Citat:
Ursprungligen postat av 21Nyheterna
1) Cimmerian verkar ha snöat in totalt på bebisvåldtäkterna och bara för att det förekommer ritualiserat sexualvåld i Afrika så vill han visa att det finns en tendens hos ALLA negrer att begå sådana handlingar ?
2) Det är vad man brukar kalla grova generaliseringar. Eller en fördumning av debatten om man så vill. Eller så kan man kalla det för vad det är. Otäck rasism.
3) Vad du visar för enskilda platser i Afrika berättigar dig inte att dra slutsatser om hela kontinenten, som består av 58 länder. Inser du inte att du begår ett fel när du gör det ?
4) Nej och därför är det väl ganska dumt att hänvisa till siffror från Kongo, Burundi, Rwanda och Sierra Leone och påstå att detta är ett relevant underlag för ett generellt negerbeteende ?
5) Du tillsammans med Cimmerian verkar inte kunna erkänna någonting annat än genetiska förklaringar till våld. Det finns ingen modern forskning som stödjer det synsättet.
6) Och vad gäller SA så har vi redan avhandlat möjliga förklaringar till sexualvåldet. Det gjorde jag i mitt förra inlägg. Läs om det.
1) Har jag inte visat - och håller inte bland annat den svarte journalisten med mig - att de våldsamma sexbrotten som är så typiska i Afrikanska konflikter även sker i de västländer där svarta finns? Har jag inte visat att sexbrott ökade lavinartat i USA och England (och vi kan lika gärna lägga till Norge, Sverige), och att denna ökning märkligt nog alltid verkar kopplad med ökningen av migranter från Afrika, eller vissa länder i Mellanöstern? Vad sa Samuras undersökning? Vad sa Samura om beteende? Han sa inget om RITUALER, han talade på en djupt störd syn på flickor och sex, och det redan i tidig ålder. Vad säger de kriminologer som studerar seriemördare och grova våldsbrottlingar och sadister? Jo, de säger att de har det gemensamt att de har en störd syn på sex och flickor, och att denna syn visar sig redan i tidig ålder.
Sluta nu missförstå allt med flit och bemöt detta (och jag har länkat och citerat flera gånger om agående detta) med den socioekonomiska forskning som förklarar våldtäkter och sadistiskt våld på ett logiskt sätt. Kan du INTE det så måste jag utgår från att socioekonomin INTE är mäktig att förklara annat än det logiska, och det jag håller med om: brott som ger pengar eller föremål som kan inlösas för pengar.
2) Du slingar dig, och pekar finger på "kättaren" igen. Du är en modern inkvisitor - lika oemottagliga för fakta och verklighet, och lika ovillig att på allvar diskutera problemet. Jag säger att svarta i STÖRRE omfattning än vita (vilket brottstatistik också bekräftar) verkar inneha det beteende som enligt kriminologer grova sexbrottslingar och sadister har. Läs den meningen igen. Var du får "alla" ifrån är bortom mitt förstånd.
3) Ok, då gör vi så här: vi tar hälften av dessa 58 länder - dvs. 28 länder. Du får välja vilka du vill. Nu är det upp till dig att visa att hälften av Afrikas länder INTE har problem med våldtäkt i en större omfattning än vita länder, ok? (Med hänsyn till vita länders demografi - kom ihåg Norge, där förra årets ALLA överfallsvåldtäkter var utförda av invandrare).
Och om du hävdar socioekonomi som orsak till våldtäkter (och bebisvåldtäkter) och sexuell sadistisk stympning (fistulering) så vill jag som sagt att du hänvisar till forskning som förklarar denna koppling.
4) Inte speciellt dumt, eftersom bland annat Sierra uppvisar fler våldtäkter i dag än under krig - något som jag också har hävdar är unikt för Afrika, och okänt i den vita delen av världen. Jag jämförde med Jugoslavien, där jag starkt betvivlar att våldtäkterna är högre idag än under kriget. Det du gör här är i bästa fall korkat, i värsta fall ett oärligt trick. Jag har dessutom inte hänvisat till Rwanda, men vi borde kolla upp hur det är där också, såhär en 16 år efter kriget - hur tror du deras våldtäktsstatistik ser ut idag?
5) Nu är du oärlig igen, och jag brörjar undra två saker: läser du vad jag skriver, samt: har DU en agenda? Har jag inte talat om att socioekonomin helt logiskt förklarar brott som ger pengar? Har jag inte också sagt att en hel del av farmattackerna mot vita mycket väl kan falla inom socioekonomins ramar? Talar jag ENBART om genetik? Är jag inte mycket inne på psykologi och sociologi?
Och du gör ett exakt uttalande: "det finns INGEN modern forskning som stöder". Visa lite källor på det, tack. Lite får ni mångkulturalister faktiskt jobb. Det går INTE för sig att bara hävda saker så tvärsäkert.
