister har. Läs den meningen igen. Var du får "alla" ifrån är bortom mitt förstånd.

3) Ok, då gör vi så här: vi tar hälften av dessa 58 länder - dvs. 28 länder. Du får välja vilka du vill. Nu är det upp till dig att visa att hälften av Afrikas länder INTE har problem med våldtäkt i en större omfattning än vita länder, ok? (Med hänsyn till vita länders demografi - kom ihåg Norge, där förra årets ALLA överfallsvåldtäkter var utförda av invandrare). Och om du hävdar socioekonomi som orsak till våldtäkter (och bebisvåldtäkter) och sexuell sadistisk stympning (fistulering) så vill jag som sagt att du hänvisar till forskning som förklarar denna koppling.

4) Inte speciellt dumt, eftersom bland annat Sierra uppvisar fler våldtäkter i dag än under krig - något som jag också har hävdar är unikt för Afrika, och okänt i den vita delen av världen. Jag jämförde med Jugoslavien, där jag starkt betvivlar att våldtäkterna är högre idag än under kriget. Det du gör här är i bästa fall korkat, i värsta fall ett oärligt trick. Jag har dessutom inte hänvisat till Rwanda, men vi borde kolla upp hur det är där också, såhär en 16 år efter kriget - hur tror du deras våldtäktsstatistik ser ut idag?

5) Nu är du oärlig igen, och jag brörjar undra två saker: läser du vad jag skriver, samt: har DU en agenda? Har jag inte talat om att socioekonomin helt logiskt förklarar brott som ger pengar? Har jag inte också sagt att en hel del av farmattackerna mot vita mycket väl kan falla inom socioekonomins ramar? Talar jag ENBART om genetik? Är jag inte mycket inne på psykologi och sociologi?

Och du gör ett exakt uttalande: "det finns INGEN modern forskning som stöder". Visa lite källor på det, tack. Lite får ni mångkulturalister faktiskt jobb. Det går INTE för sig att bara hävda saker så tvärsäkert.

Vad som däremot INGEN inom brottsforskningen om den grövsta våldsbrottsligheten, sadism och sexmord, stödjer är faktiskt den socioekonomiska förklaringen. I 40 år - fyra decennier - har bland annat FBI arbetat enligt beteendeforksningens resultat, och även GENETIK och DNA - vilket (otroligt nog eftersom det enligt dig inte funkar) har lett till att mången galning blivit fast.

Men om DU hade fått bestämma så är ju sådan forskning "otäck rasism", och vi skulle inte forska i det. Precis i samma tankebanor som inkvisitionens gamla gossar. Låt folk dö - bara vi inte sysslar med kätteri.

6) Nej, det är inte "avhandlat" för att du presterar ett totalt värdelöst inlägg utan minsta form av hänvisningar eller källor. De enda länkar du använder är en länkt till skrock, och två länkar till opiumkrigen. Är du seriös? Du avfärdar med uppkäftig ton alla fakta och länkar och argument som vi lagt fram här i tråden, och sedan säger du nu att vi redan har "avhandlat" saken?

Inser du inte din enorma förmätenhet? Hade du själv accepterat ett såndat sätt från mig, eller någon annan av dina motståndare? Du accepterar tydligen en total frånvaro av källor och hänvisning till forskning och verklig statistik om det bara stöder DIN sak - är det hederligt? Men du accepterar INGA av de källor och ingen av den forskning som finns citerad och länkad till i tråden som INTE stöder din syn. Det här duger helt enkelt inte, och det hoppas jag att du i din "lärdhet" kan begripa. För att vara "lärd" lyser dina källor och den forskning du bygger din syn på med sin totala frånvaro.

Hur genetik och beteende korrellerar finns det länkat till i tråden, till faktiska forskare som besiat ett beteendes genetiska ärftlighet. Fram med forskning som visar att det INTE är så, tack.

Du klamrar dig dessutom fast vid socioekomin, och hävdar bestämt att INGA hatbrott eller grova våldsbrott eller våldtäkter begås av svarta ur medelklassen eller uppåt. Men du utelämnar en klass som faktiskt INTE faller under ramen för socioekonomi: arbetarklassen. Som ju befinner sig under medelklassen. Socioekonomin kan enbart logiskt koppla samman verklig fattigdom (alltså inte att: "jag har ingen Canada Goose, så jag måste bli kriminell) och brott.

