2024-07-11, 21:01
Medlem
löls avatar
Glad jag är av att bara sett till avsnitt 2.
Det gör mig så olyckligt ovetande.
Även om jag på ett ungefär fattar vad som hänt. Har jag ändå inte riktigt koll. Och kan därför radera denna serie från mitt star wars minne utan att behöva oroa mig 🙂👍🫶
Citera
2024-07-11, 23:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Glad jag är av att bara sett till avsnitt 2.
Det gör mig så olyckligt ovetande.
Även om jag på ett ungefär fattar vad som hänt. Har jag ändå inte riktigt koll. Och kan därför radera denna serie från mitt star wars minne utan att behöva oroa mig 🙂👍🫶

Du kommer ligga vaken resten av ditt liv och fundera på hur en lasersvärdsfight mellan en wookie kontrollerad av darkside och två jedi egentligen ser ut.
Citera
2024-07-12, 00:37
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du kommer ligga vaken resten av ditt liv och fundera på hur en lasersvärdsfight mellan en wookie kontrollerad av darkside och två jedi egentligen ser ut.

Haha så sjukt 😂

Jag låtsas som att det inte hände. Serien existerar inte 😆🤓
Citera
2024-07-19, 07:10
Medlem
klybans avatar
The Acolyte verkar en hel del rikta in sig på irrelevans som vanligt.
Dock var detta ett ovanligt svagt manus måste jag säga, och storyn hade dock några ljuspunkter.
Men i stort så funderar jag på vad de ens ville berätta och varför kunde dom inte ha berättat detta i ett MAX två avsnitt och sen haft en bättre story om något mer eller en helt annan story efter.
Oavsett om det finns snöflingor som inte gillar kvinnor, andra sexualiteter och annat sånt att ta upp-trams, så faller denna serie på att manuset var för bristfällighet mestadels.

Frågan är nu kommer de ens göra en säsong två, för återhämta sig från är svårt.

Glad sett den dock, för man gillar ju detta i grunden, dock är det en serie som kommer falla i glömska snabbt.
Citera
2024-07-24, 15:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nu när man sett vad som hände så kan jag inte begripa varför padwan mådde dåligt så han satte sig i trans i 10år och sen var villig att ta livet av sig, helt jävla obegripligt.

Det mest fantastiska är att han måste ha gått från omogen padawan till Jedi-master på SEX ÅR, bara för att därefter gå i trans i 10 år (han kan ju knappast ha befordrats när han var i sin okontaktbara trans ).

Det är knappast några genier som skrivit det här
Citera
2024-07-24, 15:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
The Acolyte verkar en hel del rikta in sig på irrelevans som vanligt.

Utveckla.

Citat:
Dock var detta ett ovanligt svagt manus måste jag säga, och storyn hade dock några ljuspunkter.

Vilka ljuspunkter tänker du på?

Citat:
Men i stort så funderar jag på vad de ens ville berätta

Gissningsvis: Att kvinnor är bättre än män (speciellt vita sådana), att jedis inte är goda och onda bara är missförstådda.

Citat:
och varför kunde dom inte ha berättat detta i ett MAX två avsnitt

Vad hade det gjort för egentlig skillnad att ha ett piss-manus i två avsnitt istället för åtta, mer än att man skulle blivit mindre uttråkad?

Citat:
och sen haft en bättre story om något mer eller en helt annan story efter.

Tror du verkligen de är kapabla till att skriva en bra story?

Citat:
Frågan är nu kommer de ens göra en säsong två

Svaret på din fråga är NEJ.

Citat:
Glad sett den dock, för man gillar ju detta i grunden,

Vad är "detta"? Varför är du glad över att ha sett något med ett "ovanligt svagt manus".
Citera
2024-07-24, 15:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
The Acolyte var t o m sämre än vad jag trodde. Efter ep 1-2 trodde jag ändå vi skulle få något som var typ godkänt. Men nej. Näst sämsta Star Wars hittills av det jag sett, till skillnad från Ahsoka gick det iaf att tvinga sig igenom, även om det var hårfint.

Positivt:
- Specialeffekterna såg bra ut överlag
- Jung-Jae Lee insats var starkt under omständigheterna.

I övrigt:
- Värdelösa karaktärer
- Det var omöjligt att förstå karaktärernas handlingar, de skiftade fram och tillbaka hela tiden
- Kostymerna såg ut som skit
- Noll respekt för Star Wars-lore
- Fullt av overt vänsterpolitiskt innehåll
- Sorgligt dåligt manus
- Uselt skådespeleri
- Ojämna actionscener, med tyngdpunkten åt det dåliga hållet
Citera
2024-07-24, 15:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Utveckla.

Vilka ljuspunkter tänker du på?

