Citat:
Ursprungligen postat av exarotos
Jag har dragit mig ut nu, såg ändå ingen ljus ekonomisk framtid. Börsen kommer rasa igen när den har gått upp lite.
Jävla otur idag, skulle arrangera om lite och köpte Volvo och Kinnevik direkt på morgonen och runt lunch, sålde Avanza Zero och tillväxtmarknadsfonderna.
Kul att ha köpt volvo på typ högsta och ligga typ -1.5% på båda dem för dagen och sedan få zeron såld på dagens lägsta på -1%
Vafan? Maximal otur?
Blev lurad av någon bot med. Trodde aktierna skulle öppna uppåt (och köpte A igen för jag hade A senast, rätt dumt men jag tänkte inte på det, ungefär samma pris nu.), tror priset var typ 111.50/111.70 någon minut före 09 för att sedan stiga till 112.00 för att sedan såklart dras bort precis före öppningen till 111.70/111.50

.
Bra sätt för den som vill sälja.. Duuumma dumma botar!
(Kinnevik, Ratos, Latour, Lundbergföretagen, Industrivärden, Investor m.fl. har ju ofta ägt index så vet inte om zero är så bäst, men h&m är väl stabilt och råvarubolagen missar man ju, om man inte tar tillfället i akt och köper lundin mining. Som jag ser det är risken att tillväxtmarknaderna är högt värderade och backar men Kinnevik ger ju tillgång till tillväxtmarknaderna ändå. Detsamma gäller såklart industribolagen osv med. Tycker att det är svårt att hålla koll på de andra marknaderna.)
Har svårt att se varför man skall köra index då, speciellt när vissa investmentbolag handlas med hög rabatt, mer utdelning över tiden. Om man bara kunde återinvestera den automatiskt och gratis som med fonderna så ..
(Och ja, jag klurade på att handla runt stängningen för att få motsvarande effekt men då kan man ju annars titta på priset / följa det men orka sitta och glo hela dagen och försöka gissa vart det drar härnäst? Kan ju dra vart fan som helst, marknaden känns ju så jävla random ändå.)