Dessutom kommer samtliga seriemördare och serievåldtäktsmän ur just arbetarklassen ELLER medelklassen.

Din förklaring att okunskap och brist på utbildning fungerar inte, eftersom du ännu inte har tagit ställning till der faktum att HÄLFTEN av SA's skolvåldtäkter mot minderåriga begicks av svarta lärare. Hur kommer det sig? Är lärarna obildade? Utfattiga? Ska vi "avhandla" det nu - jag tycket det är hög tid att du svarar på direkt riktade frågor. Neh? Jag må tycka att SA och flera afrikanska länder är skithålor - men du har ju en ÄNNU värre syn än jag: tydligen tror du att även lärarna är galna vildar som plockats in från vildmarkerna för att utbilda studenterna.

Du tar upp väpnade konfliktsområden som grogrund för våltäkt, och gör det med rätta. Men du säger INGENTING om att forna jugoslavien förmodligen inte har en bråkdel av de våldtäkter som förekom under kriget, men att de ÖKAR i Afrikanska länder som inte längre är i krig - att siffrorna ÖVERSTIGER siffrorna under kriget. Ska vi avhandla detta nu - det tycker jag vi ska.

Sedan uttalar du dig om att Sverige med hjälp av utbildning fick bukt med sina vålttäkter - och blir därmed oärlig igen: Sverige har ALDRIG haft en pandemi av våldtäkter. Aldrig. Oavsett fattigdom, svältår eller krig. Om du hävdar detta så vill jag att du, för en gångs skull, försöker belägga detta med annat än dina egna ord. Du begriper väl att vi måste försöka belägga det vi säger?

Dessutom har vi ju, som genom en slump parallellt med invandringen, fått en av de högsta våldtäktsstatistikerna i Europa. Är vi inte upplysta längre? Vad händer? Eller... kan det ligga något i det jag säger - att invandringen ÖKAR våldtäkterna i vitt land?

Har jag då rätt som drar parallellen mellan invandring och våldtäkt - eller har jag fel? Om jag har fel fungerar inte din förklaring att bildning med mera fasar ut våldtäkterna - för då skulle de ju minska i Sverige, och inte öka - neh? Och om jag har rätt... ja, du kan räkna ut det själv: varför föra en politik som 10-dubblar antalet våldtäkter i ett land?

Innan jag bemöter dig igen så vill jag att du tar itu med det här inlägget och backar upp det du säger med NÅGOT som stöder VAD du säger. Jag vill att du svarar på de direkt riktade frågorna till dig, ok?

Jag bemöter ALLT du säger, och jag har massor med källor och hänvisningar i de inlägg som mitt resonemang bygger på. Nu vill jag att du visar mig samma respekt som jag visar dig, neh?
Senast redigerad av Cimmerian 2010-03-25 kl. 09:28.
2010-03-25, 10:54
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
shakazulu du gav mig en väldigt jobbig huvudvärk när jag försökte läsa dina posts som jag först trodde skulle vara skrivna på svenska. Skulle du kunna berätta vilket språk det är du skriver på? Det skulle fungera oerhört bra som tortyrredskap.

Då trodde du rätt från början. De är skrivna på svenska. Fast, aha, du kanske bara är en sådan där lustig Internetbonde? Jävla fjant.

Och shit, vad tragisk den här tråden är. Jag snackar utifrån verkligheten, bönderna här snackar utifrån Google.
2010-03-25, 11:23
Medlem
Cimmerians avatar
Vi tittar på lite om det där med beteende och sex brott:

http://www.articlesbase.com/news-and-society-articles/criminologycriminal-studycriminal-behaviourcriminal-science-1526167.html

Falak Sher Khan som talar om den forskning som handlar om de grövsta brottslingarna:

