2010-03-23, 20:53
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Men läser du då inte mina inlägg, och andras? Det beteende vi ser som paret råkade ut för - i synnerhet kvinnan - är vanligt förekommande i Afrika.

Vi talar om beteende. Det är väl det tråden handlar om, neh?

Jag bad om att ni skulle visa att liknande händelser sker med vita förövare, i grupp, med samma beteendemönster som uppvisas i Afrika och uppenbarligen också i USA.

Du listar gruppvåldtäkten i Norrbotten - är den handlingen vanligt förekommande bland vita?

När du ändå är igång och försöker jämföra oss vita med svarta, sexbrottsmässigt, så var god att kom med något exempel som liknar det jag länkar till, utfört av vita människor, eller för allan del: en gruppvåldtäkt på en bebis utförd av vita.

Kan du inte det? Varför kan du inte det?

Experiment på människor kan du väl inte mena ingår i vårt beteende? Om du menar det så får du komma med fler exempel och fler tidpunkter det har hänt på.

Så som jag har visat angående svarta och deras extremt brutala våldtäkter. Det sker inte på EN plats, under en viss tid, ej heller endast under krig. Men detta nekar du kanske till?

Ser du inte vad du själv gör? Är du helt blind för ditt eget agerande och tänkande? Ditt generaliserande är ju helt enormt. Du säger att fler svarta än vita begår dessa typer av brott, och därmed gör du det logiska felslutet att då är det såna negrerna är. Nu använder du t ex detta enda exempel för att dra slutsatsen att sådana är negrerna i USA. Korkat. Extremistiskt.
Men de vita som gör det, de är undantag. Du kan väl för i helvete inte tro att alla, eller ens många om man ser alla svarta som en grupp, svarta begår dessa brutaliteter?

Ja, gruppvåldtäkter bland vita är relativt vanliga. Det är en högre procent i Sverige av just gruppvåldtäkter som begås av vita än övriga våldtäkter. Dock är invandrare även där överreprestenterade, men i mindre omfattning än vanliga våldtäkter.
2010-03-23, 20:59
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Hur förklarar förresten DU det som beskrivs i tråden angående svartas våldtäktsbeteende- och benägenhet?

Eller du menar att de INTE utmärker sig, eller är överrepresenterade?

Jag vill gärna ha din mening i frågan.

Om vi går tillbaks till Ryssland kan man faktiskt hitta ganska groteska handlingar utförda av nazister. Jag läste om en grupp på 3 personer som hade inriktat sig på en student från nån rysk delstat där de bröt sig in i hans hem, förde bort honom och torterade honom (även sexuellt genom att föra in trubbiga objekt) och efter flera timmar sköt de honom i bakhuvet.

Jag vet inte hur det är för dig, men jag mår lika illa av den händelsen som den om Christopher och Channon.

Om jag får ge min högst hypotetiska (ord... hjärnsläpp...) så handlar det om personer som är till naturen våldsamma, men denna typen av grova sadism triggas när dessa personer känner utanförskap. När det gäller USA och Ryssland vill säga. När det gäller Afrika håller jag fast vid att det är kulturellt, våldet och det sexuella våldet har inte fasats ut från kulturen i och med modernismens intåg. Jag kan som sagt inte tänka mig att mina förfäder var det minsta empatiska för 2000 år sen.
2010-03-23, 21:00
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic

Du säger att fler svarta än vita begår dessa typer av brott, och därmed gör du det logiska felslutet att då är det såna negrerna är. Nu använder du t ex detta enda exempel för att dra slutsatsen att sådana är negrerna i USA.

Nej. Det säger jag inte, och har aldrig sagt. Hur ska jag kunna diskutera med någon som inte läser, utan hittar på?

Jag säger att sexbrottslingar och grova våldsbrottslingar har en fallenhet för ett visst beteende (från beteendeforskningen, som är ganska gedigen, och fått fast mer än en psykopat just för att den är en exakt vetenskap).

