2013-04-18, 14:06
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Ja men nu är det officiellt. Min första tanker är: Overkill!

Spontant har man ju lite svårt o se nödvändigheten i att släppa en film varje år. Vilka filmserier har lyckats med detta utan att totalt urvattna konceptet förutom typ James Bond? PotC som ett aktuellt Disney-exempel lyckades man knappat hålla vid liv under fyra filmer.

Det handlar väl troligtvis om parallella filmserier som behandlar olika delar/årtal/karaktärer, men risken finns att det blir väldigt ostrukturerat.

Jag förhåller mig kritisk och hoppas bli positivt överraskad.
Citera
2013-04-18, 14:21
Medlem
Fossilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Palpatine i 5:an är nog det bästa han gjort. Att man fixat ljussablarna i 4:an är självklart också bra.

Verkligen. Han såg ju löjlig ut innan, om jag inte minns fel.

Filmer om Jango och sen Boba vore ju inte helt fel. Och om Kal Skirata vore intressant.
Håller på att läsa Republic commando-böckerna atm. Är en del intressant om Jango där. Väldigt bra böcker f.ö.
Senast redigerad av Fossilen 2013-04-18 kl. 14:34.
Citera
2013-04-18, 14:48
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen

Filmer om Jango och sen Boba vore ju inte helt fel. Och om Kal Skirata vore intressant.
Håller på att läsa Republic commando-böckerna atm. Är en del intressant om Jango där. Väldigt bra böcker f.ö.
På tal om Jango så måste jag säga att en av de värsta saker Lucas gjort var att ersätta Bobas röst. Och jag skiter fullständigt i att Boba är en Jango-klon, Boba ska ha sin röst!
Citera
2013-04-18, 18:07
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen

Fast Boba är ju med i TCW serien och man får reda på en del där. Jango där emot är jag väldigt nyfiken på, har aldrig läst hans wikisida så vet i stortsätt ingenting om honom. För om jag inte misstar mig nu så är det en mandalorisk armor han har på sig? Var han mandalorian?

Dom är ju väldigt bra tränade så det är skrattretande hur lätt Windu dödade honom, och hur boba dog och alla kloner dör hela tiden. Måste ligga i släkten när jag tänker på det.
Citera
2013-04-18, 18:30
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Ja men nu är det officiellt. Min första tanker är: Overkill!

Jo, men innan var det ju till och med sagt att det kunde bli mer en en film per ar, haha. Jag ser det dock som positivt, visst det ar ju mjolkning sa det skriker om det, men det kommer att ge fansen mangder av variation. Olika regissorer, olika stilar, olika fokus, osv.
Ge mig en Zack Snyder Star Wars nu tack! (Jag var arligt talat mer taggad pa det ryktet an VII, men nu nar vi fatt veta att J.J Abrams regisserar VII sa ar jag riktigt taggad anda.)

Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Spontant har man ju lite svårt o se nödvändigheten i att släppa en film varje år. Vilka filmserier har lyckats med detta utan att totalt urvattna konceptet förutom typ James Bond? PotC som ett aktuellt Disney-exempel lyckades man knappat hålla vid liv under fyra filmer.

Det handlar väl troligtvis om parallella filmserier som behandlar olika delar/årtal/karaktärer, men risken finns att det blir väldigt ostrukturerat.

Jag förhåller mig kritisk och hoppas bli positivt överraskad.

Det hanteras otroligt bra med Marvel, dar det slapps minst 2 eller 3 per ar. Vem vet, de kanske till och med drar igang en Star Wars crossover ala' Avengers dar 'sammankopplade' filmer leder upp till en 'team-up'. Om det gors ratt sa skulle det nog kunna bli riktigt grymt.
Senast redigerad av sydh 2013-04-18 kl. 18:33.
Citera
2013-04-18, 18:33
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Fast Boba är ju med i TCW serien och man får reda på en del där. Jango där emot är jag väldigt nyfiken på, har aldrig läst hans wikisida så vet i stortsätt ingenting om honom. För om jag inte misstar mig nu så är det en mandalorisk armor han har på sig? Var han mandalorian?