Biological conditions or Hormones also have an enormous impact on criminology. One of the first things you will notice about psychobiological criminology a branch of criminology that deals with psychological problems relating biology of human, is its inordinate concern for violent, aggressive crime. Not only are there certain organs inside the body that produce aggression, but aggressive stimuli outside the body will trigger bodily reactions producing a hefty amount of neurologically high hormones. Hormones are chemical messengers produced by the endocrine glands, the brain, gastrointestinal organs, sex organs, the kidney
, the heart, the pineal gland, the skin and the hair
. They exert a strong influence on behavior, principally by inducing brain events that prompt people to behave in certain ways to environmental stimuli. Hormones not only influence reactive or conscious behavior after environmental cues, but they also influence anticipatory or unconscious behavior by knowing what the body needs beforehand, hormones make a person think they want something before they see it. Criminology has many other theories and sub branches that need to be examined thoroughly if we want to understand the increasing ratio of crime and frustration in our society, one or two pages would not even be enough to write all the names of the sixty-seven contemporary theories.

Jag kommenterar inte, eftersom mina ord förvrängs. Bemöt texten, och titta nog på det fetade.

There are mainly to date 67 motives and to understand these motives same number of theories are developed. Some of them are mostly common in people of Pakistan, briefly written here are some of them to understand the reason behind crimes. Anti Social Personality disorder are one of the main factors behind crime and is very common problem in Pakistani society, it includes individuals who cannot contain their urges to harm people physically or mentally, repeatedly for no apparent reason are to suffer from some mental illness.

Va? Är Falek Sher Khan rasist? Har han en agenda mot pakistanier? Hur VÅGAR han antyda att de beteenden som är vanliga hos individer som utför oempatiska brott är VANLIGA i Pakistan? Drar han samma slutsatser som jag gör? Är han en lågpannad bonde, rasist och hatare av icke-vita?

The occurrence of APD is twice as high for inner-city residents as compared to people of rural & five times higher in males than in females. It affects people in all social classes, but if someone with APD is born into a family of wealth and privilege, they will usually manage to seek out a successful business or political career.

Vad? Påverkar inte socioekonomin KÖNEN lika? Var tog magin vägen? Vi ser att socioekonomin trots allt LINDRAR verkningarna av att lida av ADP. Detta är känt för oss som kan en del om seriemördare, som alltid tycks komma från arbetar- eller medelklass. Men alltså: inga utfattiga luffare.

Common sociopaths would be like undomesticated children growing up, taking pleasures and gratifying impulses at every opportunity or temptation. As teenagers, they are often runaways. As adults, they are often geographically mobile, living in shelters, or taking advantage of welfare systems.

Vad SA nu Cosby igen? Att svarta struntade i sina ungar? Läs vad som står skrivet ovan och begrunda. Är sociopaten en sociopat FÖR ATT han lever på bidrag, eller tenderar de individer som ÄR sociopater att leva på bidrag? Ni vet svaret. NI vet också vad svarta är kända för, och vad som gjorde Cosby så rasande: de svarta HAR ALLA möjligheter till utbildning, men TAR DEN INTE. Istället tillfredsställer de sina omedelbara behov av flashiga skor och kläder och smycken, men skiter i utbildning och går på bidrag istället.

Och så, en annan länk, med kopplingen mellan beteende och sex:

Our sexual behavior expresses not only our psychosexual makeup but also the entirety of our personality. Sex is the one realm of conduct which involves the full gamut of emotions, cognitions, socialization, traits, heredity, and learned and acquired behaviors. By observing one's sexual predilections and acts, the trained psychotherapist and diagnostician can learn a lot about the patient.

Inevitably, the sexuality of patients with personality disorders is thwarted and stunted. In the Paranoid Personality Disorder, sex is depersonalized and the sexual partner is dehumanized.

http://personalitydisorders.suite101.com/article.cfm/sexual_behavior

Vi ser i beteende forskningen att inte bara hudfärg skiljer oss åt, utan även fallenhet för beteende och fallenhet för visa egenskaper. Vi ser i IQ-testerna att raserna skiljer sig åt -ATT vi gör det är det få som bestrider, märk väl. Vi ser att vårt sexuella beteende har med mycket mer faktorer än vi tror att göra. Vi läser om Khan, som studerat kriminologi, och som menar att ADP är vanligt bland Pakistanier. Vi ser att de sociopatiska beteende korrellerar med många svartas sexbrottlighet, både i Afrika och utanför Afrika, och deras tendens att TROTS möjligheter och riktade satsningar leva på bidrag - som Bill Cosby också rasade emot, och inte riktigt kunde förklara annat med att föräldrarna struntar i sina barn. Och som genom en SLUMP så konstateras det att just negligeringen av barn skapar sociopater! Hur många sammanträffanden är mångkulturalister redo att acceptera innan de överger tron på socioekonomin som ENDA förklaring till svartas och icke-vitas generellt högre brottslighet än vitas?