Vidare säger jag att svarta som grupp generellt har FLER individer än vita som äger detta beteende (se hänvisningen till forskarna som Colin Wilson talar om, eller läs på om beteendeforksning inom brott), vilket skulle förklara deras eviga överrepresentation, och den brutalitet vi skådar oavsett om det är krig eller fred i Afrika. Oavsett om det är diktatur eller demokrati. Oavsett ALLA omständigheter.

Jag har visat att med inflödet av svara migranter till England på 50-talet etablerades sexbrottslighet i England i en aldrig tidigare skala.

Samma sak inträffade i USA på 20-talet, och samtida observatörer har låtit meddela att de svartas förfall beteendemässig eskalerade för varje generation efter att de blev fria.

Det är DETTA jag säger. Och inget annat.
2010-03-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakazulu
detta betyder att afrikanska studenter slår alla andra inklusive rosa-hudfärgade studenter från europa när det gäller högre utbilding.
Då måste ''US Census Bureau report on educational attainment in the United States, 2003''-tabellen nedan ha väldigt fel.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Higher_education_in_the_US_by_race.svg
2010-03-23, 21:05
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta

...våldet och det sexuella våldet har inte fasats ut från kulturen i och med modernismens intåg. Jag kan som sagt inte tänka mig att mina förfäder var det minsta empatiska för 2000 år sen.

Infördes modernismen för 2000 år sedan hos oss vita?

Och om du har rätt, oavsett när vi blev "moderna", så borde vi ha en tid där vi faktiskt uppvisade exakt samma beteende som svarta?

Och om du har rätt: varför finns det ens vita våldtäktsmän? Från ALLA samhällsklasser? Och mördare? Seriemördare?

Hade vi inte "fasat" ut det beteendet?

Du kopplar alltså moral och empati till modernitet?
2010-03-23, 21:17
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Du kan väl för i helvete inte tro att alla, eller ens många om man ser alla svarta som en grupp, svarta begår dessa brutaliteter?
25% av sydafrikanerna medger själva att de är våldtäktsmän. 1 av 4 är "många".
Citat:
Det är en högre procent i Sverige av just gruppvåldtäkter som begås av vita än övriga våldtäkter.
Låter osannolikt med tanke på hur ovanliga vita förövare vid gruppvåldtäkt öht är. Var har du fått det från?
Senast redigerad av Badsector 2010-03-23 kl. 21:21.
2010-03-23, 21:22
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ja, gruppvåldtäkter bland vita är relativt vanliga.

Det vore intressant att höra mer om. Vilka källor har du i ämnet?
2010-03-23, 21:23
Medlem
Citat:
Blidder bladder. Vad ska det här bevisa då? Om jag postar en länk med ett bestialiskt mord utfört av nazister, skulle det på något vis bevisa att "sådan är den vita rasen"? Mengeles experiment? Gruppvåldtäkten i Norrbotten? Mordet på John Hron? Nej, naturligtvis inte, detta går bara att göra med den onde negern, eller hur?
Skillnaden är i grund och botten att sådant säreget beteende är betydligt mer förekommande bland negrer. En norm i många fall, oavsett socioekonomisk bakgrund.
2010-03-23, 21:23
Medlem
Jafan89s avatar
har inte läste hela den här tråden, den är ju rätt så lång
men iaf på Sidan 100 så stog det en del interesant statistik om de olika procent enheterna mellan svarta/vita/övriga

Däremot så kan ja säga att värdet på det är tvivelaktigt utan att konstatera hur statistiken ser ut utan "hur många / 1000"

Anledning: Om det finns betydligt fler vita i USA änn svarta, då är statistiken mycket missvisande utan den nämnda informationen, därför att även om statistiken visar att majoriteten av de som utför brotten är vita, så kan det vara mycket vanligare bland svarta att utföra dessa brott änn det är bland vita
2010-03-23, 21:26
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Infördes modernismen för 2000 år sedan hos oss vita?

Och om du har rätt, oavsett när vi blev "moderna", så borde vi ha en tid där vi faktiskt uppvisade exakt samma beteende som svarta?

