Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
1) Varför måste de vara en grupp?
2) Men ok, det finns det också.
3) Nu letar jag bara upp några få exempel här, har varken tid eller lust med mer.
4) Och häng nu inte upp dig på att det inte förekommer bebisvåldtäkter.
5) Dert finns andra saker som är lika bestialiska också, iaf i min värld.
6) Nu tänker jag faktiskt främst ta upp rasistiskt motiverade för att öppna ögonen (inte för att jag tror det hjälper iofs) på alla ärke-äckliga nassar som trollar runt här.
1) Därför att vi jämför folkgruppers beteende, och måste därför hitta motsvarande handlingar hos varje folkgrupp som är inblandad i diskussionen. Om vi INTE hittar motsvarande handling, eller om motsvarande handling är EXTREMT mer förekommande hos den ena folkgruppen, måste vi dra slutsatsen att det finns en skillnad i utövandet av sexuellt våld hos den ena folkgruppen.
Eller hur? Enkel jämförelse? Är det så svårt att begripa så att jag måste förklara VARFÖR. för dig?
Vi såg i min länk, där den svarte journalisten Samura ser EXAKT samma gruppvåldtäktsbeteende i Väst som hans såg i Sierra. Samura själv insåg att detta var ett beteende some uppvisas av svarta i större omfattning än någon annan etniskt grupp - och han visade det även med siffror från sin undersökning.
Du har ÄNNU inte givit något respons på Samuras påstående - som råkar sammanfalla med mitt. Varför?
2) Men du måste visa det, det förstår du väl? Du litar inte på mitt ord - eller ens NÅGON text eller undersökning som jag överhuvud taget länkar till eller citerar - inte ens när källorna är en svart journalist, eller en pakistanier som forskat i kriminologi. Så varför ska jag bara lita på ditt ord?
I dina länkar hittade du ett fall som är lika vidrigt som Channon-fallet. I länken på FB hittar man hela två fall, under en väldigt lång tidsperiod, och hänvisar till en bok om våldtäkter i Sverige där man "tror" att det nämns "ett par fall till".
Säg mig: hur är detta jämförbart med våldtäkter på kvinnor, flickor och bebisar som når sådana siffror att man talar om samhällsproblem eller pandemi? Eller nekar du till att problemet i den svarta världen är så omfattande? Motbevisa då det som finns beskrivet i våra länkar - och det är inga "nassesidor", och det vet du. Oprah's skola, exempelvis, som visar
att hälften av skolvåldtäkter mot minderåriga begås av LÄRARE - både bildade och - får man förmoda - i arbete. Detta är ännu en liten detalj som du har "missat" att kommentera. Och du snackar om att vara selektiv.
3) Nej det kan jag tänka mig. Det krävs ett par minuter googlande att få fram en skrämmande bild av dylikt beteende bland svarta - både i Afrika och i Väst. Men DIN uppgift är desto mer diger - och fruktlös, kan jag tro. Du kan googla i en livstid, och ändå bara få fram en handfull jämförbara fall.
Surt?
4) Varför inte? Om bebisvåldtäkter helt enkelt inte förekommer i någon större omfattning bland vita, men i "samhällsproblems-omfattning" bland svarta - varför skulle jag INTE "hänga upp" mig på det, i en tråd som jämför just vita och svartas beteende? Var är logiken? Jag kan förstå att DU inte vill det, eftersom just bebisvåldtäkterna är jävligt besvärande för dig, men det kan inte jag rå för. Verkligheten är som den är, och du har tagit det på dina axlar att motbevisa verkligheten. Och - förstår du - att motbevisa verkligheten ÄR besvärligt. Av uppenbara skäl.
5) Ja, men i DIN värld (de vitas värld, förmodar jag) är det fortfarande så att svarta är överrepresenterade inom sexbrott och gruppvåldtäkter, och i den vita delen av världen hittar du inte EN ENDA gruppvåldtäkt på en bebis. Nu sysslar vi med direkta jämförelser för att se om det finns skillnader - inte med relativiserande.
6) Nu diskuterar jag i den här tråden inte så mycket rasistiskt våld - men jag lägger märke till att du direkt avfärdade farmattackerna mot vita som icke-rasistiska, och att du inte alls problematiserar så fort det kommer till vita rasist-dåd. Då finns bara barbariskt hat och illvilja, och socioekonomin är som bortblåst. Du är inte ärllig, helt enkelt.
Är det nån som beter sig äckligt så är det du, som duckar för svåra frågor, ignorerar direkta frågor och källor som diskuteras, och är allmänt otrevlig mot dina meningsmotståndare.