Risken är ju att det bara är en urskakning, volymen är ju låg, men det har den ju varit även i uppgångarna iofs ... Så man kan ju tänka sig att en del är kvar, eller redan har dragit, vem vet. Men en del kanske fortfarande tror på en tjur?
http://money.cnn.com/2011/05/24/markets/markets_newyork/index.htm
Den där hänger jag ju inte riktigt med på, tjuren skall fortsätta för att de två senaste åren har gett så snabb ökning? Borde väl snarare kunna vara tvärtom?
Hela råvarunedgången var ju en förvarning, fast nu stiger de ju å andra sidan .. VIX backade ju idag men slutade lite högre än tidigare under dagen. Fortfarande lågt men.
Känns ju som kraften är så svag att även om sentimentet fick sig en liten smäll nu så lär det ju krävas mer för att gå under MA200? Eller? Fast inflations/FED-driven kanske den inte blir i samma utsträckning. Frågan är ju varför man inte sålde tidigare. "lite till"? Själv var jag ju så sent in att det ändå är bajs
Och som sagt, appropå 1.9% ner på måndagen, jag förväntade mig nedgång tidigare och tyckte phillyfed skulle tagit hårdare och blev rätt glad när jag hade gått ut lite strax före och den tryckte ner uppgången som hade skapats, men sedan löd ju inte marknaden längre och så blev jag ovän med den =P. Efter fredagens klena stängning i USA förväntade jag mig nedgång men inte så kraftig som den blev. Blev väl för mycket med andra länder och kanske även Island men Island kommer ju inte spela någon som helst roll, mycket mindre än Japangrejen ju.