2011-05-25, 23:55
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joim
Ska tråden dö nu, ett par månader till?
NEEJ! ;D

Den har ju varit aktuell fem månader ffs!

Hur ser avanza zero ut sedan 3e januari? +/- 0 inkl. utdelningar?

På ett ungefär?

Lite drygt plus idag kanske =P
Citera
2011-05-26, 00:13
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
NEEJ! ;D

Den har ju varit aktuell fem månader ffs!

Hur ser avanza zero ut sedan 3e januari? +/- 0 inkl. utdelningar?

På ett ungefär?

Lite drygt plus idag kanske =P
Inte om man köpt diparna.

Ps.
Jag har ingen avanza zero längre efter att jag hörde om den nya fondskatten som är i antågande.
Citera
2011-05-26, 00:15
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Inte om man köpt diparna.

Ps.
Jag har ingen avanza zero längre efter att jag hörde om den nya fondskatten som är i antågande.
Är ju ingenting mot kurtagekostnader o så om man handlar ofta för småbelopp. Värdelöst.
Citera
2011-05-26, 00:23
Medlem
joims avatar
Citat:
Är ju ingenting mot kurtagekostnader o så om man handlar ofta för småbelopp. Värdelöst.
Samtidigt bättre med aktier om man bestämmer sig för att lämna marknaden snabbt, istället för att vänta tills börsdagen tagit slut. Samma sak om man vill in och köpa dipen snabbt, som idag t.ex. det var ju bra läge att köpa under morgonen medan man hade fått avanza zero 1% dyrare än vad man kanske hoppades på.

Jag tänker inte göda staten som låser in folk på behandlingshem i onödan. Ju mindre skatt jag producerar desto bättre.
Citera
2011-05-26, 08:42
Bannlyst
Citat:
Olja kommer alltid att vara eftertraktat, det är bara miljömuppar och andra förlorare som säger annat.
Inte sagt att det inte är eftertraktat, men finns köpkraften kvar i en deflation?

Nej och vi lär se prisfall som följd.
Citera
2011-05-26, 10:01
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladumanen
Inte sagt att det inte är eftertraktat, men finns köpkraften kvar i en deflation?

Nej och vi lär se prisfall som följd.

Ett stigande oljepris är en stor risk som kan leda till deflation. Oljepriset har historiskt svängt kraftigt och lär fortsätta göra så, men eftersom vi hela tiden förbrukar mer och mer olja samtidigt som vi hittar mindre och mindre så kommer efterfrågan vara väldigt stark. Om sedan köpkraften finns kvar är en annan fråga men om den viker så viker den nog för verkstad, handel, bygg osv också. En riktig deflation är svår att värja sig mot.
Citera
2011-05-26, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Ett stigande oljepris är en stor risk som kan leda till deflation. Oljepriset har historiskt svängt kraftigt och lär fortsätta göra så, men eftersom vi hela tiden förbrukar mer och mer olja samtidigt som vi hittar mindre och mindre så kommer efterfrågan vara väldigt stark. Om sedan köpkraften finns kvar är en annan fråga men om den viker så viker den nog för verkstad, handel, bygg osv också. En riktig deflation är svår att värja sig mot.
Försöker inte låta arrogant men personligen så känner jag att allting bara faller i en deflation, precis allt.

Guld, silver, you name it

Vad tror ni startar deflationen?
Senast redigerad av ladumanen 2011-05-26 kl. 11:53.
Citera
2011-05-26, 11:56
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Försöker inte låta arrogant men personligen så känner jag att allting bara faller i en deflation, precis allt.

Guld, silver, you name it

Vad tror ni startar deflationen?
Att alla vill realisera allt och bara sitta still för de är emo? Husbubblor o grejer?
Citera
2011-05-26, 12:06
Bannlyst
Citat:
Att alla vill realisera allt och bara sitta still för de är emo? Husbubblor o grejer?
Vadå?

Förtydliga!
Citera
2011-05-26, 12:17
Medlem
annanmedlems avatar
Svaga futures på fallande dollar = fail.
Citera
2011-05-26, 12:18
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Vadå?

Förtydliga!
Jag trodde du frågade för att du trodde på deflation. Jag frågar för att jag är nyfiken på vad det är som triggar.

Jag påstår inte att vi skall få det ena eller andra. Jag har ingen aning.
Citera
2011-05-26, 12:31
Bannlyst
OK, föreställ oss att det blir deflation, aktiekurser fallaer och många betalar av skulder och nu när räntorna är låga

Kommer valutarona, främst dollarn att skjuta i höjd? Tillåter fed deflation eller ?
Hur blir det med råvaror som guld/silverolja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in