Kollar på Nyse. Vänder det inte upp strax nedanför här så går det ner mer.
Kraftigare trendlinjer längre ner som då kanske blir aktuella.
Glenn Neely menar att vi skall ner 60-90% av uppvågen från Mars.
Glenn Neely, snubben som i juni 2009 förutspådde en nedgång på runt 50 % innan året var slut?
perfekt ! då kan vi köpa ännu mer och åka med på ännu en uppgång !
Glenn Neely, snubben som i juni 2009 förutspådde en nedgång på runt 50 % innan året var slut?
Ja han var nog tidigt ute men vad jag vet är han ganska säker på sin sak. Men vi får se..
I varje fall ser formationen sedan Augusti väldigt björnig ut.
Jag säljer aldrig pga börsens fluktuationer. Den får gå upp eller ner hur mycket den vill. Mina investeringar är långsiktiga.
Försäljningen sker istället vid en förutbestämd tidpunkt, exempelvis den dag jag går i pension eller om jag får för mig att köpa ett dyrare boende eller en fräck villa vid Medelhavet.
Försörjer man sig som aktieinvesterare kan man inte resonera så och bara sitta still i båten.
Försörjer man sig som aktieinvesterare kan man inte resonera så och bara sitta still i båten.
Det är självklart att man kan? Det hela handlar bara om hur ofta man kräver att få sina utbetalningar.
Att sitta still i båten fungerar utmärkt eftersom börsen alltid går upp på lång sikt trots att den inte alltid gör det på kort sikt.
Det är självklart att man kan? Det hela handlar bara om hur ofta man kräver att få sina utbetalningar.
Att sitta still i båten fungerar utmärkt eftersom börsen alltid går upp på lång sikt trots att den inte alltid gör det på kort sikt.
Ser man över en 10-årsperiod bakåt så har Stockholmsbörsen backat. Vem orkar vänta 10-15 år eller mer på att börsen skall gå upp?
Ser man över en 10-årsperiod bakåt så har Stockholmsbörsen backat. Vem orkar vänta 10-15 år eller mer på att börsen skall gå upp?
Japp..Efter 1929-kraschen tog det omkring 25 år tills börsen befann sig på samma nivå. Vet iofs inte om man hade glädje av utdelningar istället.
Men utdelningar kommer väl knappast existera i en krympande ekonomi där vi ska spara co2!!?