Citat:
Ursprungligen postat av Knaffell
Intressant, det du säger kan mycket väl stämma. Att ta det lugnt och "vänta ut läget" (inte gå in för tidigt) kan mycket väl visa sig vara klokt.
Jag undrar lite hur du själv tänkt göra, med tanke på det du precis sagt, hur kommer ditt daytradande/handel på kort sikt påverkas utav detta?
Vad tänker du göra med de innehav du ligger lång i ?
Jag har lyckats riktigt bra som omväxling vid nedgång. Jag ligger fortfarande tung i endast två aktier, össur och polarcus (danskt respektive norskt) som jag har gjort en mycket bra vinst i och dem tycks vara helt, eller nästintill orörda den gångna veckan. Jag skrev om dessa bolag tidigare det här året i Dattrading-tråden. I och med att jag ligger med hela pensionen där ska jag revidera om taktiken lite och möjligen gå likvid ett tag. Vi får se hur måndagen spelar ut sig och om dem påverkas den kommande veckan.
Jag fick ta en mindre förlust på tradingkapitalet i pxxs som tog ledning i nedgången av oljesektorn men därefter har det varit trading i bull och bear, samt ericsson - det har gått ganska bra! Så jag är jättenöjd, och egentligen borde jag gå likvid nu men jag är ett girigt as så vi får se hur det blir med det

Jag ligger bear på måndag.