Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
Inte utan krav på motprestation (helst ägande), det kan jag garantera, bank-bailouts är inte populära.
Jag är av en annan uppfattning. Vilket bolag som helst kan börja gå dåligt och behöver inte hämta sig.
Det beror på hur mycket "lite" är och de behöver inte gå under för att deras kurs skall förbli lägre än vad du köpte den för.
Om du ska köpa en aktie i en tillräckligt låg kurs för att inte kunna förlora på den så är det ett yperligt tillfälle nu.
Du får ju ändå erkänna att sverige befinner sig i en svacka?
Du får ju också erkänna att den större uppgången inte ens har börjat.
Att folk ens funderar på ekonomiska kriser hämmar tillväxten och fursurar för oss som har större kapital i spel just nu...
Det jag vill få fram är att allt som skrivs i tråden är långt ifrån sant.
Många blandar in en massa centralbanker, bank bail-outs (som förövrigt mig veterligen aldrig har behövts i Sverige) ska man hålla ett kritiskt tänkande och inte investera en massa pengar för att någon användare på flashback tycker att guld verkar hett just nu. Att komma med sådanna saker nu 2år efter guldruchen är som att köpa oljefot och förvara hemma...
När jag menar att "om du köper en aktie i en kurs som är relativt låg så kan du aldrig gå i förlust" så grundar jag det på att om kursen skulle rasa så kommer den gå upp igen. Det är en självklarhet. Visst det finns enstaka fall där detta har motbevisats men herregud handla på stora marknader inget rövbolag som ingen hört talas om innan.
Läste en gång en man här på fb som skrev att om man vill vara säker handla på large cap och håll dig där.
Låter som en relativt bra idé men enligt dig är ju allting relativt. Att alla som sitter här i denna tråden spelar medvetande börsmäklare är pinsamt. Tror lika lite på det som tomten.