2021-01-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugis69
Är det bara jag som faktiskt tycker att 1-3 är väldigt bra filmer? Tycker dom knyter ihop säcken ganska bra när man börjar kolla på 4-6. 2an är faktiskt min favorit film av alla star wars filmer, kanske för jag tycker Padmé ser otrolig ut men gillar verkligen när det är många jedis och man har så stort hopp och framtiden i galaxen

Jag gillar dom, främst 2 och 3.
Citera
2021-01-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Jag är inte ensam om att tycka annat än idioterna i USA som "gillar" Force Awakens (ep 7) och ogillar prequelarna! ( 1-3)

Nånting har hänt med Amerikanernas huvuden för att dom tycker såhär. Episod 1-3 är bra filmer! Dom har allt som Star Wars filmer måste ha. Intressanta världar med konstiga språk och varelser, det är en explosion av fantasi och sci-fi.

Gjorde misstaget och såg Force Awakens. Tråkig, saknar helt George Lucas stil. Däremot, och undrar om någon håller med, så hade The Last Jedi mycket mer George Lucas *känsla* än skiten episod 7.

Ska titta på Episod 9 snart, men JJ Abrams regisserar (samma som 7. 8 var Rian Jonsson) så det lär bli skit.

Jag tycker att alla dom gamla star wars filmerna 1-6 är mycket bättre än alla nya.

Jag hittade den här tråden då jag tänkte nörda ner mig i star wars för jag gillar verkligen allt med det, när jag började kolla så såg jag att dom hade skrivit från typ 2010 och klagat på filmerna 1-3 för dom va så ny och allt det tjatet. Hade dom kollat 7-9 nu hade dom ju dött i hjärtinfarkt för dom är så dålig.
Citera
2021-01-13, 22:16
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Jag tycker att alla dom gamla star wars filmerna 1-6 är mycket bättre än alla nya.

Jag hittade den här tråden då jag tänkte nörda ner mig i star wars för jag gillar verkligen allt med det, när jag började kolla så såg jag att dom hade skrivit från typ 2010 och klagat på filmerna 1-3 för dom va så ny och allt det tjatet. Hade dom kollat 7-9 nu hade dom ju dött i hjärtinfarkt för dom är så dålig.
Ja, dom är väldigt dåliga.
Citera
2021-01-14, 20:23
Medlem
Luke-of-Ahch-Tos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Nånting har hänt med Amerikanernas huvuden för att dom tycker såhär. Episod 1-3 är bra filmer! Dom har allt som Star Wars filmer måste ha. Intressanta världar med konstiga språk och varelser, det är en explosion av fantasi och sci-fi.

Men du måste ju skämta! Red Letter Media har ju gått igenom prequelsen för länge sedan och klätt av dom nakna! Helt värdelösa är dom. Datorspel och porrfilmer har bättre handling än den dyngan!

Vad trött jag blir att hålla på att debattera självklarheter när det gäller filmer som aldrig borde nämnas mer!

Episode 1-3 är smärtsamma att titta på. Så total värdelösa att man nästan börjar grina.

Episode 7 och 8 är i alla fall vackra, med fantastiskt musik och riktigt star wars stämning.
Citera
2021-01-15, 15:48
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luke-of-Ahch-To
Men du måste ju skämta! Red Letter Media har ju gått igenom prequelsen för länge sedan och klätt av dom nakna! Helt värdelösa är dom. Datorspel och porrfilmer har bättre handling än den dyngan!

Vad trött jag blir att hålla på att debattera självklarheter när det gäller filmer som aldrig borde nämnas mer!

Episode 1-3 är smärtsamma att titta på. Så total värdelösa att man nästan börjar grina.

Episode 7 och 8 är i alla fall vackra, med fantastiskt musik och riktigt star wars stämning.

För mig spelar egentligen bara en sak roll: intressevärde. Jag dras inte in av Force Awakens och den är full av repetitiva klyschor som Kylo Ren = Darth Vader, BB-8 = R2, listan kan göras lång.

Jag gillar förresten episode 8, Rian Jonsson höll facklan bättre än JJ Abrams.
Visst, 1-3 är löjliga, men jag gillar galna världar, med konstiga språk och varelser, Force Awakens var ju inte bra på "world building".
Senast redigerad av RickRozay 2021-01-15 kl. 15:50.
Citera
2021-01-15, 21:10
Medlem
Citat:

Red Letter Media...? Vet jag inte vad det är.

Prequel-trilogin tycker jag inte är så dålig, när allt kommer omkring. Den är anpassad för en ung publik, visst, och känns lite annorlunda.

Dock så har jag svårt att förstå mig på människor som kan ha överseende med en tveksam film ifall den är "vacker". Det skulle jag aldrig kunna tänka mig att göra.
Citera
2021-01-16, 00:39
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety

Prequel-trilogin tycker jag inte är så dålig, när allt kommer omkring. Den är anpassad för en ung publik, visst, och känns lite annorlunda.

Dock så har jag svårt att förstå mig på människor som kan ha överseende med en tveksam film ifall den är "vacker". Det skulle jag aldrig kunna tänka mig att göra.

