2010-03-17, 16:22
Medlem
Nu när vi ändå är inne på ett sidospår Obama, så kan de svartas talekonst ändå lyftas fram som en positiv egenskap.
Allt ifrån svarta präster, svarta musiker, Martin Luther King, Malcolm X, Muhammed Ali o.s.v

Innehåll, ordförråd, retorik och skarpsynthet kan ju alltid ifrågsättas, men ändå intressant att spekulera i om verbal förmåga på något sätt främjats i den annars så stillastående afrikanska evolutionen.
2010-03-17, 16:23
Medlem
metallgems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africant
Vita rösta republikanskt men nu var det annorlunda, Mccain var typ the right hand för Bush, han sågs med honom på bilder när de satt på fester under Katrina osv. Det är klart att vita hade röstat republikanskt om landet hade det bra ekonomiskt och politiskt men nu har de stora skulder, två krig och mycket annat på grund av republikanerna. Mccain hade dessutom tankar att bombardera Iran så....u do the math.

Nä nu måste jag bryta du säger att du är en smart person men har du inte fattat att USA system är uppbyggt av mäktiga företag som köper den president de vill ha har du inte 100talsmiljoner för att driva kampanj, Obama är lika dum i huvet som den andre dåren som ställde upp tror tom att han var köpt och att hans transa palin spelade sin roll perfekt folk var tvungna att välja obama, för de andra gjorde sitt bästa för att inte bli valda de var inga rikiga val igentligen då hade de sänt republikanen ron paul om de velat vinna.

du vet detta annars är du fan negerdum.
2010-03-17, 16:33
Medlem
Freitag.der.13.s avatar
Citat:
Vita röstar republikanskt men nu var det annorlunda

http://www.slate.com/id/2204251/sidebar/2204308/

Lite siffror och statistik

Endast tre procent av de vita rösterna gick från republikanskt håll till Demokratiskt håll om man jämför de två senaste valen (Kerry vs Bush-04 och Obama vs McCain-08). En väldigt liten skillnad, i min mening. Hade vita haft den andel av väljarkåren de hade förut hade inte Obama blivit vald men den vita väljarkåren har krympt rejält de senaste 40 åren.

De tillgängliga siffrorna ger dig inte rätt i dina antaganden.
2010-03-17, 16:36
Medlem
Africants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metallgem
Nä nu måste jag bryta du säger att du är en smart person men har du inte fattat att USA system är uppbyggt av mäktiga företag som köper den president de vill ha har du inte 100talsmiljoner för att driva kampanj, Obama är lika dum i huvet som den andre dåren som ställde upp tror tom att han var köpt och att hans transa palin spelade sin roll perfekt folk var tvungna att välja obama, för de andra gjorde sitt bästa för att inte bli valda de var inga rikiga val igentligen då hade de sänt republikanen ron paul om de velat vinna.

du vet detta annars är du fan negerdum.

Vad har detta att göra med mitt inlägg ditt jävla mongo?
Klart att multimiljonerlobbyister à la jew spelar en viktig i hela processen, Vad försöker du bevisa? att jag är dum eller? Jag behöver inte ens förklara för dig vad jag vet om amerikanska systemet för att jag kan mer än dig, utan tvekan. Jag vet vilka stora lobbyister som satt på den republikanska sida och jag vet vilka som satt på den demokratiska sida. Tänker du med hjärnan nu när du säger att stora företag var på Obamas sida? skatten? idiot.

Ron Paul för USA är som Jimmies för Sverige, väldigt känd på forum och diverse internet sajter av fjortisar och idioter som er.
Senast redigerad av Africant 2010-03-17 kl. 16:40.
2010-03-17, 16:43
Medlem
metallgems avatar
Citat:
Vad har detta att göra med mitt inlägg ditt jävla mongo?
Klart att multimiljonerlobbyister à la jew spelar en viktig i hela processen, Vad försöker du bevisa? att jag är dum eller? Jag behöver inte ens förklara för dig vad jag vet om amerikanska systemet för att jag kan mer än dig, utan tvekan. Jag vet vilka stora lobbyister som satt på den republikanska sida och jag vet vilka som satt på den demokratiska sida. Tänker du med hjärnan nu när du säger att stora företag var på Obamas sida? skatten? idiot.

Ron Paul för USA är som Jimmies för Sverige, väldigt känd på forum och diverse internet sajter av fjortisar och idioter som er.

Nej jag försöker inte bevisa att du är dum det gör du så bra helt själv.

du vet nog inte så mkt som du tror pojk.
2010-03-17, 16:46
Medlem
Africants avatar
Citat:
Nej jag försöker inte bevisa att du är dum det gör du så bra helt själv.

du vet nog inte så mkt som du tror pojk.

