2010-01-21, 18:15
Bannlyst
Världens börser har varit oregelbundna sedan årsskiftet och senaste dagarna har det rasat ganska mycket både här hemma och i ryssland och latinamerika. Är detta början till en kraftig tillbakagång efter förra årets rally? Eller är det bara en tillfällig svacka? Nu när Aftonbladet börjar skriva om att "det är läge att investera" så kanske det är dags att dra sig ur?
Citera
2010-01-21, 18:20
Medlem
bowlingjockes avatar
Nej det tror jag inte.
Om jag hade haft pengar ute så hade jag antingen satt in lite till eller bara låtit det vara. Förr eller senare stiger det ju igen.
(men det är klart, är man tvungen att sälja så..)
Citera
2010-01-21, 18:25
Medlem
Månsans avatar
En gammal gångbar regel är att "när taxichaufförer börjar diskutera börsen är det hög tid att sälja". Där är vi inte ännu.

Jag säljer inte. Har i och för sig mest Kina, Latinamerika och Östeuropa. Tillväxtregioner allihop, kommer tuffa på bra några år gissar jag.
Citera
2010-01-21, 18:39
Medlem
Så den regeln gällde sep i fjol? Att taxichaufförer snackar börsen.Ok,lika troligt som att spå väder i uppfläkta abborrar.
Citera
2010-01-21, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En gammal gångbar regel är att "när taxichaufförer börjar diskutera börsen är det hög tid att sälja".

Eller när Aftonbladdret börjar rekommendera att köpa?
Citera
2010-01-21, 18:53
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Så den regeln gällde sep i fjol? Att taxichaufförer snackar börsen.Ok,lika troligt som att spå väder i uppfläkta abborrar.
Inte ifjol, det var sept 2008. Och regeln hade gällt sen ett halvår vid det laget.
Citera
2010-01-21, 19:10
Medlem
Finansminister Anders Borg ser tydliga tecken på att svensk ekonomi är på bättringsvägen.

Citera
2010-01-21, 20:18
Medlem
Farmstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Världens börser har varit oregelbundna sedan årsskiftet och senaste dagarna har det rasat ganska mycket både här hemma och i ryssland och latinamerika. Är detta början till en kraftig tillbakagång efter förra årets rally? Eller är det bara en tillfällig svacka? Nu när Aftonbladet börjar skriva om att "det är läge att investera" så kanske det är dags att dra sig ur?

Sen när har RTS rasat? Är ju en av de börser som gått starkast sedan årsskiftet...
Citera
2010-01-21, 20:59
Medlem
Citat:

Hela formationen sedan Augusti liknar något som KAN orsaka en krasch.
Citera
2010-01-22, 00:38
Medlem
c^2s avatar
Har själv kört rätt hårt på aktier senaste 1,5 åren med bra resultat, men har nu börjat se till att jag har likvider ifall ett ras skulle komma. Så jag är inte så oroad nu då jag inte är fullinvesterad. Jag menar ett ras?
Mig gör det ingenting för om jag får köpa HM för 350, boliden för 70 osv?
Citera
2010-01-22, 11:59
Bannlyst
Kan det vara så att börsen är kraftigt övervärderad och Obamas hårdare krav på bankerna nu kommer dra ner världens börser på sikt?
Citera
2010-01-22, 12:11
Bannlyst
Citat:
Kan det vara så att börsen är kraftigt övervärderad och Obamas hårdare krav på bankerna nu kommer dra ner världens börser på sikt?

Kan ju också vara så att börsen är kraftigt undervärderad, ingen vet. Själv bryr jag mig inte så mycket om börsen går ner 50% eller upp 50% imorgon för jag investerar långsiktigt. Historisk data visar att aktier alltid är ett bra alternativ ur ett långsiktigt perspektiv. Självklart om man behöver pengarna imorgon eller är en daytrader så bör man kanske oroa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in