Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-05, 18:59
  #289
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilti
Roligt att röra om i grytan och alltid intressant när filmfreaks har totalt olika filmsmak.

Vad är det som är så bra med filmerna då?
Jag behöver hjälp med att förstå det. Jag kanske har missat något?

Tycker iaf att dom nyare är helt själlösa och att
Portman, Neeson, McGregor kan ersättas av vilken amatör som helst när dom
ändå inte behöver agera ett skit! Det känns som att dom läste manuset för första
gången inför kamerorna. Huga så stelt, platt och oengagerande.
Dom gamla filmerna hade iaf någorlunda intressanta karaktärer man ville förstå.

Mvh Hilti

Så ja, du kan ju åtminstone tala om lite varför du ogillar filmerna från början.

Men ja, jag håller med om att prequel trilogin (Episode I, II, III) är lite stela. Däremot så tycker jag att George Lucas gjorde ett bra jobb med att fläta hela storyn samman och jag är inte en av dom som total-hatar prequel-trilogin.

Den originella trilogin är självklart mycket bättre, speciellt storyn, vilket jag tycker är det viktigaste.

Men som sagt så hatar jag inte prequel-trilogin utan jag kan se dom utan problem och tycka att dom är relativt bra. Effekterna höjer ju också kvaliteten lite, för att kompensera storyn, men jag föredrar definitivt de originella filmerna över de nya vilken dag som helst.
Citera
2011-06-06, 00:31
  #290
Medlem
sydhs avatar
...och när vi ändå pratar om detta så kan jag passa på att slänga in den här videon:

http://www.youtube.com/watch?v=_BMgegut3UM

Humor!
Citera
2011-06-06, 17:08
  #291
Avstängd
Kjellkaramells avatar
Varför gör dom inte fler Star Wars filmer för? Som tex handlar om New Republic era, New Jedi Order era och Legacy era.
Citera
2011-06-06, 17:26
  #292
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Varför gör dom inte fler Star Wars filmer för? Som tex handlar om New Republic era, New Jedi Order era och Legacy era.

Vänta du bara. Det finns säkerligen mer skit som filmbolagen och Lucas sitter och skissar på. Så du kan nog sova lugnt.
Citera
2011-06-06, 17:38
  #293
Avstängd
Kjellkaramells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Vänta du bara. Det finns säkerligen mer skit som filmbolagen och Lucas sitter och skissar på. Så du kan nog sova lugnt.

Det vore som sagt väldigt intressant att se en fortsättning om Luke Skywalker som jedi. Skulle nog bli en dundersuccé faktiskt.
Citera
2011-06-07, 15:54
  #294
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Det vore som sagt väldigt intressant att se en fortsättning om Luke Skywalker som jedi. Skulle nog bli en dundersuccé faktiskt.

Jag tror inte att Georgieboi kommer att gå längre fram i tiden än Episod VI. George har själv sagt att "hans" story (alltså inte Expanded Universe) slutar där, och att han absolut inte har några planer på att fortsätta på Skywalker-sagan, den är liksom avslutad så att säga.

Däremot så tror jag nog att han skulle vara sugen på att göra filmer i Old Republic-eran, eller i alla fall ett tag innan Skywalker-eran.

Men hans fokus ligger i alla fall nu på The Clone Wars och den kommande live-action serien som utspelar sig mellan Episod III och Episod IV, vilket vi inte tackar nej till!

Edit: När ändå Old Republic kom på tal, så rekommenderar jag starkt att ni ser den nysläppta intro-cinematic'en till spelet Star Wars: The Old Republic. Kan mycket väl vara den det bästa introt jag sett i hela mitt liv, och det här skulle definitivt gå att göra extremt grym film på om det görs rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=MfNhs6sh3_Q
__________________
Senast redigerad av sydh 2011-06-07 kl. 16:06.
Citera
2011-06-07, 21:59
  #295
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Men hans fokus ligger i alla fall nu på The Clone Wars och den kommande live-action serien som utspelar sig mellan Episod III och Episod IV, vilket vi inte tackar nej till!
Det här kan bli det mest intressanta som kommit de senaste 20 åren. Även om det inte blir bra så kommer det ändå vara extremt intressant att se.