Dom är ju väldigt bra tränade så det är skrattretande hur lätt Windu dödade honom, och hur boba dog och alla kloner dör hela tiden. Måste ligga i släkten när jag tänker på det.

Fullständigt logiskt enligt mig. Snabb död ger trovärdighet till en karaktär - Den är inte odödlig och kan bekämpas om den gör ett misstag. I det fallet så funkade ju inte hans jetpack så hans enda chans var att försöka skjuta mot Windu. Tyvärr för hans del så var Windu en av galaxens absolut bästa Jediriddare som enkelt blockerade skotten med sitt lasersvärd. Så fort Windu hade nått fram kunde han enkelt hugga huvudet av Jango.

Boba Fett var inblandad i en trasslig situation där Han Solo av "misstag" knuffade till Boba så han föll ner i Sarlac Pit. Boba med sin tunga utrustning och skydd över hela kroppen, kombinerat med hans osmidighet kunde inte värja fallet och som ett resultat rullade han ner i käftarna på Sarlac. Man kan spekulera i hur Sarlac kunde bita sig igenom det tjocka pansaret och om Boba lyckades bryta sig ut. Då EU är ett enda stort trams/fantasier så förutsätter jag att vi inte vet vad som hände Boba men att det var mycket troligt att han avled och möjligtvis kvävdes till döds i Sarlac.
Citera
2013-04-18, 18:42
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Det hanteras otroligt bra med Marvel, dar det slapps minst 2 eller 3 per ar. Vem vet, de kanske till och med drar igang en Star Wars crossover ala' Avengers dar 'sammankopplade' filmer leder upp till en 'team-up'. Om det gors ratt sa skulle det nog kunna bli riktigt grymt.

Här är väl problemet att våra smaker verkar gå isär. Skulle aldrig kalla Marvels filmatiseringar som generellt "otroligt bra hanterat". På deras CV är ju 50% rent skit jag inte skulle betala en krona för, däribland Avengers. Det är kanske 5-6 filmer där som jag tycker är okej, men Star Wars ska aldrig vara okej, det ska vara fantastiskt.

Ska Star Wars fungera för mig i liknande koncept måste kvalitén upp avsevärt på alla parallella filmserier i universumet jämfört med filmatiseringarna på Marvels karaktärer.
Citera
2013-04-18, 19:03
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Här är väl problemet att våra smaker verkar gå isär. Skulle aldrig kalla Marvels filmatiseringar som generellt "otroligt bra hanterat". På deras CV är ju 50% rent skit jag inte skulle betala en krona för, däribland Avengers. Det är kanske 5-6 filmer där som jag tycker är okej, men Star Wars ska aldrig vara okej, det ska vara fantastiskt.

Ska Star Wars fungera för mig i liknande koncept måste kvalitén upp avsevärt på alla parallella filmserier i universumet jämfört med filmatiseringarna på Marvels karaktärer.

Jo, men forsta att det ar tva olika typer av filmer. Garanterat att du inte laser comics for da skulle du inte saga att det ar skit, de ger fansen vad de vill ha. Samma sak med Star Wars, dar kravs det andra saker, och det ar dom nog ganska medvetna om.
Citera
2013-04-18, 19:12
Medlem
Soulsurfers avatar
Harrison Ford Won't Answer Star Wars Questions - http://www.youtube.com/watch?v=7T0vs9gYydo
Citera
2013-04-18, 21:25
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Harrison Ford Won't Answer Star Wars Questions - http://www.youtube.com/watch?v=7T0vs9gYydo

Riktigt bra faktiskt
Citera
2013-04-18, 22:08
Medlem
Fettohanss avatar
Vilken Star Wars film tycker ni är bäst?
Citera
2013-04-19, 04:24
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer

Aahahaha perfekt 04.25 humor. Garva ihjäl mig typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in