2013-11-02, 11:34
Medlem
Fan vad jag hatar allt vad star wars har blivit från filmerna, som ologiska skit med massa plot holes och efterblivna karaktärer.
Med det sagt hatar jag inte star wars som koncept för den gillar jag. Från spel som force unleashed vill jag ha den där mörka star wars. Där sith lorden med luvan på. I en regnig planet går bärsärkargång likt den på star wars force unleashed. Eller varför inte den psykadeliska delen som finns i star wars.
Inte någon idiotisk Anakin som inte ens vet hur man raggar, vilket är Lucas fel, då han inte själv förstår sig på kvinnor, no shit
Jag ser framemot en ny star wars, men den judeägda Disney kan man inte förvänta sig mycket ifrån.
Citera
2013-11-02, 11:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Trean är väl uppskattad av dom flesta Star Wars-fansen? Jag tycker då att den är klart bättre än både del ett och två.

Va? trean är ju den absolut sämsta. Ändslösa scener med meningslös och osammanhängande CGI spyor.

Citat:
Är medveten att dom är kult. Men vi "gamlingar"(60,70,80 talister) måste inse dom gamla filmerna inte kommer hålla när nya generationer födds fram.

Om 50 år kommer de gamla filmerna fortfarande att vara kult medans de nya kommer att ses som rena skämtet.

Jag stöder dock att göra om de tre gamla filmerna. Om endast för att hugga av kopplingen mellan dessa och de nya.

Fast nu är det Disney va? Så nu kan det bli vad som helst. Star Wars har på något sätt blivit det nya Scooby Doo. Massproducerad skit för att hålla ett pengagivande koncept rullande.
Citera
2013-11-02, 12:56
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Va? trean är ju den absolut sämsta. Ändslösa scener med meningslös och osammanhängande CGI spyor.

Om 50 år kommer de gamla filmerna fortfarande att vara kult medans de nya kommer att ses som rena skämtet.

Jag stöder dock att göra om de tre gamla filmerna. Om endast för att hugga av kopplingen mellan dessa och de nya.

Fast nu är det Disney va? Så nu kan det bli vad som helst. Star Wars har på något sätt blivit det nya Scooby Doo. Massproducerad skit för att hålla ett pengagivande koncept rullande.

Jag fick en skrämmande tanke häromdan. Istället för att göra en film lik Polanskis Pirates gjorde Disney Pirates of the Caribbean (man märker ändå en hel del inflytande), och säkert lär de väl göra samma sak med Star Wars? Dvs göra en massa Jar-Jar-karaktärer...
Citera
2013-11-02, 13:07
Medlem
Citat:

Dem gamla filmerna är lika skit, fast 1000 gånger bättre än den senaste med massa CGI och annat skit..
Citera
2013-11-02, 19:49
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:

Episod 3 är utan tvekan den bästa av de nyare filmerna. Episode 1 och 2 går inte ens att kolla på.
Citera
2013-11-02, 21:04
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Episod 3 är utan tvekan den bästa av de nyare filmerna. Episode 1 och 2 går inte ens att kolla på.
Men i trean känns all action så överdrivet häftig, så man bara sitter på sne och tänker "jaha?"..
Citera
2013-11-02, 21:08
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Men i trean känns all action så överdrivet häftig, så man bara sitter på sne och tänker "jaha?"..

Den är inte ett dugg bra, men den går ändå att se på. Den har i alla fall underhållningsvärde.
Citera
2013-11-02, 22:40
Medlem
Varje jävla gång jag kollar på någon sånhär "maraton" som de kör på tv, nu tv6 om någon missat, så har de då fan lagt in några nya scener/akter/text whatever som inte var med föregående omgång.

Har fan sett de gamla filmerna 100 ggr (de nya ett par gånger med, inte expert där riktigt) så jag hör märker direkt när något är ändrat, iaf varje gång blir det samma reaktion; WTF!? is this shit??

Hur jävla många gånger har de ändrat/bättrat på/lagt till? Måste ju åtminstonde ha gjorts 3 ändringar i de gamla filmerna, de nya vet jag inte men de har nog fan lagt till något där med.

Vad fan är grejen liksom, på mitten av -90 var jag iväg med farsan och såg filmerna på bio, detta var första gångerna jag såg filmerna och blev fast. Visst har man ändrat grafiken, men lägga till scener och ha sig va fan...
Citera
2013-11-02, 22:48
Medlem
Soulsurfers avatar
RotS -> TPM -> AtoC. Bägge de senare har sina moment och saker, så jag håller nog dem ungefär lika högt eller lågt om man så vill. Är dock lite biased när det gäller TPM för jag växte upp med filmen på ett annat sätt och nötte spelet som liten bland annat (både på PC och Playstation 1, främst Playstation 1). Det är dock är det ingen vidare film, snarare lite av en guilty plesure. Tycker typ bara att tre saker är bra i hela filmen och det är (kan ha glömt något):

The Phantom Menace -

1. Musiken
2. Liam Neeson
3. Doug Chiang

Vs.

Attack of the Clones -

1. Musiken
2. Christopher Lee
3. Yodas actionscen

Börjar vi med musiken så vinner The Phantom Menace lätt för mig. Liam Neeson vs Christopher Lee kan jag inte riktigt säga då jag gillar både mycket. Så oavgjort där för mig. Doug Chiang vs Yodas actionscen blir bara en konstig jämförelse, men Doug Chiang imponerar i synnhet i TPM där jag gillar rätt många av hans designer. Tycker inte att det är något fel på dessa alls faktiskt! Sedan att filmen blev så löjligt är en annan sak, men själva utseendet från pappret kan jag inte direkt klaga på för det mesta. Så jag håller nog TPM lite lite högre än Attack of the Clones på grund av dessa punkter
Senast redigerad av Soulsurfer 2013-11-02 kl. 23:00.
Citera
2013-11-05, 13:16
Medlem
serioustalks avatar
En liten tolkning: När Darth Vader hugger av Lukes hand och han ramlar ner i hålet... Jag tror Darth Vader hade kunnat dödat honom där men han hög av honom handen för att gro hatet i honom. Liksom Anakin fick sin arm avhuggen i 3:an och han får sitt psykbryt i slutet där.... ville han att Luke skulle tappa kontrollen och bli "instabil". Lite långsökt jag vet :P
Citera
2013-12-12, 13:26
Medlem
aamidalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Någonting jag skulle tycka var grymt är en fortsättning på slutet.. alltså vad händer med Luke, Han och Leia efter dom övervunnit kejsaren och festat med björnarna.

Hela galaxen är hur stor som helst och man skulle kunna bygga en story på andra onda än Kejsaren och Darth Wader.

Hur förs Jedi-krigarna vidare? Om man tänker efter så innehåller Star Wars filmerna ganska många planeter och "folkslag" som skulle kunna användas på nytt.

George Lucas skriv ihop något bra nu
Du hade rätt
Citera
2013-12-12, 16:03
Medlem
PrinceMeandors avatar
Enligt fansen så verkar det allra viktigaste med episode 7 vara att Han Solo skjuter först och att Jar-Jar Binks inte är med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in