Citat:
Ursprungligen postat av Ted.Bundy
En tanke som slog mig. Resonerades det inte lite likadant hösten 2008? Alltså innan allt på "riktigt" rasade samman. Det började lite med upp & ner, där många trodde att det var tillfälligt. En del stannade kvar och andra drog sig ur.
Hur man ska veta om det är ett ras eller inte som är på väg är enligt mig omöjligt att veta givetvis. Visst känns det säkert surt att gå in nu om det rasar till samma nivåer som det var vintern 2008. Men vad tusan, om 5 år så har det förhoppningsvis repat sig. Så jag tycker det är relativt billigt fortfarande, men givetvis så är det inte roligt att se i portföljen om det går ner.
MVH/Ted Bundy
Jo, från hösten 2007 när allt började bli skakigt så var mainstream resonemanget att detta blir bara en snabb vända neråt innan det tuffar på uppåt igen, men så blev det inte.
Varför tycker du det är relativt billigt? Det vore intressant om du kan motivera det. Jag själv tycker det är relativt dyrt och riskfyllt så risk-justerad avkastning ser jag som väldigt låg just nu.
http://www.multpl.com/
S&P 500 befinner sig runt 20 nu och vi är mitt inne i en djup kris. Vid två andra andra stora kriserna (30-talet och 70-talet) så har P/E dykt ner till 10 och ibland en bra bit under det. Snittet de senaste 100 åren har varit 15.