2011-03-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cartagena
Kanske det, gäller dock vissa subgrupper av negrer får man väl påpeka. Men de verkar vara lyckliga rent generellt och utan större bekymmer i livet. De älskar dansa, sjunga, slappa, knulla, käka oh skratta vad jag kan erfara rent generellt.

Det är därför ingenting fungerar i Afrika. Dom knullar hellre än att jobba. Negrer älskar att glassa runt på andras bekostnad. Det ska finnas rinnande vatten i hemmet, grillad kyckling i kylen, ett socialkontor runt knuten och krogar där man kan dansa och sälja knark.

Det är arbetande vita som ser till att negern har dessa bekvämligheter.
Senast redigerad av Kosken-Pekka 2011-03-03 kl. 11:46.
2011-03-03, 11:40
Medlem
GatorStates avatar
Citat:
IQ är lika intressant att känna till som vem som vinner Big Brother 2011, vilket bör tilläggas är de vita ubermenschens i Sverige främsta intresse och sysselsättning.

IQ mäter inte t ex lycka. Negrer brukar vara allmänt lyckliga och glada, samt tar dagen lite som den kommer trots liten materiell välfärd. Medan vita nordbor ofta är deprimerade, sjuka, sura, hatiska, försupna, MEN har rik materiell välfärd etc. Varför tar inte IQ hänsyn till detta? Lycka är troligen utan konkurrens den viktigaste parametern för att mäta intelligens. Den som kan skapa lycka för sig själv är mer intelligent än de som inte kan det. För jag väljer hellre ett negerliv med lycka än att vara akademiker med stora psykiska besvär.

De beteenden som beskrivs i den här tråden pekar väl mer åt problem med impulskontroll, vilket man knappast kan säga är något positivt. Visst är det kul att vara lycklig, men hur kul är det för omgivningen att leva med någon som våldtar när han känner för det, stjäl när han kommer åt, super upp pengarna när han har några etc. Det är den negativa sidan av att "ta dagen som den kommer". Jag säger inte att alla svarta har dålig impulskontroll, men läser man tråden får man intrycket att det är ett större problem bland svarta än övriga folkslag.
2011-03-03, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Och vad är det som säger att alla som jobbar är olyckliga? Du skulle nog behöva läsa den gamla historien om myran och gräshoppan . Somalier är säkert jättelyckliga när de sitter i ett kök i bergsjön och tuggar khat. Men dagen efter när alla bidragspengarna har gått åt till khat och de inte ens har råd med ett paket nudlar kanske de inte är så lyckliga längre. Professorn åstadkommer ju (förhoppningsvis) något med sitt liv iaf, något som ger en mer långsiktig känsla av tillfredsställelse än khat, sex och bling.

Detta är inte en dikussion om somalier och islam, utan om negern generellt. Ni hävdar att IQ är ett absolutistiskt sätt att mäta intelligens på, vilket är helt felaktigt med tanke på att t ex just negrer brukar visa på egenskaper som tycks fattas i stora drag här i norr hos vita, som faktiskt är mer att föredra än vad du presterar i fabriken eller på kontoret. För om du hellre väljer att arbeta än att "softa i värmen" med massa brudar omkringflorerande, då får detta stå för dig och du kan troligen behöva slipa på trovärdighetsinnehållet kring detta påstående lite mer.

Vem har yttrat något om "alla"? Du dikotomiserar å det grövsta. Sen kan du fråga dig själv, vem klagar på vem? Det är ni som klagar på den "primitiva negern" och inte tvärtom. Ganska märkligt egentligen, då ni implicerar att negern är en lägre stående varelse. För det torde ju innebära att negern om någon, torde lida av komplex, hathet, avundsjuka, jantelagsmentalitet, högt blodtryck pga passiv stress etc etc. Men dessa faktorer verkar snarare vara korrelerat med er "negerkritiker" som anser er vara mer intelligenta och högre stående varelser. Bitterhet, negativitet samt hat, är okorrolerbara med lycka och harmonitet. Det går inte ihop rent kemiskt.