Kan man tänka sig att Kyle Katarn dyker upp precis i slutet av serien?
Citera
2011-06-07, 23:55
  #296
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Det här kan bli det mest intressanta som kommit de senaste 20 åren. Även om det inte blir bra så kommer det ändå vara extremt intressant att se.

Kan man tänka sig att Kyle Katarn dyker upp precis i slutet av serien?

Nee, det skulle jag inte tippa på.

George har sagt att han inte ska ha med några Jedi's i serien, och inte heller Darth Vader eller The Emperor.

(Jag antar att det är Kyle Katarn då han är Jedi som du menar.)
Citera
2011-06-08, 10:06
  #297
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Nee, det skulle jag inte tippa på.

George har sagt att han inte ska ha med några Jedi's i serien, och inte heller Darth Vader eller The Emperor.

(Jag antar att det är Kyle Katarn då han är Jedi som du menar.)
Men va fan... Trodde det var det som var grejen. Att man skulle få se Palpatines kejsardöme spiras som man tidigare bara läst om och sett ritningar.

Då kan det säkert vara bland de tråkigaste som kommit de senare åren.

Ingen Tarkin heller då antar jag eftersom han hör till Vaders sammanslutning.
Citera
2011-06-08, 15:52
  #298
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Men va fan... Trodde det var det som var grejen. Att man skulle få se Palpatines kejsardöme spiras som man tidigare bara läst om och sett ritningar.

Då kan det säkert vara bland de tråkigaste som kommit de senare åren.

Ingen Tarkin heller då antar jag eftersom han hör till Vaders sammanslutning.

Bland det tråkigaste?

Har du inte sett/läst om EU-grejer som inte handlar om Jedi's och force users in general, det finns mycket potential. Boba Fett kommer vi nästan garanterat att få se tror jag.
Citera
2011-06-08, 23:26
  #299
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Bland det tråkigaste?

Har du inte sett/läst om EU-grejer som inte handlar om Jedi's och force users in general, det finns mycket potential. Boba Fett kommer vi nästan garanterat att få se tror jag.
Boba Fett lär bli kul, inte mer än så, men något ännu roligare hade varit att se hans duell med Vader.

Klart det finns potential och intressanta händelser men enligt mig inget som kan jämföras med växten av imperiet och skulle vara kul att se bitar från Leia och Lukes uppväxt. Leias första möte med Tarkin, Luke träffar under en kort stund på en pojke som heter Ani omedvetet om att det är en vision om hans far som pojke.

Något riktigt guldmaterial är dock Han Solos äventyr BBY och hans första möte med Chewie.
Citera
2011-06-09, 16:29
  #300
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Boba Fett lär bli kul, inte mer än så, men något ännu roligare hade varit att se hans duell med Vader.

Klart det finns potential och intressanta händelser men enligt mig inget som kan jämföras med växten av imperiet och skulle vara kul att se bitar från Leia och Lukes uppväxt. Leias första möte med Tarkin, Luke träffar under en kort stund på en pojke som heter Ani omedvetet om att det är en vision om hans far som pojke.

Något riktigt guldmaterial är dock Han Solos äventyr BBY och hans första möte med Chewie.

Jag tror inte att George kommer att gå på så mycket EU-stories, han kommer nog vilja köra sitt egna race och skapa ny story endast med element från EU.

Jag är nästan villig att satsa pengar på att vi inte kommer att få se Han Solo i serien. Om någon tar över den klassiska rollen som domineras av Harrison Ford så konstaterar jag att han officiellt fuckat upp Star Wars (nej, jag är inte en av dom som tycker att han gjorde det med prequels).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback