• 1
  • 2
2010-02-05, 15:38
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Jag har upptäckt att det inte finns något specifikt forum för dessa ämnen. Jag har letat runt efter trådar om dessa ämnen och funnit att de postats i Paranormala fenomen, ockultism och ufologi, Filosofi, Psykologi och psykiatri, Medicin och hälsa, Mode och livsstil, Drömmar och sömnrelaterade fenomen, Religion, Litteratur och Träning. Det känns synd att ett så pass bra och viktigt ämne är utspritt på detta sätt över siten.

Här är ett urval av trådar om dessa ämnen som jag hittat:
Citera
2010-02-05, 15:47
Medlem
feldgraus avatar
De flesta av trådarna verkar ju bara vara dubletter av varandra och hade mycket väl kunnat diskuteras i en och samma tråd.

/feldgrau
Citera
2010-02-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Jag har upptäckt att det inte finns något specifikt forum för dessa ämnen. Jag har letat runt efter trådar om dessa ämnen och funnit att de postats i Paranormala fenomen, ockultism och ufologi, Filosofi, Psykologi och psykiatri, Medicin och hälsa, Mode och livsstil, Drömmar och sömnrelaterade fenomen, Religion, Litteratur och Träning. Det känns synd att ett så pass bra och viktigt ämne är utspritt på detta sätt över siten.

Här är ett urval av trådar om dessa ämnen som jag hittat:

Håller med dig. Vi skulle behöva ett forum som heter 'andlighet' eller nåt. Jag ser iallafall inte det jag sysslar med som religion. Och i filosofiforumet vill dom heller inte ha mig. Psykologi passar det heller inte in i.
Citera
2010-02-08, 22:23
Medlem
frumpishs avatar
Vore grymt! Har inte sett några trådar om det men skulle definitivt läsa och posta i ett sådant forum.
Citera
2010-02-08, 22:39
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
De flesta av trådarna verkar ju bara vara dubletter av varandra och hade mycket väl kunnat diskuteras i en och samma tråd.

/feldgrau

Det skulle väl även kunna sägas om många andra små obskyra delforum här på FB.

Problemet med just detta ämne är fortfarande att det inte hör hemma i något existerande delforum, även om så allting skulle skrivas i en enda stor tråd så finns det inget bra ställe för denna tråd.
Citera
2010-02-08, 22:51
Medlem
Även jag skulle bli väldigt glad över ett sådant forum!
Citera
2010-02-09, 06:13
Medlem
agders avatar
Jag skulle också vilja ta del av ett sådant forum
Citera
2010-02-09, 11:09
Medlem
Okej, men hur gör vi nu för att få ett sådant underforum? Flashback skulle ha nån knapp där man kunde föreslå forum. Om tillräckligt många föreslog samma kunde dom lägga upp det.
Citera
2010-02-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agder
Jag skulle också vilja ta del av ett sådant forum

Samma här
Citera
2010-02-09, 11:18
Medlem
[Strange Days]s avatar
Faktiskt ett väldigt bra förslag.
Ställer mig helhjärtat bakom detta!

Att det finns trådmaterial nog för att täcka ett sådant forum råder det nog inget tvivel om.
De flesta meditationstrådar postas idag i Paranormal-forumet, men jag tror att ett separat forum för diskussioner kring meditation hade varit mycket bättre.
Citera
2010-02-09, 14:07
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Athmos
Okej, men hur gör vi nu för att få ett sådant underforum? Flashback skulle ha nån knapp där man kunde föreslå forum. Om tillräckligt många föreslog samma kunde dom lägga upp det.

TS har ju nyss föreslagit det i korrekt forum, och även gett XX antal trådar som skulle passa in i det önskade forumet.

Jag tvivlar på att alla "+1" inlägg här hjälper däremot om ni inte skriver mer utförligt varför det saknas istället för att bara skriva "jag håller med!".
Citera
2010-02-09, 14:13
Bannlyst
Jag tycker också att det här var en bra idé, men då skulle kanske Workshop vara ett bra namn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in