Vad som däremot INGEN inom brottsforskningen om den grövsta våldsbrottsligheten, sadism och sexmord, stödjer är faktiskt den socioekonomiska förklaringen. I 40 år - fyra decennier - har bland annat FBI arbetat enligt beteendeforksningens resultat, och även GENETIK och DNA - vilket (otroligt nog eftersom det enligt dig inte funkar) har lett till att mången galning blivit fast.
Men om DU hade fått bestämma så är ju sådan forskning "otäck rasism", och vi skulle inte forska i det. Precis i samma tankebanor som inkvisitionens gamla gossar. Låt folk dö - bara vi inte sysslar med kätteri.
6) Nej, det är inte "avhandlat" för att du presterar ett totalt värdelöst inlägg utan minsta form av hänvisningar eller källor. De enda länkar du använder är en länkt till skrock, och två länkar till opiumkrigen. Är du seriös? Du avfärdar med uppkäftig ton alla fakta och länkar och argument som vi lagt fram här i tråden, och sedan säger du nu att vi redan har "avhandlat" saken?
Inser du inte din enorma förmätenhet? Hade du själv accepterat ett såndat sätt från mig, eller någon annan av dina motståndare? Du accepterar tydligen en total frånvaro av källor och hänvisning till forskning och verklig statistik om det bara stöder DIN sak - är det hederligt? Men du accepterar INGA av de källor och ingen av den forskning som finns citerad och länkad till i tråden som INTE stöder din syn. Det här duger helt enkelt inte, och det hoppas jag att du i din "lärdhet" kan begripa. För att vara "lärd" lyser dina källor och den forskning du bygger din syn på med sin totala frånvaro.
Hur genetik och beteende korrellerar finns det länkat till i tråden, till faktiska forskare som besiat ett beteendes genetiska ärftlighet. Fram med forskning som visar att det INTE är så, tack.
Du klamrar dig dessutom fast vid socioekomin, och hävdar bestämt att INGA hatbrott eller grova våldsbrott eller våldtäkter begås av svarta ur medelklassen eller uppåt. Men du utelämnar en klass som faktiskt INTE faller under ramen för socioekonomi: arbetarklassen. Som ju befinner sig under medelklassen. Socioekonomin kan enbart logiskt koppla samman verklig fattigdom (alltså inte att: "jag har ingen Canada Goose, så jag måste bli kriminell) och brott.
Dessutom kommer samtliga seriemördare och serievåldtäktsmän ur just arbetarklassen ELLER medelklassen.
Din förklaring att okunskap och brist på utbildning fungerar inte, eftersom du ännu inte har tagit ställning till der faktum att HÄLFTEN av SA's skolvåldtäkter mot minderåriga begicks av svarta lärare. Hur kommer det sig? Är lärarna obildade? Utfattiga? Ska vi "avhandla" det nu - jag tycket det är hög tid att du svarar på direkt riktade frågor. Neh? Jag må tycka att SA och flera afrikanska länder är skithålor - men du har ju en ÄNNU värre syn än jag: tydligen tror du att även lärarna är galna vildar som plockats in från vildmarkerna för att utbilda studenterna.
Du tar upp väpnade konfliktsområden som grogrund för våltäkt, och gör det med rätta. Men du säger INGENTING om att forna jugoslavien förmodligen inte har en bråkdel av de våldtäkter som förekom under kriget, men att de ÖKAR i Afrikanska länder som inte längre är i krig - att siffrorna ÖVERSTIGER siffrorna under kriget. Ska vi avhandla detta nu - det tycker jag vi ska.
Sedan uttalar du dig om att Sverige med hjälp av utbildning fick bukt med sina vålttäkter - och blir därmed oärlig igen: Sverige har ALDRIG haft en pandemi av våldtäkter. Aldrig. Oavsett fattigdom, svältår eller krig. Om du hävdar detta så vill jag att du, för en gångs skull, försöker belägga detta med annat än dina egna ord. Du begriper väl att vi måste försöka belägga det vi säger?
Dessutom har vi ju, som genom en slump parallellt med invandringen, fått en av de högsta våldtäktsstatistikerna i Europa. Är vi inte upplysta längre? Vad händer? Eller... kan det ligga något i det jag säger - att invandringen ÖKAR våldtäkterna i vitt land?
Har jag då rätt som drar parallellen mellan invandring och våldtäkt - eller har jag fel? Om jag har fel fungerar inte din förklaring att bildning med mera fasar ut våldtäkterna - för då skulle de ju minska i Sverige, och inte öka - neh? Och om jag har rätt... ja, du kan räkna ut det själv: varför föra en politik som 10-dubblar antalet våldtäkter i ett land?
Innan jag bemöter dig igen så vill jag att du tar itu med det här inlägget och backar upp det du säger med NÅGOT som stöder VAD du säger. Jag vill att du svarar på de direkt riktade frågorna till dig, ok?
Jag bemöter ALLT du säger, och jag har massor med källor och hänvisningar i de inlägg som mitt resonemang bygger på. Nu vill jag att du visar mig samma respekt som jag visar dig, neh?