Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Tror säkert att bildkvaliteten på de äldre filmerna är riktigt bra, men jag vägrar att köpa bluray-boxen. Kanske är totalt dum i huvudet, men jag anser att alla små ändringar förstör filmerna totalt. Kommer aldrig att förstå varför någon skulle vilja ändra på något som är perfekt.
Du är inte dum i huvudet! Jag köpte bioversionerna när de släpptes på DVD för något år sedan och jag kommer aldrig att betala för några SE-varianter.
Det är något allvarligt fel på George Lucas. I åratal har han pratat om att han vill lägga Star Wars åt sidan för att koncentrera sig på nya filmer men det är alltid någon liten detalj han ska fixa till först...
De flesta andra filmskapare inser att deras filmer aldrig blir precis som de tänkt sig och går vidare, lär av sina misstag och försöker göra nästa film ännu bättre osv. Varför kan han inte göra så istället? Jag tycker att hans bästa film är American Graffiti och jag tycker det är mycket tråkigt att han aldrig ens försökt att göra fler filmer i den stilen. Istället sitter han och ändrar storlekar på dörrar, färger på lasersvärd, texten på instrumentpaneler, antalet fönster, folks röster och annat blaj, karln är inte frisk!