Citat:
Ursprungligen postat av Bandhunden
Personligen tror jag inte att marknaden prisat in någonting i detta fallet. Marknaden har agerat som en skrämd höna, det handlar om ren panik och då far all rationalitet ut genom fönstret.
Tror mer på att se hur Asien reagerar på paketet och agera efter det.
Ja, hur marknaden än reagerar kan vi konstatera en fundamentalt viktig sak: jorden gick inte under den här gången heller. Oavsett hur svåra tiderna än verkar finns det kreativitet och kunskap hos miljoner människor, vilket gör oss som art unika. Uppkommer det problem kommer vi lösa dem, vad det än må vara. Jag kommer aldrig sluta tro på människans förmåga att skapa, förändra och förbättra, därför kommer jag aldrig sluta tro på att lågt värderade kvalitetsbolag är en klok investering på längre sikt. I orons tider är det viktigt att se det i ett större perspektiv: hur såg tekniken ut för femtio år sedan jämfört med i dag? På samma sätt kommer tekniken ha utvecklats enormt om femtio år och börsen följer den ekonomiska utvecklingen.
Det dummaste att göra vid en begynnande tjurmarknad, som denna, är att paniksälja, som säkerligen många småsparare har gjort nu. När det definitiva botten i detta hack på kurvan infinner sig är svårt att säga, men så länge man tror att börsen kommer stå högre om fem år än i dag, så länge är det dumt att göda mäklaren med courtage. Folk borde se aktier som hus och vara lika långsiktiga i ägandet.