2011-03-22, 13:33
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Small stocks har gått upp i snitt 14.4% senaste 80 åren. (Ej inflationsjusterad. Utdelningar investerade igen.)
Bara för att göra det tydligare så får jag det till en slutlig ökning på 35.676% eller inflationsjusterat 2.863%. Inflationsjusterat är alltså den årliga ökningen endast 3,2%.
Räknar jag rätt här?
Citera
2011-03-24, 18:51
Medlem
midnighttrains avatar
Varför går börsen upp nu för? Har suttit och väntat på ett ras hela veckan men det verkar inte komma?
Citera
2011-03-24, 19:33
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
Varför går börsen upp nu för? Har suttit och väntat på ett ras hela veckan men det verkar inte komma?

För att marknaden kom på att världen inte gick under den här gången heller.
Citera
2011-03-24, 20:23
Medlem
lundagrens avatar
Citat:

varför skulle den rasa? Den går upp pga rekyl från japan antar jag.
Att några sandenegrer blir bombade har ingen negativ inverkan på den globala ekonomin, snarare tvärtom.
Citera
2011-03-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
För att marknaden kom på att världen inte gick under den här gången heller.

Härligt, då tar jag av mig foliehatten och går ut i vårsolen i morgon.
Citera
2011-03-24, 21:39
Medlem
Rois avatar
Citat:
"Permanent Open Market Operations". Finns i Japan såväl som i USA.
Senast redigerad av Roi 2011-03-24 kl. 22:38.
Citera
2011-03-24, 22:18
Medlem
Finans.killens avatar
Rent tekniskt tycker jag det ser bra ut, nästa stopp är om 0,8 % (1136).
Tight stopp rekommenderas som alltid dock eftersom jag har en magkänsla av att det brakar rejält när det väl brakar.
Jag skrev lite om min syn på de närmaste dagarna här;
http://daytradinginswede.blogspot.com/2011/03/en-titt-pa-omxs-swing-trade-set-up.html <-- Reklam för min egna blogg.
Citera
2011-03-26, 13:37
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:

Därför att vi redan haft en lågkonjuktur och naturlagarna säger att vi måste ha en högkonjunktur innan nästa lågkonjunktur, därför kan inte börsen gå ner annat än tillfälligt oavsett vad som händer (förutom jordens bokstavliga undergång förstås).
Citera
2011-03-26, 13:53
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Small stocks har gått upp i snitt 14.4% senaste 80 åren. (Ej inflationsjusterad. Utdelningar investerade igen.)

Är det ett index som baserar sig på det totala värdet av small caps, dvs som går upp när nya bolag läggs till indexet, eller är det den genomsnittliga värdeökningen (viktat efter börsvärde?) av företagen år till år? Är de bolag som gick i konken i så fall inräknade i denna siffra? Eller baserar det sig på värdeförändringen av en "produktkorg" av företag?
Citera
2011-03-28, 21:24
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
Är det ett index som baserar sig på det totala värdet av small caps, dvs som går upp när nya bolag läggs till indexet, eller är det den genomsnittliga värdeökningen (viktat efter börsvärde?) av företagen år till år? Är de bolag som gick i konken i så fall inräknade i denna siffra? Eller baserar det sig på värdeförändringen av en "produktkorg" av företag?

Alla företag på amerikanska börsen sedan starten under en viss storlek.
Citera
2011-03-28, 21:56
Medlem
Citat:

Lite kul att alla tekniska analyser sa att det skulle vända neråt efter Japan.
Citera
2011-03-28, 23:14
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Lite kul att alla tekniska analyser sa att det skulle vända neråt efter Japan.

Sedan när pratar tekniska analyser? Denna moderna värld vi lever i, allt är tydligen möjligt.

Och vad snackar du för skit förresten? Det gick ju ner typ 3 %.
Och det var inte en teknisk signal det var lite logik bara, men det brukar ju inte ligga FA-folket så varm om hjärtat precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in