Så hur kommer det sig då att ni spenderar tid på att idiotförklara den primitiva negern från bajshyddan, som knappt äger eller har makt över något, och troligen som ni påpekar är den mest lågstatusbehäftade människan på planeten? Borde det inte vara tvärtom tycker ni, att negern avundas er för er "operationella effektivitet" a la IQ-stil? Negern är troligen nu ute på vift och letar efter nästa hona att besudla eller att partaja med istället för att spy hat, ilska och vrede på ett forum över kaukasoidernas maktfullkomlighet och statushets.

Det här med "gamla historien om myran och gräshoppan", är just var det är, en historia, och ingen universell sanning i alla lägen.
2011-03-03, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Det är därför ingenting fungerar i Afrika. Dom knullar hellre än att jobba. Negrer älskar att glassa runt på andras bekostnad. Det ska finnas rinnande vatten i hemmet, grillad kyckling i kylen, ett socialkontor runt knuten och krogar där man kan dansa och sälja knark.

Det är arbetande vita som ser till att negern har dessa bekvämligheter.

Vem är då intelligentast egentligen?

Även om det nu inte varit så, utan negrerna stannat hemma i "bajshyddan" istället för att leva på vita "Einsteins", så har de en förmåga i alla fall, att leva lyckligt med skratt, dans och säkerligen en hel del knullande, trots sina materiella resursbrister. I värmen behöver man inte mycket, varken kläder, bostäder som täcker mot kyla, eller tekniskt kunnande mer än att tälja en harpun mot farliga djur.
2011-03-03, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GatorState
De beteenden som beskrivs i den här tråden pekar väl mer åt problem med impulskontroll, vilket man knappast kan säga är något positivt. Visst är det kul att vara lycklig, men hur kul är det för omgivningen att leva med någon som våldtar när han känner för det, stjäl när han kommer åt, super upp pengarna när han har några etc. Det är den negativa sidan av att "ta dagen som den kommer". Jag säger inte att alla svarta har dålig impulskontroll, men läser man tråden får man intrycket att det är ett större problem bland svarta än övriga folkslag.

Negern är väl inte någon gudomlig människa utan har brister som alla andra. Våldtäkter förkommer ju överallt. Snackar vi nu om negrer från Afrikas primitiva kulturer eller om negrer från den vita mannens högteknologiska samhälle som skapar ghettofiering, rasism, hat, alkoholism etc? Även negern påverkas ju och blir mer "vit" av sig i den vita världen. Särskilt när negern befinner sig längst ner i näringskedjan hos den kaukasoide mannen som gärna vill ha negern som en "neger" för att slippa bo ihop.
Senast redigerad av Cartagena 2011-03-03 kl. 12:06.
2011-03-03, 12:05
Medlem
servuss avatar
Citat:
Jo, det har med intelligens att göra. Det beror på vad som anses vara intelligens att göra förvisso, vilket är väldigt subjektivt. Lycka är den största intelligensindikatorn skulle jag våga hävda lätt. Hur man mäter detta kvantitativt har ingen lyckats vad jag vet kunnat mäta. IQ är pseudovetenskap och berättar inget av intresse egentligen utan är mer ett politiskt redskap. Eller du anser att professorn som begick självmord är mer intelligent än negern som levt lycklig i alla sina dagar utan att göra ett skit egentligen? Vilket liv skulle du valt utav dessa?
IQ förutspår framtida inkomst, brottslighet osv hos ett barn bättre än någon annan variabel (The Bell Curve). Att IQ vore ointressant eller pseudovetenskap är struntprat.

Citat:
Kanske det, gäller dock vissa subgrupper av negrer får man väl påpeka. Men de verkar vara lyckliga rent generellt och utan större bekymmer i livet.
Hört talas om uttrycket lycklig idiot? Om man har 5 svältande barn kanske det är dags att bli åtminstone lite bekymrad? Kanske till och med tänka sig att inte skaffa ett sjätte.

