• 1
  • 2
2010-01-12, 23:10
Medlem
Har ni några tips?
Mvh
Citera
2010-01-12, 23:13
Medlem
Jag vet inte om det just är en speciell typ av musik man ska ha när man mediterar, men jag hade testat att söka efter Ravi Shankar eller Shahid Parvez. Jag har mediterat till dessa herrars musik och älskar det, men som sagt, du kanske söker något annat.
Citera
2010-01-12, 23:20
Medlem
Aasinairs avatar
Vill du ha svar på i vilken butik du kan hitta musiken?
Eller var på nätet?
På Spotify och youtube finns ju en del.
Jag skulle rekomendera artister som Kitaro, Karunesh och Pushkar
Citera
2010-01-13, 02:12
Bannlyst
www.google.se
Citera
2010-01-16, 16:40
Medlem
The grofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nalle4
Har ni några tips?
Mvh

Fet bump

Karl sanders http://www.youtube.com/watch?v=oFl_1...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=LpKFa...eature=related
Citera
2010-01-16, 16:55
Medlem
Withereds avatar
Beror väl på vad som hjälper dig slappna av?
Citera
2010-01-16, 17:08
Medlem
shadow1s avatar
Winamp/Shoutcast The drone zone
Citera
2010-01-16, 21:02
Medlem
Teapots avatar
Meditation - Phil Thornton
Gayatri Mantra - Suresh Wadkar
Shanti Mantra - Suresh Wadkar
Ong Namo Guru Dev Namo - Richard Brookens and Yellow Bell
Moksha - Rajasree Mukherjee
Om based on Raag Shuddh Kalyan - Sawani Shende

Alla finns på spotify.
Citera
2010-02-05, 15:52
Medlem
www.theta.se
Citera
2013-03-02, 15:31
Medlem
Jag tror jag blir tokig snart!
Jag har då letat i ca 20 minuter utan att hittat nån lovlig avslappningsmusik. En massa jäkla sidor som erbjuder låtar, men då de gärna vill att man skall ladda ner/köpa. På Youtube, värdelösa, de flesta musik stängs bara av bara sådär, ingen form av ned ton till låten, då när klippet är slut. Helt patetiskt!

Allt jag vill är bara kunna bli avslappnad, vara för mig själv, och bli lugn. Jag har då inte heller Spotify. Fasiken, nån som vet en sida som erbjuder gratis låt, som man kan lyssna från sidan. Eller en Youtube video där de har en meditation låt på ca 10 - 15 minuter (Kanske 20) Där de också har den önska jag vill (Ned toning)

Oerhörd tacksam för svar!
Mvh Snep
Citera
2013-03-02, 15:47
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snep
Jag har då letat i ca 20 minuter utan att hittat nån lovlig avslappningsmusik. En massa jäkla sidor som erbjuder låtar, men då de gärna vill att man skall ladda ner/köpa. På Youtube, värdelösa, de flesta musik stängs bara av bara sådär, ingen form av ned ton till låten, då när klippet är slut. Helt patetiskt!

Allt jag vill är bara kunna bli avslappnad, vara för mig själv, och bli lugn. Jag har då inte heller Spotify. Fasiken, nån som vet en sida som erbjuder gratis låt, som man kan lyssna från sidan. Eller en Youtube video där de har en meditation låt på ca 10 - 15 minuter (Kanske 20) Där de också har den önska jag vill (Ned toning)

Mvh Snep
Varför laddar du inte bara ned istället? Då har du det på hårddisken och kan spela det när du vill, utan avbrott. Men det fogas ju att du vet ungefär vad du är ute efter. Beskriv gärna vilken typ av avslappningsmusik du är ute efter så ska jag se om jag kan hjälpa dig med lite länkar.
Citera
2013-03-02, 15:50
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snep

Mvh Snep

Jag lyssnar för tillfället på Ozric Tentacles-Erpland. Du kan gott lägga pengar på och köpa cd'n eller vinylen. Då får du utmärkt avslappnings musik, som spelas av riktigt duktiga musiker.

Om du är riktigt otålig så länkar jag till ett annat album du borde införskaffa.
http://www.youtube.com/watch?v=-O8eqR-9qMM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in