Och om du har rätt: varför finns det ens vita våldtäktsmän? Från ALLA samhällsklasser? Och mördare? Seriemördare?

Hade vi inte "fasat" ut det beteendet?

Du kopplar alltså moral och empati till modernitet?

Japp det är ungefär vad jag menar fast du missförstår det. Samhällsutvecklingen hoppade inte till modernitet utan den har utvecklats i och med olika uppfinningar (både teknologiska och sociala). Man har gått från att döda alla som inte tillhör den egna stammen till att samsas i stora megastäder. Till det hör utvecklingen av moral och sociala koder och helt enkelt hela vår kultur. Det händer så klart inte på en natt och vår europeiska utveckling har varit relativt ostörd på vägen dit. Typ så, hoppas du fattar vad jag menar. För även om jag ser din statistik och dina källor har jag svårt att se någon större skillnad på mig, mina vita vänner och mina svarta vänner, hur mycket du än vill det.
2010-03-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ja, gruppvåldtäkter bland vita är relativt vanliga. Det är en högre procent i Sverige av just gruppvåldtäkter som begås av vita än övriga våldtäkter. Dock är invandrare även där överreprestenterade, men i mindre omfattning än vanliga våldtäkter.
''I mindre omfattning''.

http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/ :
Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=0108074996.pdf&url=/dynamaster/file_archive/050126/d694c96c3768ea4ae796823a25b1b274/0108074996.pdf :
Citat:
Cirka 60 procent av gärningsmännen är svenskar
Av de personer som misstänktes för gruppvåldtäkter under 1990-talet var 58 procent svenskar,
32 procent invandrare (utrikes födda och folkbokförda i Sverige) och 10 procent personer som
inte var folkbokförda i Sverige. Av svenskarna hade en fjärdedel invandrarbakgrund (minst en
förälder född utrikes
).
Edit : Det måste tilläggas att andelen invandrare var betydligt färre än idag och att trenden har aldrig vänt. Tvärtom.

http://fjordman.blogspot.com/2005/02/muslim-rape-epidemic-in-sweden-and.html :
Citat:
Rape charges in the capital are spiraling upwards, 40 percent higher from 1999 to 2000 and up 13 percent so far this year. Police Inspector Gunnar Larsen of Oslo's Vice, Robbery and Violent crime division says the statistics are surprising - the rising number of rape cases and the link to ethnic background are both clear trends. But Larsen does not want to speculate on the reasons behind the worrying developments. While 65 percent of those charged with rape are classed as coming from a non-western background, this segment makes up only 14.3 percent of Oslo's population. Norwegian women were the victims in 80 percent of the cases, with 20 percent being women of foreign background.
Samma mönster ser man överallt i västeuropeiska länder. De allra flesta gruppvåldtäkter begås av invandrare, främst icke-vita, återigen.
Senast redigerad av Panfer 2010-03-23 kl. 21:49.
2010-03-23, 22:25
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinkel
Varför är det inte jämförbart, undrar jag då?

Dessutom är det så att den att den ryska minoritetens problem främst ligger i deras ovilja att anpassa sig språkligt och politiskt. Många skulle gärna se Estland som en rysk oblast även idag. De diskrimineras knappast så länge de talar estniska och erkänner Estlands rätt till nationellt självbestämmande.

Läs tidigare inlägg igen så kanske du förstår varför jag tog upp judarnas roll i Rysslands historia.

Varför? Det är väl helt uppenbart. Vad i hela friden har Estlands hundratusentals ryssar att göra med nån bisarr liknelse om att leva på nån annan? De har väl för i helsike inte levat som några herrar om det var det du trodde.

Jaså, är det så det är? Då föreslår jag att du googlar "ryssar i Estland", läser lite länkar och ser vad du hittar. Det har aldrig varit tal om att Estland inte skulle ha nåt självbestämmande, du sitter ju och ljuger.

Sen kanske, men jag undrar fortfarande varför det är relevant att ens nämna det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in