Citat:
De älskar dansa, sjunga, slappa, knulla, käka och skratta vad jag kan erfara rent generellt. Jag menar detta om något är ju att föredra än att leva som en wallstreet-typ som hetsar sig själv och sitt blodtryck, allt för att imponera på damerna som han ändå bara får pga just sina pengar, rent generellt detta med.
Ja, något liknande har dryftats förut av Varnagel:
https://www.flashback.org/sp17944122

Med tanke på det oerhörda allmänna lidandet i Mörka Afrika skulle jag säga att "go happy" attityden inte är särskilt lyckad för att kunna leva glatt.

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Korrigerar man för vissa faktorer så har negrer lika hög IQ som vita.
Källa?
Jag kan tänka mig att någon liknande effekt kan uppkomma om att man felaktigt utgår från att alla dessa "faktorer" är oberoende av IQ. Det som skulle hända är att man i princip visar att negrer med ett visst IQ skapar ungefär lika bra förhållanden för sig själv som en vit med samma IQ, men jag har aldrig sett någon sådan undersökning.

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Anledningen till att asiater har högre IQ än vita beror på deras sett att skriva.
Deras skrift består av en massa figurer som man måste lista ut vad de innebär.
IQ testen är uppbyggda på ungefär samma sätt. Deras hjärna tränas från första dag tills dom dör.
Vill du att dina barn ska få högre IQ poäng så lär dom läsa japanska.
Nordostasiaternas IQ är hypat. Jämför man dem med nordeuropéer är skillnaderna inte signifikanta.

Educational attainment and cognitive competence in adopted men — A
study of international and national adoptees, siblings and a general Swedish
population

eller

Does age at adoption and geographic origin matter?
A national cohort study of cognitive test performance
in adult inter-country adoptees

där koreanska adoptivbarn jämförs med svenskar. Den största studien någonsin på området.
Senast redigerad av servus 2011-03-03 kl. 12:12.
2011-03-03, 12:15
Medlem
Citat:
Vem är då intelligentast egentligen?

Även om det nu inte varit så, utan negrerna stannat hemma i "bajshyddan" istället för att leva på vita "Einsteins", så har de en förmåga i alla fall, att leva lyckligt med skratt, dans och säkerligen en hel del knullande, trots sina materiella resursbrister. I värmen behöver man inte mycket, varken kläder, bostäder som täcker mot kyla, eller tekniskt kunnande mer än att tälja en harpun mot farliga djur.

Ja, svaret på den frågan är väldigt enkel eller hur? Negern klarar sig inte utan vita men vita klarar sig alldeles utmärkt utan negrer. Det borde vara svar nog på din fråga. Att leva på andra är inte intelligens, det är parasitism. Alla kan göra det.
2011-03-03, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av servus
IQ förutspår framtida inkomst, brottslighet osv hos ett barn bättre än någon annan variabel (The Bell Curve). Att IQ vore ointressant eller pseudovetenskap är struntprat.

Hört talas om uttrycket lycklig idiot? Om man har 5 svältande barn kanske det är dags att bli åtminstone lite bekymrad? Kanske till och med tänka sig att inte skaffa ett sjätte.

Ja, något liknande har dryftats förut av Varnagel:
https://www.flashback.org/sp17944122

Källa?
Jag kan tänka mig att någon liknande effekt kan uppkomma om att man felaktigt utgår från att alla dessa "faktorer" är oberoende av IQ. Det som skulle hända är att man i princip visar att negrer med ett visst IQ skapar ungefär lika bra förhållanden för sig själv som en vit med samma IQ, men jag har aldrig sett någon sådan undersökning.

Nordostasiaternas IQ är hypat. Jämför man dem med nordeuropéer är skillnaderna inte signifikanta.

