2024-06-26, 21:21
Medlem
Avsnitt 5 var faktiskt helt okej men det var alldeles för uppenbart vem som var bakom masken!
Citera
2024-06-27, 06:20
Medlem
Så, en lesbisk TV-serie förtäckt och klädd i Star Wars. Jösses.

A coven of lesbian space witches impregnated by the farce.. I mean force.

"At the center of the drama is Episode 3, which aired last week. The segment featured what the LGBTQ publication Them described as a “coven of lesbian space witches” who appear to use the Force to conceive the twins Mae and Osha without any male involvement."

Det är ju roligt när efterblivna kvinnor på allvar hänger sig åt sina plastiska dildofantasier i tron att det ska skapa något. Det är skillnad på fantasi och verklighet, men alla verkar inte vara helt fast i verkligheten.
Citera
2024-07-03, 00:32
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

"At the center of the drama is Episode 3, which aired last week. The segment featured what the LGBTQ publication Them described as a “coven of lesbian space witches” who appear to use the Force to conceive the twins Mae and Osha without any male involvement."

Det är ju roligt när efterblivna kvinnor på allvar hänger sig åt sina plastiska dildofantasier i tron att det ska skapa något. Det är skillnad på fantasi och verklighet, men alla verkar inte vara helt fast i verkligheten.

Anakin föddes väl även han utan penis och sperma i Shmi Skywalkers vagina? Så alltså är det George Lucas fel att Star Wars tagits över av lesbiska häxor?
Citera
2024-07-03, 16:19
Medlem
Avsnitt 6.

Tycker man borde göra Jedi mer mystiskt och till synes mer mäktig. Känns inte så speciella när dom är en sådan maktfaktor.
Så vi har highrankad Jedi kvinna som gör sidoperationer där 6 Jedi masters blir dödad som bara hon känner till. Hon får höra att hela gruppen av mästare har blivit dödad och då åker hon dit med endast 3st till. Känns inte direkt intelligent gjort. Vad händer om hon blir dödad av något okänt då är det ingen som känner till vad som har hänt. Så otroligt korkat att riskera så mycket när man inte vet något. Personligen hade jag berättat för rådet och sent en större styrka.

Dessutom så verkar dom direkt misstänka en lojal mästare att ha dödat dom. Snacka om inget förtroende alls inom Jedi gruppen.

Sith killen verkar ändå rätt normal trots att han vill döda Jedi och har dödat ens vänner. Rätt svårt läge om man ska låta bli upplärd av honom efter vad han har gjort. Oklart vad jag själv skulle gjort, helt klart frestande är det att döda honom men samtidigt bli upplärd. Det han säger verkar ju rätt logiskt ändå. Jedi försöker ju kontrollera folk som har kraften. Han vill ju bara kunna använda kraften på sitt sätt, Jedi gjorde samma sak mot häxorna också.
Han tar däremot stora risker för någon som har alla skäl att vilja döda honom.

Frågan är hur korrupt man själv skulle bli om man använda kraften så som sith vill att man ska göra med starka känslor.
Citera
2024-07-06, 18:56
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nu verkar dock kritikerna vakna och våga gå mot strömmen - och faktiskt såga Dykolyte-skiten.

https://www.gamereactor.se/blog/pett...les+for+snall/

Tror personligen att "Crack-o-lyte" drabbats av samma magiska haveri som självaste Biden-kulten.

Horor gon hora, tills inget av värde finns kvar.

Just i detta nu ser vi horfasaden krackilera mycket bredare t.o.m. en cyniker som jag kunnat fantisera ihop. Mediabolag och bolag kring media börjar sjunka.

Det är svårt att säga/hävda med någon säkerhet... men mediabolag och bolag med en väldigt organisk koppling till engagerade kunder går riktigt dåligt. Och det är över hela brädet. Spelmedia, bilmedia, mm, mm.
Citera
2024-07-07, 10:14
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

Var det The Dark Force som skapade dom? De är ju svarta.

Nej, Acolyte sågas rejält av nästan allt och alla. Med all rätt. Denna shitshow var det sämsta woke lgbtq-skit jag nånsin har sett.

Sen att groomern Harvey Weinsteins tidigare assistent, lesbiska Leslye Headland (också en groomer), placerade sin lesbiska flickvän i en av rollerna är helt sjukt. Jag är säker på att Leslyes flickvän Rebecca Henderson enbart fick rollen pga sin relation med producenten än att hon har den skådespelartalangen som behövs.

Leslye Headland är nästa Harvey Weinstein. Hon har ju groomat Amandla Stenberg i många år. Enligt Leslye själv så träffade hon Amandla för många år sedan och sade då att hon skulle göra en stjärna av henne. Harvey Weinstein-metoder, "ligg med mig och jag ska hjälpa dig i din karriär".
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2024-07-07 kl. 10:23.
Citera
2024-07-10, 00:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Var det The Dark Force som skapade dom? De är ju svarta.

Nej, Acolyte sågas rejält av nästan allt och alla. Med all rätt. Denna shitshow var det sämsta woke lgbtq-skit jag nånsin har sett.

Sågas enbart av de gamla vanliga mongoloiderna, alltså mest youtubers som byggt en karriär på att ladda upp videos med en thumb på Kathleen Kennedy med röda Sith-ögon så fort det släpps något nytt Star Wars. Det har blivit en industri. De har hatat Star Wars ända sedan TFA 2015, men fortsätter att se allt 10 år senare. Då är man en ganska tragisk varelse.

Citat:
Sen att groomern Harvey Weinsteins tidigare assistent, lesbiska Leslye Headland (också en groomer), placerade sin lesbiska flickvän i en av rollerna är helt sjukt. Jag är säker på att Leslyes flickvän Rebecca Henderson enbart fick rollen pga sin relation med producenten än att hon har den skådespelartalangen som behövs.

Leslye Headland är nästa Harvey Weinstein. Hon har ju groomat Amandla Stenberg i många år. Enligt Leslye själv så träffade hon Amandla för många år sedan och sade då att hon skulle göra en stjärna av henne. Harvey Weinstein-metoder, "ligg med mig och jag ska hjälpa dig i din karriär".

Trodde ni högerbögar var anti cancel culture med tanke på hur mycket ni grät när Gina Carano fick sparken (vilket jag håller med om var dåligt agerat av Disney, och det ska de ha skit för), men nu passar det att ropa högt utan fog?
Citera
2024-07-10, 11:06
Medlem
Nu när man sett vad som hände så kan jag inte begripa varför padwan mådde dåligt så han satte sig i trans i 10år och sen var villig att ta livet av sig, helt jävla obegripligt.

Sen så betedde dom sig som att det var en lögn att Mae startade branden, men så var det inte men det lät så att dom skulle ljuga inför rådet.

Sen att alla häxor dog, är också helt obegripligt.
Citera
2024-07-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Sågas enbart av de gamla vanliga mongoloiderna, alltså mest youtubers som byggt en karriär på att ladda upp videos med en thumb på Kathleen Kennedy med röda Sith-ögon så fort det släpps något nytt Star Wars. Det har blivit en industri. De har hatat Star Wars ända sedan TFA 2015, men fortsätter att se allt 10 år senare. Då är man en ganska tragisk varelse.

Trodde ni högerbögar var anti cancel culture med tanke på hur mycket ni grät när Gina Carano fick sparken (vilket jag håller med om var dåligt agerat av Disney, och det ska de ha skit för), men nu passar det att ropa högt utan fog?

Att Acolyte är troligen den sämsta skit som gjort är "cancel culture" ? gå och titta på skiten istället
Citera
2024-07-10, 22:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Ganska bra avsnitt faktiskt. Dock långt ifrån prime Star Wars. Jag tycker man borde satsa mer på filmer istället för serier.

Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Att Acolyte är troligen den sämsta skit som gjort är "cancel culture" ? gå och titta på skiten istället

Vad yrar du om? Att först lipa om cancel culture, och sedan utöva exakt samma cancel culture mot Leslye Headland är anmärkningsvärt och visar på vilka små griniga snorungar det är som står bakom Star Wars-kulturkrigandet. Samma personer som varje gång det släpps något nytt Star Wars senaste 10 åren proklamerar att:

- Jag ger upp!

- Star Wars är nu officiellt avliden.

- Kathleen Kennedy har våldtagit min barndom.

..etc etc. Ändå fortsätter dessa svagbegåvade individer att se allt. Men ofta misstänker man att de knappt ens sett avsnittet/filmen.
Citera
2024-07-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ganska bra avsnitt faktiskt. Dock långt ifrån prime Star Wars. Jag tycker man borde satsa mer på filmer istället för serier.

Vad yrar du om? Att först lipa om cancel culture, och sedan utöva exakt samma cancel culture mot Leslye Headland är anmärkningsvärt och visar på vilka små griniga snorungar det är som står bakom Star Wars-kulturkrigandet. Samma personer som varje gång det släpps något nytt Star Wars senaste 10 åren proklamerar att:

- Jag ger upp!

- Star Wars är nu officiellt avliden.

- Kathleen Kennedy har våldtagit min barndom.

..etc etc. Ändå fortsätter dessa svagbegåvade individer att se allt. Men ofta misstänker man att de knappt ens sett avsnittet/filmen.

Otroligt att man kan tycka att avsnitt sju var bra då manuset är skrattretande dåligt och man bara sitter och gapar över alla dumheter som sker i avsnittet.

Denna video förklarar ganska bra hur jävla dåligt det var: https://www.youtube.com/watch?v=ISK2...StarWarsTheory
Citera
2024-07-10, 23:33
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Otroligt att man kan tycka att avsnitt sju var bra då manuset är skrattretande dåligt och man bara sitter och gapar över alla dumheter som sker i avsnittet.

Denna video förklarar ganska bra hur jävla dåligt det var: https://www.youtube.com/watch?v=ISK2...StarWarsTheory

Star Wars Theory är exakt en av dessa svagbegåvade individer jag menar. Fick nog av hans tramsande långt innan han börja ladda upp videos där han visar sitt fula tryne och rövhaka. Jag vägrar att se på vad denna idiot kräker ur sig. Hans karriär bygger på att klaga, själv är han totalt anti-originell vilket var tydligt när man såg hans självfinansierade Vader-Padme fanfilm. Uselt.

Men långt ifrån ett perfekt avsnitt, så visst kan man kritisera. Men på det stora hela ett ok avsnitt, och inte alls den klassiska kulturkrigar 1/10 imdb-recensionen.

Jag tycker avsnittet är värt 6.5/10. Alltså sevärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in