Gissningsvis: Att kvinnor är bättre än män (speciellt vita sådana), att jedis inte är goda och onda bara är missförstådda.

Vad hade det gjort för egentlig skillnad att ha ett piss-manus i två avsnitt istället för åtta, mer än att man skulle blivit mindre uttråkad?

Tror du verkligen de är kapabla till att skriva en bra story?

Svaret på din fråga är NEJ.

Vad är "detta"? Varför är du glad över att ha sett något med ett "ovanligt svagt manus".
Det som saknar betydelse för handlingen är irrelevans.
Och inser du har samma förföljningsmani för kvinnor.

Hur ska jag veta vilken story de skriver nästa gång, en sak är säker, det är ganska lätt och göra en bättre än denna.
Och två avsnitt skulle ge ett mer passande tempo, dock ett problem med det DU skriver, det är att vi fick denna story utsmetat på 8 avsnitt.
Och vad det ska ge någon att diskutera något vi aldrig kommer få reda på, det har inget värde för dig, eller mig för den delen.
Utan jag bara konstaterar att att det inte hade behövts mer avsnitt, kanske ett eget avsnitt för May och osha, och en lite annorlunda än den dom gav nu och istället en djupare story om hur de kom till också.

Du säger nej, jag säger det är möjligt tills det inte längre är.

Glad av att se all scifi, dock ger den sämre behållning mot bättre scifi.

Du verkar ha stor ilska i dig, du borde söka hjälp för detta.
Citera
2024-07-24, 15:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det som saknar betydelse för handlingen är irrelevans.

Så man kan inte kritisera nånting om det inte har någon betydelse för handlingen? Är du på riktigt?

Citat:
Hur ska jag veta vilken story de skriver nästa gång,

Genom att inse att de skrivit den här skiten och tyckte det var guld så är det väl extremt sannolikt att även nästa story blir skit?

Citat:
en sak är säker, det är ganska lätt och göra en bättre än denna.

Inte om man saknar talang, erfarenhet, arbetsvilja och intellekt.

Citat:
Och två avsnitt skulle ge ett mer passande tempo, dock ett problem med det DU skriver, det är att vi fick denna story utsmetat på 8 avsnitt.

Varför kritiserar du tempot? Skrev du inte alldeles nyss att man inte fick kritisera något som saknar betydelse för handlingen?

Citat:
Du säger nej, jag säger det är möjligt tills det inte längre är.

Skiten kostade 180 miljoner dollar och blev utskrattat. Även om Disney driver en agenda så är det svårt att se att de är SÅ galna. Men visst.

Citat:
Glad av att se all scifi, dock ger den sämre behållning mot bättre scifi.

Att du blir glad av att se precis vad som helst så länge det är sci-fi har framgått med all önskvärd tydlighet.

Citat:
Du verkar ha stor ilska i dig

Ge exempel på när jag uppvisar "stor ilska". Jag skulle mer kalla mig för småirriterad och uppgiven.

Du glömde berätta vilka ljuspunkterna var. Så?
Citera
2024-07-24, 15:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så man kan inte kritisera nånting om det inte har någon betydelse för handlingen? Är du på riktigt?

Genom att inse att de skrivit den här skiten och tyckte det var guld så är det väl extremt sannolikt att även nästa story blir skit?

Inte om man saknar talang, erfarenhet, arbetsvilja och intellekt.

Varför kritiserar du tempot? Skrev du inte alldeles nyss att man inte fick kritisera något som saknar betydelse för handlingen?

Skiten kostade 180 miljoner dollar och blev utskrattat. Även om Disney driver en agenda så är det svårt att se att de är SÅ galna. Men visst.

Att du blir glad av att se precis vad som helst så länge det är sci-fi har framgått med all önskvärd tydlighet.

Ge exempel på när jag uppvisar "stor ilska". Jag skulle mer kalla mig för småirriterad och uppgiven.

Du glömde berätta vilka ljuspunkterna var. Så?
DU får kritisera hur mycket du vill med saker som saknar relevans för handlingen och det eventuella underhållningsvärdet.
Och det enda jag tänker är om när så sker hur personen ens mår.

Nu lägger du orden i munnen på dom och att de ansåg det var guld.

Bara erfarenhet kan ge bättre saker, och andra saker som att en ny story kan också göra det bättre.
Ingen vet, och helt säkert kommer nya författare också, för det är vad som är brukligt har man lärt sig med TV-serier.

Tempot är direkt kopplat till det man ser i Tv-rutan, hur mår du egentligen som inte förstår en så extremt simpel sak?
Ropa sig ledsen över kvinnor allmänt har ingen relevans, då det är handlingen som är saken och den har vi ju bägge kommit fram till är undermålig.
Så varför är irrelevans så viktigt för dig?