Educational attainment and cognitive competence in adopted men — A
study of international and national adoptees, siblings and a general Swedish
population

eller

Does age at adoption and geographic origin matter?
A national cohort study of cognitive test performance
in adult inter-country adoptees

där koreanska adoptivbarn jämförs med svenskar. Den största studien någonsin på området.

Struntprat! Hur kan Zlatan eller någon annan "raketforskare" som t ex P Diddy tjäna mer än oss som är akademiker? Hur kan en med IQ 120 tjäna mer än en med 115, men mindre än en som har 90? Finns ingen korrelation här alls. Du utgår ifrån din subjektiva politiska hållning nu istället för objektivitet. Jag har ingen anledning att skydda negrers intresse, då jag själv föreskriver rasåtskillnad. Men jag håller mig objektiv så mycket jag kan för att få fram "sanningen".

Vad som är brottsligt på en jurisdiktion under en viss period behöver inte vara det på annan jurisdiktion eller under annan tidsepok. Vad har IQ med detta att göra, förklara tack!

Skaffa barn som man inte kan försörja är väl inte så värst smart i ett visst skede ja, har jag påstått något annat? Men i ett annat skede är det kanske smart, då det ökar den demografiska styrkan och faktiskt skapar tillfälle att försörja sig på jordens resurser med fler folk i familjen som hjälps år. Att man inte kan försörja sig på jordens resurser beror på äganderättstrukturen och ett korrupt institutionellt system som pacificerar folk och skapar problem för de, som inte går att påverka. För du kan inte hur somhelst så din egen mat på en jordlott som ägs av kapitalister i den "moderna" världen.
Senast redigerad av Cartagena 2011-03-03 kl. 12:22.
2011-03-03, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ja, svaret på den frågan är väldigt enkel eller hur? Negern klarar sig inte utan vita men vita klarar sig alldeles utmärkt utan negrer. Det borde vara svar nog på din fråga. Att leva på andra är inte intelligens, det är parasitism. Alla kan göra det.

Mycket märklig slutsats. Det kan inte vara så att din politiska subjektiva hållning påverkar ditt omdöme i denna analys va?

Negrer har knappast tvingat vita att de ska försörja de. Vita har själva valt att importera hit och försörja negrerna.

Vad som är intelligens är en högst subjektiv parameter i kontexten. Parasitism kan mycket väl vara en form av intelligens. Vari tycker du att det är intelligent att ta hit folk för att hjälpa, som man sen inte vill ha, då man anser de vara parasiter som lever på "oss"? Är detta smart och ekonomiskt tänkt? Hade du velat anställa sådana personer med sådan "strategisk" överblick i ditt företag vid nyrekryteringar? Tänk då att detta gjorts utav vita kaukaosider som många här anser vara mer intelligenta.
Senast redigerad av Cartagena 2011-03-03 kl. 13:01.
2011-03-03, 12:29
Medlem
Citat:
Mycket märklig slutsats. Det kan inte vara så att din politiska subjektiva hållning påverkar ditt omdöme i denna analys va?

Negrer har knappast tvingat vita att de ska försörja de. Vita har själva valt att importera hit och försörja negrerna.

Vad som är intelligens är en högst subjektiv parameter i kontexten. Parasitim kan mycket väl vara en form av intelligens. Vari tycker du att det är intelligent att ta hit folk för att hjälpa, som man sen inte vill ha, då man anser de vara parasiter som lever på "oss"? Är detta smart och ekonomiskt tänkt? Hade du velat anställa sådana personer med sådan "strategisk" överblick i ditt företag vid nyrekryteringar? Tänk då att detta gjorts utav vita kaukaosider som många här anser vara mer intelligenta.

