• 1
  • 2
2008-11-03, 17:27
Medlem
Sitter pa en amerikansk dator och kan darfor inte anvanda de sista bokstaverna i alfabetet.

Min fraga ar helt enkelt, ar yoga ett bra kompliment till styrketraning? varfor / varfor inte? vad ger yoga for resultat, bygger det muskler eller blir du bara smidigare av det? forebygger det skador o.s.v.?
Citera
2008-11-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twixer
Sitter pa en amerikansk dator och kan darfor inte anvanda de sista bokstaverna i alfabetet.

Min fraga ar helt enkelt, ar yoga ett bra kompliment till styrketraning? varfor / varfor inte? vad ger yoga for resultat, bygger det muskler eller blir du bara smidigare av det? forebygger det skador o.s.v.?

är grymmt bra, speciellt poweryoga som tänjer o sträcker lite mera.
Resultatet är en bättre hållning, bättre blodflöde, "mjukare kropp" och enligt mig sjukt bra komplement till alla som tränar seriöst och hårt (men slarvar lite med stretching)

Bara på 4 omgångar märkte jag att kroppen hade blivit mjukare o baksida lår var inte lika stel, höften var mjukare o ländryggen var inte lika "stressad".

Mvh// SB
Citera
2008-11-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superbiffen
är grymmt bra, speciellt poweryoga som tänjer o sträcker lite mera.
Resultatet är en bättre hållning, bättre blodflöde, "mjukare kropp" och enligt mig sjukt bra komplement till alla som tränar seriöst och hårt (men slarvar lite med stretching)

Bara på 4 omgångar märkte jag att kroppen hade blivit mjukare o baksida lår var inte lika stel, höften var mjukare o ländryggen var inte lika "stressad".

Mvh// SB

Okej, jag ska definitivt testa yoga. hur lagger du upp ditt schema nar du kor yoga vid sidan av styrketraningen? hur ofta ska yoga koras och ar det nagot som funkar att kora pa vilodag?
Citera
2008-11-03, 20:00
Bannlyst
jag tror nog yoga kan vara väldigt bra vid sidan om.

Dock skulle jag kanske rekommendera något "roligare" beroende på vad du är för person iofs.

Hade jag fått välja ett "pass" att köra vid sidan om hade det antingen varit bodypump, box-arobics-grej(??) eller någon form av kampsport, muai thai, taekwondo etc..
Citera
2008-11-03, 20:44
Medlem
Citat:
Okej, jag ska definitivt testa yoga. hur lagger du upp ditt schema nar du kor yoga vid sidan av styrketraningen? hur ofta ska yoga koras och ar det nagot som funkar att kora pa vilodag?

ja körde 2gg per vecka när ja va inne i min tunga träningsperiod, o körde direkt efter gympasset.. nu e d 1gg per vecka.. o d spelar ingen roll när du kör.

Mvh// SB
Citera
2008-11-03, 21:32
Medlem
jag tror att det är extremt bra för cirkulation och för att få bort slaggprodukter i kroppen behålla rörligheten och förebygga skador.
Citera
2008-11-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsNobody
jag tror nog yoga kan vara väldigt bra vid sidan om.

Dock skulle jag kanske rekommendera något "roligare" beroende på vad du är för person iofs.

Hade jag fått välja ett "pass" att köra vid sidan om hade det antingen varit bodypump, box-arobics-grej(??) eller någon form av kampsport, muai thai, taekwondo etc..

Jag skulle gärna träna något liknande vid sidan av gymmet, enbart för att det är roligt. Dock pallar inte jag det. Behöver återhämtningen på vilodagarna, annars blir gymmandet lidande. Tyvärr. :-(

Hur ansträngande är yoga?
Citera
2008-11-04, 11:48
Medlem
9106s avatar
Känns kanske en smula östrogent att förespråka Yoga när man väger 0.11 ton och kan knappt knyta skorna?
Citera
2008-11-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dyxeldoff
jag tror att det är extremt bra för cirkulation och för att få bort slaggprodukter i kroppen behålla rörligheten och förebygga skador.

Coolt, vad är det för slaggprodukter du talar om?
Citera
2008-11-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9106
Känns kanske en smula östrogent att förespråka Yoga när man väger 0.11 ton och kan knappt knyta skorna?

själv vägde jag 0,13 ton o körde yoga med damer runt 0.05 ton, o Yoga kör man barfota
Mvh// SB
Citera
2008-11-04, 22:58
Medlem
Axons avatar
Citat:

Yoga är en bra form av Range Of Motion ökning och avslappning och kan kombineras om man känner att man har någon nytta av dessa två.
Citera
2008-11-05, 11:43
Medlem
O_Waos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superbiffen
själv vägde jag 0,13 ton o körde yoga med damer runt 0.05 ton, o Yoga kör man barfota
Mvh// SB
Oh burn!

Jag tror yoga är ett bra komplement, jag tyckte jag fick ut väldigt mycket av det när jag körde förut trots att jag inte alls ligger i träning sådär seriöst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in