Ska vi kolla upp Pakistans våldtäktsstatistik? Ska vi kolla upp, om det går, hur överrepresenterade pakistanier i England är - vi vet ju att England har många pakistanier?
2010-03-25, 11:24
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.

Och shit, vad tragisk den här tråden är. Jag snackar utifrån verkligheten, bönderna här snackar utifrån Google.

Men SÄG nåt med substans då?

Vad ÄR det du säger, och hur backar du upp det?

Blända oss!
2010-03-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Detta är så intressant att jag lyfter fram det från flera sidor tillbaka i tråden som jag nu sitter och går igenom. Frågan blir: Hur kommer det sig att landet Irak har denna brutala machokultur? I Irak lever ju Irakier och råder sig själva. Man skulle kanske kunna gå så långt som att säga att hela mellanöstern-regionen präglas av en lite dominantare och gåpåigare machokultur än vad vi är vana vid i norra europa. Hur kommer sig detta? Det måste väl vara folket i en region som över lång tid ger upphov till den kultur som råder i landet?

Nu ser jag att det är kört för dig. Du har tänkt lite för mycket och lite för fritt.

Hej och välkommen till den mörka sidan.
2010-03-25, 12:31
Medlem
Cimmerians avatar
Och det sorgliga, för er mångkulturalister, är att ÄVEN om ni har totalt rätt i att våldtäkter och tungt kriminellt beteende har sitt ursprung i endast socioekonomi... så får vi ändå en situation där:

Vi vita enbart borde acceptera, om vi nu måste, invandring från RIKA länder, eftersom en invandring från rika länder inte medför ökade våldsbrott och våldtäkter. Bevisligen, eftersom ni förklarar även icke-vitas överrepresentation i Väst med utanförskap och fattigdom, så mår de ju inte BÄTTRE av att komma hit, och alla de som våldtas och dödas och rånas och misshandlas av dessa "stackare" mår sannerligen inte heller bättre. Deras död och lidande vilar i första hand på gärningsmannen - i andra hand på er. Ni kan inte fly undan det ansvar ni tar på er när ni försvarar en politik där brottsligheten ökar och folk dör eller skadas.

Och det leder oss till det som alltid är det mest obegripliga för mig: att NI är helt och hållet villiga att försvara en politik som innebär att:

a) Folk dör och skadas och våldtas (fattigdomen de kommer ifrån förklarar ju enligt er våldtäktsstatistiken i deras hemländer, och en sinnesstörning botas som bekant inte för att man förflyttar sig geografiskt.

b) Icke-vita lever i utanförskap, utsatta för vår "inneboende" strukturella rasism. Hur nu just vi vita kan uppvisa detta beteende? Enligt er mångkulturalister är ju vita "experter" på rasism - men hur ÄR det möjligt, om alla folkslag är lika och INGET folkslag styrs av mer än socioekonomiska lagar? Är det ett ärftligt beteende? Genetiskt? Och om ALLA folk är rasistiska - hur ska någonsin mångkulturerna fungera utan etniska konflikter och segregation?

Så ni ser, mångkulturalister: er politik står inför en rad dilemman.

Och folk dör och våldtas medan ni grubblar över varför verkligheten inte gör era drömmar rättvisa...

Om jag har någon agenda, som jag blivit anklagad för, så är det detta. Precis detta, och inget mer. Jag vill inte att folk ska dö eller våldtas i allmänhet, och jag vill i synnerhet inte att svenskar ska göra det. All sann moral härstammar ur självbevarelsedriften - alltså hycklar alla som säger sig bli lika förfasade över en våldtäkt i Rwanda som när det sker hos grannen. Ju närmare händelsen är oss, rent geografiskt, desto hemskare blir den därför att VI SJÄLVA hamnar i riskzonen. Självbevarelsedrift.

Om svarta är överrepresenterade inom sexbrott och våldsbrott så säger min självbevarelsedrift att jag inte vill ha dem här - och därmed blir min åsikt moraliskt försvarbar. Om - gud förbjude - några av mina döttrar skulle våldtas av en svart så kan jag säga att jag försökte kämpa mot det som möjliggjorde för den svarte våldtäktsmannen att komma hit från första början.

Ni mångkulturalister rycker på axlarna och säger: alla är lika, och det fixar sig - och förresten Cimmerian, du är en ond jävla bonde som inte har fattat någonting.

Men jag HAR förstått - det viktigaste av allt: att skydda min familj från fara. Och ökningen av våldsbrott och våldtäkter i Sverige säger mig att er politik försätter min familj i fara.

Ni är redo att försvara en sådan politik, men inte jag.
2010-03-25, 12:53
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Och det sorgliga, för er mångkulturalister, är att ÄVEN om ni har totalt rätt i att våldtäkter och tungt kriminellt beteende har sitt ursprung i endast socioekonomi... så får vi ändå en situation där:

Vi vita enbart borde acceptera, om vi nu måste, invandring från RIKA länder, eftersom en invandring från rika länder inte medför ökade våldsbrott och våldtäkter. Bevisligen, eftersom ni förklarar även icke-vitas överrepresentation i Väst med utanförskap och fattigdom, så mår de ju inte BÄTTRE av att komma hit, och alla de som våldtas och dödas och rånas och misshandlas av dessa "stackare" mår sannerligen inte heller bättre. Deras död och lidande vilar i första hand på gärningsmannen - i andra hand på er. Ni kan inte fly undan det ansvar ni tar på er när ni försvarar en politik där brottsligheten ökar och folk dör eller skadas.

Och det leder oss till det som alltid är det mest obegripliga för mig: att NI är helt och hållet villiga att försvara en politik som innebär att:

a) Folk dör och skadas och våldtas (fattigdomen de kommer ifrån förklarar ju enligt er våldtäktsstatistiken i deras hemländer, och en sinnesstörning botas som bekant inte för att man förflyttar sig geografiskt.

b) Icke-vita lever i utanförskap, utsatta för vår "inneboende" strukturella rasism. Hur nu just vi vita kan uppvisa detta beteende? Enligt er mångkulturalister är ju vita "experter" på rasism - men hur ÄR det möjligt, om alla folkslag är lika och INGET folkslag styrs av mer än socioekonomiska lagar? Är det ett ärftligt beteende? Genetiskt? Och om ALLA folk är rasistiska - hur ska någonsin mångkulturerna fungera utan etniska konflikter och segregation?

Så ni ser, mångkulturalister: er politik står inför en rad dilemman.

Och folk dör och våldtas medan ni grubblar över varför verkligheten inte gör era drömmar rättvisa...

Om jag har någon agenda, som jag blivit anklagad för, så är det detta. Precis detta, och inget mer. Jag vill inte att folk ska dö eller våldtas i allmänhet, och jag vill i synnerhet inte att svenskar ska göra det. All sann moral härstammar ur självbevarelsedriften - alltså hycklar alla som säger sig bli lika förfasade över en våldtäkt i Rwanda som när det sker hos grannen. Ju närmare händelsen är oss, rent geografiskt, desto hemskare blir den därför att VI SJÄLVA hamnar i riskzonen. Självbevarelsedrift.

Om svarta är överrepresenterade inom sexbrott och våldsbrott så säger min självbevarelsedrift att jag inte vill ha dem här - och därmed blir min åsikt moraliskt försvarbar. Om - gud förbjude - några av mina döttrar skulle våldtas av en svart så kan jag säga att jag försökte kämpa mot det som möjliggjorde för den svarte våldtäktsmannen att komma hit från första början.

Ni mångkulturalister rycker på axlarna och säger: alla är lika, och det fixar sig - och förresten Cimmerian, du är en ond jävla bonde som inte har fattat någonting.