Ingen normalt funtad människa vill att Sverige ska bli ett sinnesslött negerland. Dom flesta svenskar/européer vill inte ta emot fler kaotiska mörkermän från Afrika och Orienten men det finns inget val i den frågan. Allt detta styrs från högre ort. Mäktiga NWO-judar har bestämt sig att Europa och dess vita kolonier ska raderas ut. Världen ska i framtiden bestå av en rotlös brunfärgad och sinnesslö världsmedborgare som troget ska tjäna khazaren i sitt tempel i Jerusalem.

Det finns ingen annan förklaring till vad som sker idag.
2011-03-03, 12:36
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Signaturmaterial?

Du får gärna förklara för oss andra icke-upplysta om vilka faktorer som du syftar på.
Jag har postat detta innan men tycker det är viktigt att upplysa folk så jag gör det igen.

IQ är väldigt omdiskuterad och svår att definiera.
Att rasister hakar upp sig på detta är ett billigt sett att uppgradera sig själv utan motsvarande merit.

Jag har tänkt på det här en vecka och har faktiskt kommit fram till att dom flesta människor har ungefär lika hög IQ. Darwin har skrivit att om man studera olika människor riktigt nära i detalj så skiljer det inte mycket mellan dom t.o.m en hottentotterna och en engelsman har mycket gemensamt.

IQ beror på många olika faktorer miljö,socialt umgänge, utbildning, kost, missbruk, träning etc. etc.
Det är konstaterat att 20-40% beror inte på generna.

Vissa saker påverkar IQ negativt.
* Dålig miljö
* Brist på näring
* Missbruk av droger (modern också)
* Brist på utbildning

Sen kan man faktiskt träna upp sig och höja sin scoring vilket är mer vanligt i väst.
Att asiater klarar dessa tester bättre än europeer beror på deras skriftspråk som består av en massa symboler.

Korrigerar man för dessa faktorer så hamnar faktiskt negern på samma IQ nivå.
Om vi räknar med IQ 80 och ca. 20% p.g.a vissa faktorer så får vi.
1,2*80=96
2011-03-03, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ingen normalt funtad människa vill att Sverige ska bli ett sinnesslött negerland. Dom flesta svenskar/européer vill inte ta emot fler kaotiska mörkermän från Afrika och Orienten men det finns inget val i den frågan. Allt detta styrs från högre ort. Mäktiga NWO-judar har bestämt sig att Europa och dess vita kolonier ska raderas ut. Världen ska i framtiden bestå av en rotlös brunfärgad och sinnesslö världsmedborgare som troget ska tjäna khazaren i sitt tempel i Jerusalem.

Det finns ingen annan förklaring till vad som sker idag.

Jo, det finns en fler förklaringar. En av dessa är att cirka 6-7 miljoner av de etniska svenskarna är bänkade framför TVn till program som Big Brother, Sporten, Melodifestivalen som de anser utgöra en av de viktigaste sysselsättningarn i livet. Dessa samma vita "snillen" med högre IQ än negern i bajshyddan, har rösträtt och gör sina val vart fjärde år. Ingen jude som tvingar de under pistolhot att bete sig så här, för annars hade inte du och jag suttit och diskuterat detta utan varit istället i Big Brother-tråden. Att hävda att judarnas indoktrineringsmaskineri fungerar på den stora vita massan, men inte på en liten minoritet som insett "sanningen" om sionismen, köper jag inte vad anbelangar intelligenskvoten för den totala populationen inom en viss etnisk grupp/ras etc. För då kan man fråga sig; hur klent utrustade begåvningsmässigt är dessa vita kaukasoider som köper hjärntvätten rakt av? T o m araberna vet bättre då.

Det är något att fundera kring, våra egna svagpunkter och hur detta utkristaliseras på intelligenskartan. Det är väl en form av ökad intelligens att kunna erkänna och inse ens egna brister. Intelligens är knappast någon statisk egenskap utan högst dynamisk och påverkbar i alla skepnader. Hur kvantifierar IQ-måttet detta resonemang ovan må tro, eller hur pass lycklig man är som individ eller som grupp totalt sett. Inte alls!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in