RLMs dissektioner av 1-3 är fantastiska.
Citera
2021-01-16, 20:46
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety

Enjoy!
https://www.youtube.com/watch?v=FxKt...RedLetterMedia
Citera
2021-01-17, 00:19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Är det bara jag som faktiskt tycker att 1-3 är väldigt bra filmer? Tycker dom knyter ihop säcken ganska bra när man börjar kolla på 4-6. 2an är faktiskt min favorit film av alla star wars filmer, kanske för jag tycker Padmé ser otrolig ut men gillar verkligen när det är många jedis och man har så stort hopp och framtiden i galaxen

1-3 är tyvärr, och har alltid varit rätt hafsiga filmer. Främst för att George Lucas fokus när han gjorde dem inte var på story och karaktärer utan på att testa ut och förbättra ny teknik. Han hade en bra konceptuell bild av världen, och Clone Wars serierna visade att man kan ta den världen och göra bra stories i den. Det gjorde dock inte George Lucas med 1-3.

De passade inte heller alls ihop med 4-6. I själva verka var de så avgrundsdjupt skillda från varandra att Lucasfilm kände sig tvugna att klippa in Hayden Christiansen i Return of the Jedi bara för att tittare skulle kunna förstå att det handlade om samma karaktärer. Detta eftersom som Lucasfilms PR apparat hela tiden ältade om the great saga. En koncept som till sist ledde rakt ner i avgrunden med Disney trilogin.
Citera
2021-01-17, 00:35
1-3 är fortfarande Star Wars-filmer, vilket skiten som kommit efter inte är. 1-3 berättar historien om Darthans uppgång och fall. Hur Anakin blev Darth. De hänger därför ihop med 4-6. När 6 slutar är sagan slut. Berättelsen är färdigberättad. Det är bara så det är.

Man kan sen bygga på oändligt med Lukes barnbarn, Palpatines fasters sysslingar, Yodas klonade ättlingar, Han Solos kärleksbarn på planeten X, med mera med mera, men detta har inget att göra med historien som en gång var Star Wars, och som handlade just om Anakin, hans kärlekshistoria med Nathalie Portman, och hur han i slutändan blir besegrad och förlöst av hans egen son.

Sen att CGIsen kanske är häftigare i "7":an - fine. Whatever. Men det är ändå ingen Star Wars-rulle.

Plus att det finns lite sköna inslag i 1-3: fighten med snubben med dubbelt lasersvärd (Darth Maul) i 1:an, med grym musik; bra musik i tvåan, trots barnslig dialog; lite sköna fightscener också i trean. Det är fan ändå Darth Vader vi har att göra med, inte fucking "Kylo Ren".
Citera
2021-01-17, 00:39
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
De passade inte heller alls ihop med 4-6. I själva verka var de så avgrundsdjupt skillda från varandra att Lucasfilm kände sig tvugna att klippa in Hayden Christiansen i Return of the Jedi bara för att tittare skulle kunna förstå att det handlade om samma karaktärer. Detta eftersom som Lucasfilms PR apparat hela tiden ältade om the great saga. En koncept som till sist ledde rakt ner i avgrunden med Disney trilogin.

Har för mig att jag respekterar dina åsikter på SW, så det vore ju intressant om du kunde motivera det fetade. Att de klippte in Hayden i 6:an är inte särskilt övertygande som argument. På ett sätt var det helt naturligt, då den karaktären ju såg annorlunda ut i originalet. Hade han gjort alla filmer samtidigt så hade ju den karaktären alltid varit Hayden.

"För att tittarna skulle förstå..." -- så du menar att de inte skulle haja när han får benen avhuggna och hamnar i den där Darth Vader-kostymen, och väl också blir titulerade så av kejsaren (typ "Rise, Darth Vader" -- och sen "noooooooo")? Du raljerar, antar jag.

1-3 har mycket patetiskt skit i dem, och jag försvarar dem ingalunda som filmkonst (Jar-Jar, wtf), men du får gärna förklara varför de inte skulle hänga samman rent narrativt med 4-6. (Bortom då vad som kan synas teknologiska hopp, i det att de ibland verkar mer avancerade tidigare i utvecklingen.)
Citera
2021-01-17, 13:51
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:

Episod 7-9 är betydligt sämre än 1-3 det trodde jag att de flesta var överens om? Även kritiker som hatade prequelfilmerna har ju lyft fram deras positiva sidor jämfört med 7-9 som i grund och botten är väldigt tråkiga och innehållslösa filmer som inte tillför något nytt till Star Wars universumet.

Värst av allt är den totala avsaknaden av karaktärsutveckling i de nya filmerna. Jar Jar Binks är på allvar en mer utvecklad karaktär än huvudpersonerna i sequel trilogin. Han fyller en funktion för storyn, har en tydlig personlighet(även om den är irriterande) och utvecklas som karaktär under filmens gång.

Bara där så är han en bättre karaktär än Rey, Fin, Rose, Holdo eller Snoke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in