Okej, upplys mig VAD i mitt föregående inlägg är felaktigt?
Snälla, lär mig något om politisk lobbying och ge mig lite information på de sakerna jag missade i mitt inlägg eller som du finner är fel, inga detaljer! Bara generellt sett. Gör du det då kommer jag att erkänna att jag är dum i huvudet.
2010-03-17, 16:53
Medlem
Africants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freitag.der.13.
http://www.slate.com/id/2204251/sidebar/2204308/

Lite siffror och statistik

Endast tre procent av de vita rösterna gick från republikanskt håll till Demokratiskt håll om man jämför de två senaste valen (Kerry vs Bush-04 och Obama vs McCain-08). En väldigt liten skillnad, i min mening. Hade vita haft den andel av väljarkåren de hade förut hade inte Obama blivit vald men den vita väljarkåren har krympt rejält de senaste 40 åren.

De tillgängliga siffrorna ger dig inte rätt i dina antaganden.

Det var färre som röstade i det senaste valet. Ja men skillnaden är inte så stor men viktigaste är att jag har rätt, dvs. valet handlade på läget i landet mer än vad det handlade om Obamas hudfärg och white guilt. Hade republikanerna haft lite tur på den ekonomiska del av landet då tror jag att de skulle vinna den här gången med. Vi ska också inte glömma vita som röstade MOT Obama på grund av hans hudfärg.
2010-03-17, 16:54
Medlem
metallgems avatar
Citat:
Okej, upplys mig VAD i mitt föregående inlägg är felaktigt?
Snälla, lär mig något om politisk lobbying och ge mig lite information på de sakerna jag missade i mitt inlägg eller som du finner är fel, inga detaljer! Bara generellt sett. Gör du det då kommer jag att erkänna att jag är dum i huvudet.

vilket av dom du har så många med så många fel.
2010-03-17, 16:56
Medlem
Africants avatar
Citat:
vilket av dom du har så många med så många fel.

https://www.flashback.org/sp22031866
2010-03-17, 17:06
Medlem
metallgems avatar
Citat:
https://www.flashback.org/sp22031866

Ok det som gör dig så himla dum eller negersmart, är att du hänvisar till en semineger obama och säger att han är the shit men samtidigt så vet du att han bara är en allmosa som judarna satt på plats för att verka så bra nu när nickedockan busch är ute ur leken och tottalt pajat USA å sina masters vägnar.

hänger du med ?
2010-03-17, 17:06
Medlem
Freitag.der.13.s avatar
Citat:
men skillnaden är inte så stor men viktigaste är att jag har rätt, dvs. valet handlade på läget i landet mer än vad det handlade om Obamas hudfärg och white guilt. Hade republikanerna haft lite tur på den ekonomiska del av landet då tror jag att de skulle vinna den här gången med. Vi ska också inte glömma vita som röstade MOT Obama på grund av hans hudfärg.

Både ja och nej. Huruvida de vitas Obamaröstande handlade om white guilt var en annan debattör som pratade om och är inget jag lägger mig i.

Huvudsakligen tycker jag att siffrorna visar på att vita väljare (det faktum att endast tre procent ändrade sin röst från republikansk till demokratisk) faktiskt var ganska tillfreds med republikansk politik och inte alls var trött på den republikanska politik som förts under de åtta åren med Bush. Hade vita väljare varit så missnöjda med den republikanska politiken tycker jag att det borde ha gjort ett större avtryck än tre procent.
2010-03-17, 17:18
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Jag har glidit en bit det har jag, men jag är mest intresserad av att se ett ordentligt samtal mellan de som går långt i sina teorier om varför svarta beter sig som de gör, och de som har en annan syn på saken. Ett samtal där man angriper varandras fakta och slutsatser istället för hela åsikten i svepande och fördömande ordalag. Att bara kasta ur sig att det ni snackar är rasism och villfarelser tycker jag är lite ovärdigt vår informationsålder. De flesta uppgifterna finns väl på nätet i en eller annan form så jag tycker att det skulle finnas underlag för folk som 21Nyheterna och övriga icke rasister att gå in och bryta ner era resonemang punkt för punkt.

Vad gäller mångkultur i Sverige så har jag svängt ifrån tidigare ointresse för frågan till iallafall intellektuellt motstånd till föreställningen om att mångkultur är ett slags gott mänskligt grundtillstånd. Det är den icke.

Vill bara påpeka att jag är emot all form av invandring till Sverige men att det inte påverkar min syn på olika människor. Rasism är enligt mig en riktig sjukdom och varför skulle jag sitta och motbevisa alla hobbyrasbiologer härinne ? Jag har en känsla av att inga vetenskapliga argument biter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in