Citat:
Ursprungligen postat av Aerials
Jag har lyckats riktigt bra som omväxling vid nedgång. Jag ligger fortfarande tung i endast två aktier, össur och polarcus (danskt respektive norskt) som jag har gjort en mycket bra vinst i och dem tycks vara helt, eller nästintill orörda den gångna veckan. Jag skrev om dessa bolag tidigare det här året i Dattrading-tråden. I och med att jag ligger med hela pensionen där ska jag revidera om taktiken lite och möjligen gå likvid ett tag. Vi får se hur måndagen spelar ut sig och om dem påverkas den kommande veckan.
Kommer ihåg att du nämnde dessa två företag för ett bra tag sedan, och jag ser nu även att du precis som du säger gjort en mycket bra vinst i dessa två nyligen börsnoterade bolag. Du valde och hoppa på tåget tidigt(!), och det visade sig vara mycket lönsamt
Vore intressant och höra vad det var som fick dig och bli intresserad utav dessa två bolag, var deras verksamhet något du sen tidigare var insatt i eller har du kontakter du fått bra info från? Att välja och gå tung i (och med tung har jag för mig att du menar cirka 900K) endast två aktier ser jag som väldigt riskfyllt, dessutom har du valt att göra det i ett väldigt tidigt stadium (vet dock inte hur länge de varit verksamma), dessa företeelser gör din analys utav bolagen ännu mer intressant. Är du trots allt inte ABB och Swedbank du valt att gå in i...
Citat:
Ursprungligen postat av Aerials
Jag fick ta en mindre förlust på tradingkapitalet i pxxs som tog ledning i nedgången av oljesektorn men därefter har det varit trading i bull och bear, samt ericsson - det har gått ganska bra! Så jag är jättenöjd, och egentligen borde jag gå likvid nu men jag är ett girigt as så vi får se hur det blir med det

Jag ligger bear på måndag.
Vad jag har förstått så har du tradat med BP ett bra tag nu och på det hela taget gjort en många fina vinster. Du (med flera) har flera gånger talat om att just denna aktie passar sig väldigt bra för att gå kort i, skulle som intresserad men ej kunnig inom TA/kortsiktig trading vara intressant varför du tycker så. Vad är det med bolagets kurs som gör den till lämpligt tradingmaterial, kan korrelationen mellan företaget och oljepriset ha något med saken att göra ?
Giriga som as är nog de flesta som sitter här