Men jag HAR förstått - det viktigaste av allt: att skydda min familj från fara. Och ökningen av våldsbrott och våldtäkter i Sverige säger mig att er politik försätter min familj i fara.

Ni är redo att försvara en sådan politik, men inte jag.

Kunde inte ha sagt det bättre själv, i slutändan är det enda som räknas vad som händer på hemmaplan, och när folk börjar sätta andra länder före sina egna så uppkommer de här problemen vi har i dagens sammhälle.
2010-03-25, 12:54
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Öhm har du spelat Kalaha som det heter i Sverige? Högst strategiskt och matematiskt... och afrikanskt. [Länk]
I videon beskriver Eglash deras binära talgenerator. Verkar det som en snygg grej bara eller? Kalendrar?

Ojdå, vissa hade egna talsystem... konstigt när man bara är en vilde som aldrig kommer behöva konceptualisera stora tal...

Araber igen alltså? Mer underskattade människor får man fan leta efter i det här forumet. Ni borde snarare tacka dem än kasta skit på dem.
Babylonsk matematik
Egyptisk matematik
Islamisk matematik

Tycker du, efter att ha bläddrat igenom länkarna, verkligen att det skulle vara konstigt att de gör komplexa mönster? Om du fortfarande tror det så läs om islamisk konst. Du vet väl att man helst inte skulle avbilda profeten, eller människor överhuvudtaget? Därav utvecklingen av matematiska mönster som skulle hylla guds perfektion genom matematisk perfektion.

Faktum är att västerländsk matematik inte kom igång på allvar förrän efter 1600-talet.

I rest my case

1) Att de ska ha kommit på ett spel anser jag inte bevisa att de skulle vara några speciella snillen, sen "högst strategiskt och matematiskt" njaee..

2) Som jag citatet från mitt tidigare inlägg som handlade om boken som han föreläser om, "I agree that the author generally stayed within the bounds of reasonableness in describing what are called fractal structures in African design, but only if you stay within the bounds of a few iterations of shrinking self-similarity being sufficient to have a structure be considered a fractal."

Hans gren av matematik är ju etnocentrerad också. Man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå att han ivrigt letat efter mönster och saker i afrika för att hitta bevis på att hans älskade mörkingar också kunde minsann. Han har helt enkelt inte tillämpat Ockhams rakkniv, utan sett bevis på matematik där det troligen inte existerar.

3) Nu handlar tråden om den svarte mannen, och inte om araberna och folken från mellanöstern.
Jag tog bara upp det där som ett exempel på när man letar efter bevis på det man så gärna vill vara sant. När det kom till den där konsten och mönstrena så var kritiken mot just det i "arab-fallet" att man troligtvis "läste in lite för mycket i mönstrena".. Men men..

Jag har inget emot att acceptera att babylonierna utvecklade den första elementära algebran, inte heller har jag problem att acceptera att de hade andra baser än tio i sitt talsystem (vilket kan tyckas låta väääldigt komplicerat för dig), däremot var det de och hinduerna som tog fram "positionssystemet" (om man nu kan benämna det så) för siffrorna vilket underlättar vid beräkningar av större tal(grekerna hade ett additivt), sen och att de höll på med nån form av astronomi osv. Bra för dem. Bra för oss, men det var fortfarande inte Bubba som gjorde det..

Inte för att förringa deras(babylonierna) bidrag till historien, men först och främst så togs deras rudimentära algebra fram för syftet att användas främst i handeln, inte vetenskap. Det var grekerna som först tog fram matematiken som en vetenskap och utvecklade den. Om du läser dina egna google-länkar hittar man ju att de till och med beskriver hur araberna(eller större delen perser i arabiska kalifatet) använde sig av grekernas matematik, de översatte verk av grekerna och fortsatte på deras spår.

Sen är det grekerna som börjar ta med att man måste logiskt bevisa att ens satser håller för alla heltal exempelvis. Grekerna införde stringens i ämnet så att säga..

Men den matematiska analysen, och tillämpningen av matematik som göra att du kan läsa det här, åka i din bil, flyga i ett flygplan, se på andra galaxer osv det är tyvärr vita europeiska gubbjävlar som har sett till. Inte neger-gubbar som äter barn och slår dank hela dagarna under ett träd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in