2004-09-20, 19:57
Medlem
solkies avatar
Vet inte om detta topic kan innefatta religion. Är väl en smaksak.

Iaf jag undrar om det är någon som gått en TM kurs & isf kan ge instruktioner till mig? Jag tänkte gå kursen men den kostade 18.500 :- Är inte villig att betala det.
Citera
2004-09-20, 20:57
Medlem
Skandhas avatar
Om man måste betala ett sådant stort belopp för att läsa sig meditation så är det definivt något skum med det. Besök närmaste zen-dojo istället.
Citera
2008-06-11, 17:48
Medlem
Tm

http://www.flashback.org/showthread.php?t=540247
Citera
2008-06-12, 15:56
Medlem
catfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solkie
Vet inte om detta topic kan innefatta religion. Är väl en smaksak.

Iaf jag undrar om det är någon som gått en TM kurs & isf kan ge instruktioner till mig? Jag tänkte gå kursen men den kostade 18.500 :- Är inte villig att betala det.

Svårt att bara sätta dig ner, och vara tyst. Det är vad du gör när du mediterar, men istället betalar du inte ett smack för det.
Citera
2008-06-18, 17:51
Medlem
lar_berts avatar
På en "inre harmoni-mässa" på Lugnet (Ha!) i Falun för några år sedan hörde jag detta uttalande av en TM-tomte, som stod och sålde några stenar.

"Nej, vi tror inte på materialistiskt ägande och vi tycker att mammon hyllas alldeles för kraftigt. Däremot kan du köpa en sten - som jag personligen välsignat - för 20 000 kronor."*

Jag försökte argumentera mot honom och påstod att hans första uttalande fullständigt raserade hans andra uttalande. Han blev minst sagt svarslös...

* = För bästa effekt, försök tala som Hans Scheike, eller Staffan Westerberg.
Citera
2008-06-18, 18:26
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lar_bert
På en "inre harmoni-mässa" på Lugnet (Ha!) i Falun för några år sedan hörde jag detta uttalande av en TM-tomte, som stod och sålde några stenar.

"Nej, vi tror inte på materialistiskt ägande och vi tycker att mammon hyllas alldeles för kraftigt. Däremot kan du köpa en sten - som jag personligen välsignat - för 20 000 kronor."*

Jag försökte argumentera mot honom och påstod att hans första uttalande fullständigt raserade hans andra uttalande. Han blev minst sagt svarslös...

* = För bästa effekt, försök tala som Hans Scheike, eller Staffan Westerberg.
Citera
2012-06-16, 14:18
Medlem
Mankas avatar
Länken i själtråden var komplicerad.

Detta med meditation finns tillgänglig i förenklad form:

http://tm-meditation.se/tms-ursprung
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto