2011-12-12, 09:05
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredagsMyspys
Vänta lite, finns det en Star Wars serie?

http://www.youtube.com/watch?v=aR4QDykrwh8
Citera
2011-12-12, 09:46
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
http://www.youtube.com/watch?v=aR4QDykrwh8
Schysst! Är det någonting att se?
Citera
2011-12-12, 09:49
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Jag tycker det är riktigt bra! Några episoder sackar lite, men överlag är det riktigt bra - låt inte stilen på serien få dig att tro att det är en serie för barn! Jag gillar särskilt avsnitten där de handlar mest om klontrupperna - finns flera avsnitt där jedis inte är med utan det handlar bara om klontrupperna. Det är intressant eftersom klontrupperna annars bara är kanonmat, men här får de distinkta namn och personligheter (även om de är kloner).
Citera
2011-12-12, 09:58
Medlem
FredagsMyspyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Jag tycker det är riktigt bra! Några episoder sackar lite, men överlag är det riktigt bra - låt inte stilen på serien få dig att tro att det är en serie för barn! Jag gillar särskilt avsnitten där de handlar mest om klontrupperna - finns flera avsnitt där jedis inte är med utan det handlar bara om klontrupperna. Det är intressant eftersom klontrupperna annars bara är kanonmat, men här får de distinkta namn och personligheter (även om de är kloner).
Antar att det är LucasFilms som har gjort denna serie? Ska iallafall ta mig en titt, verkar schysst!
Citera
2011-12-12, 10:10
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Den är helt okej, faktiskt, i många fall bättre än de senare starwarsfilmerna.
Citera
2011-12-12, 21:23
Medlem
Medves avatar
Citat:
Antar att det är LucasFilms som har gjort denna serie? Ska iallafall ta mig en titt, verkar schysst!

Helt klart sevärd. Sätt alla säsonger, även min bror tittar som är 40 år
Citera
2011-12-13, 00:11
Medlem
--AFX--s avatar
Nu har denna fråga säkert ställts flera gånger i denna tråd men orkar ärligt talat inte skumma igenom hela köret:-D

Här kommer iaf frågan:

Finns originaltrilogin på bluray? Det jag menar med original är alltså film 4-6 utan bl.a. värdelöst animerad Jabba The Hut bredvid Han Solo i Mos Eisley och utan Hayden Christensen som fjunig Anakinvålnad i slutscenen på Jedins Återkomst! Det har säkert gjorts ändringar innan dess, isf på den tid då Lucas ännu inte var kriminell och hade pissat ner hela sitt livsverk. Om så är fallet är jag ok med dessa
Citera
2011-12-13, 13:38
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --AFX--
Nu har denna fråga säkert ställts flera gånger i denna tråd men orkar ärligt talat inte skumma igenom hela köret:-D

Här kommer iaf frågan:

Finns originaltrilogin på bluray? Det jag menar med original är alltså film 4-6 utan bl.a. värdelöst animerad Jabba The Hut bredvid Han Solo i Mos Eisley och utan Hayden Christensen som fjunig Anakinvålnad i slutscenen på Jedins Återkomst! Det har säkert gjorts ändringar innan dess, isf på den tid då Lucas ännu inte var kriminell och hade pissat ner hela sitt livsverk. Om så är fallet är jag ok med dessa

Är rätt hundra på att det inte finns, inte officielt iallafall. Är vhs som gäller för de oförstörda orginalen.
Citera
2011-12-13, 13:44
Medlem
--AFX--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Är rätt hundra på att det inte finns, inte officielt iallafall. Är vhs som gäller för de oförstörda orginalen.

Finns de inte ens på DVD? Ojoj, tragiskt :-(
Citera
2011-12-29, 14:47
Medlem
darjeengs avatar
Hej!

Jag har en fråga kring Star Wars filmerna, och det jag undrar är om någon har ett gult lasersvärd? Jag har sett det i flera spel såsom Jedi Knight, KOTOR, SWTOR, Force unleashed m.m. Jag har för mig att någon hade det, ni får gärna posta vem också/vilken scen.

Tack på förhand!
Citera
2011-12-29, 14:57
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Citat:
Ursprungligen postat av --AFX--
Finns de inte ens på DVD? Ojoj, tragiskt :-(
Jo. 2006 släpptes originalen tillsammans med 2004 versionerna. En skiva är 2004-utgåvan och en skiva är originalversionerna. Kvalitén skiljer sig ju lite förvisso men det är det värt det. Tycker 2004-versionen har fått en alldeles för blå nyans.

Har själv ROTJ så och har tänkt att jag ska köpa de två andra med någon gång även om jag redan har 2004 boxen.

Personligen tycker jag dock att 1997 versionerna är de bästa med undantag för Jabba-animationen (som är relativt bättre 2004 men fortfarande kass) och att det är original-Kejsaren i TESB. Det enda riktigt bra med 2004 är bara att de har ersatt apansiktet med Ian McDiarmid.
Senast redigerad av StefPhoenix 2011-12-29 kl. 15:05.
Citera
2011-12-29, 15:11
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Hej!

Jag har en fråga kring Star Wars filmerna, och det jag undrar är om någon har ett gult lasersvärd? Jag har sett det i flera spel såsom Jedi Knight, KOTOR, SWTOR, Force unleashed m.m. Jag har för mig att någon hade det, ni får gärna posta vem också/vilken scen.

Tack på förhand!
Yarael Proof men jag är osäker på om man ser han använda det i filmerna. Kan mycket väl vara möjligt att han gör det i AOTC eller ROTS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in