Ja, jag gillar scifi, du kan väl inte vara så svagbegåvad att du inte fattade det?
Och jag, jag sett saker som denna serie inte kommer i närheten av och vara dåliga.(Och mot vissa av dessa så är The Acolyte en sjukligt fantastiskt bra serie.)

Jag jan inte hjälpa dig med din ilska, men ett råd, stanna ifrån film och TV det är kvinnor i.
En bögfilm låter som din grej, så slipper du klaga på kvinnor har roller.

Själv skulle jag även finna det skulle vara intressant och se en säsong två, och just få reda på vad de ville med detta.
Och skulle du se en andra säsong om en sådan blev av, så skulle jag bara skratta åt dig och att du tittar på något som gör dig så ilsken
För så gör bara kompletta idioter och tittar på något de spyr galla över.
Och en sak till, hade jag tyckt det var så dåligt som du tycker, så hade jag inte ens diskuterat det.
Utan bara kort och gott sagt detta är inget för mig och sen inte sagt mer.(Kanske du är ensam.)
Citera
2024-07-24, 16:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
DU får kritisera hur mycket du vill med saker som saknar relevans för handlingen och det eventuella underhållningsvärdet.

Se där, nu la vi visst till "underhållningsvärde" också. Då är vi alltså överens om att allt som påverkar underhållningsvärdet är legitim kritik?

Kan du nu vara snäll och specificera vilken kritik som framförts som saknar koppling till såväl handlingen som underhållningsvärde?

Citat:
Nu lägger du orden i munnen på dom och att de ansåg det var guld.

Det är väl ett högst rimligt antagande? Hade de inte tyckt att det var riktigt bra så hade de väl rimligen skrivit om det???

Citat:
Bara erfarenhet kan ge bättre saker, och andra saker som att en ny story kan också göra det bättre.

Så talang, arbetsvilja och intellekt är helt irrelevant vid manusförfattande? Är du på riktigt?

Citat:
Ingen vet,

Nej, men visst kan man dra rimliga slutsatser?

Citat:
Tempot är direkt kopplat till det man ser i Tv-rutan, hur mår du egentligen som inte förstår en så extremt simpel sak?

Sötnos, det var DU som sa att allt som inte hade koppling till handlingen var irrelevant

Nu har du därefter lagt till "underhållningsvärde" som relevant kritikpunkt, efter att jag påpekade orimligheten. Skyll inte dina tillkortakommanden på mig, tack.

Citat:
Ropa sig ledsen över kvinnor allmänt har ingen relevans,

Jo. Det påverkar underhållningsvärdet för mig och många andra när en stor majoritet av alla jedis är kvinnor (speciellt de kapabla) och män framställs i sämre dager. Det förstör inlevelsen.

Citat:
Ja, jag gillar scifi

Att man gillar sci-fi betyder vanligtvis inte att man gillar all sci-fi, på samma sätt som alla historiens skrivna böcker inte är läsvärda. Du verkar dock tycka allt är tillräckligt bra och det är väl kul för dig, antar jag. Själv vill jag ha lite kvalitet också.

Citat:
Och jag, jag sett saker som denna serie inte kommer i närheten av och vara dåliga.(Och mot vissa av dessa så är The Acolyte en sjukligt fantastiskt bra serie.)

Vad kul för dig. Jag har också sett sämre sci-fi. Men inte mycket. Den här var precis över gränsen för hur dåligt något får vara innan jag slutar titta.

Citat:
Jag kan inte hjälpa dig med din ilska,

Jag bad dig inte om hjälp, jag bad om exempel. Har du några?

Citat:
Och skulle du se en andra säsong om en sådan blev av, så skulle jag bara skratta åt dig och att du tittar på något som gör dig så ilsken

Ursäkta, men vem är du att berätta vem som ska titta på något, när du själv erkänner att du per definition tycker ALL sci-fi är sevärd, hur dålig den än är?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-07-24 kl. 16:23.
Citera
2024-07-24, 18:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Att först lipa om cancel culture, och sedan utöva exakt samma cancel culture mot Leslye Headland är anmärkningsvär

Det som är anmärkningsvärt är att du inte ser skillnaden mellan att människor får sparken för att de inte skriver under på woke-agendan och att få sparken på grund av att man är gravt inkompetent.

Inte ens du kan säga att det är EXAKT SAMMA sak att sparka Gina Carano för ett par tweets som att uttrycka att Kathleen Kennedy och Bob Iger borde få sparken som högst ansvariga för att ha förstört franchise efter franchise och ha på släppt förlustbringande flopp efter förlustbringande flopp.

Snälla, säg att du ser skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in