2018-07-29, 08:37
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
I synnerhet kineser blir jag riktigt förbannad på när jag behöver se dem. Därför kommer jag inte se MEG, filmen om jättehajen. En av de senare Bond är jag också trött på. Kinesernas roll i filmer idag är att filmerna ska gå bra i Kina. Jag skiter i om filmer är framgångsrika i Kina. Vill därför inte se filmer med kineser i. Det gick an i Bondfilmer på 60-talet men då var inte kineserna där av kommersiella eller kulturmarxistiskt påträngande anledningar.

Och bort med kvinnor och latinos som piloter. De fanns inte med från början, de ska inte vara med nu. Och ska kineser prompt vara med i rymden så skicka dem till Star Trek. Där hör de hemma mera.

Star Wars har utvecklats precis som verkligheten. Den tiden när 100% av alla roller i alla filmer spelades av vita män är förbi och kommer aldrig komma tillbaka. Det ska bli skönt när nazismen dött ut helt och hållet om några år så att man kan diskutera film utan att folk skriker "kulturmarxism" så fort det finns en en enda icke-vit karaktär i en film.
Citera
2018-07-29, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Star Wars har utvecklats precis som verkligheten. Den tiden när 100% av alla roller i alla filmer spelades av vita män är förbi och kommer aldrig komma tillbaka. Det ska bli skönt när nazismen dött ut helt och hållet om några år så att man kan diskutera film utan att folk skriker "kulturmarxism" så fort det finns en en enda icke-vit karaktär i en film.

Det är trams för det har alltid funnits en massa kineser. Själv som vit skiter jag hädanefter i den här pissiga filmserien och kineserna kan väl göra sina egna djävla filmer.
Citera
2018-07-29, 10:48
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Det är trams för det har alltid funnits en massa kineser. Själv som vit skiter jag hädanefter i den här pissiga filmserien och kineserna kan väl göra sina egna djävla filmer.
Fast i västerländsk film har asiatiska karaktärer oftast spelats av vita män.
Citera
2018-07-29, 14:03
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:

Vilka kineser är det du tänker på? Tycker du att de två som var med i Rogue One är två för många eller vad?
Citera
2018-07-29, 17:31
Bannlyst
Citat:
Vilka kineser är det du tänker på? Tycker du att de två som var med i Rogue One är två för många eller vad?

Kan ha sett fel förstås. Såg någon kommandobrygga i Last Jedi med kineser (väl?) och så fruntimmer till piloter. Jag klarar inte av det. Vem vet, jag kanske är så överkänslig så jag ser kineser och fruntimmer överallt även när de inte är där.
Citera
2018-07-29, 17:49
Medlem
Citat:
I synnerhet kineser blir jag riktigt förbannad på när jag behöver se dem. Jag skiter i om filmer är framgångsrika i Kina. Vill därför inte se filmer med kineser i. Det gick an i Bondfilmer på 60-talet men då var inte kineserna där av kommersiella eller kulturmarxistiskt påträngande anledningar.

Som du sa så är kineser med i filmen av kommersiella anledningar. Därför stör de inte mig allt för mycket. PK använder inte asiater i syfte demoralisera väst, tvärtom är vi ganska nära allierade.

Vad som stör mig är dock att de inte tog med en vacker kinesiska (OK.... hon i bombskeppet såg väl ok ut) utan valde ut en Shrek liknande varelse bara för ..... att de kunde. För att göra ett "statement".

Det bästa man kan göra med TLJ är att klippa om den själv och bara titta på delarna där Luke är med. Då blir det en ganska trevlig film för oss nostalgiker. Kort men trevlig.
Citera
2018-07-29, 18:44
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurvivorOfJakku
Som du sa så är kineser med i filmen av kommersiella anledningar. Därför stör de inte mig allt för mycket. PK använder inte asiater i syfte demoralisera väst, tvärtom är vi ganska nära allierade.

Vad som stör mig är dock att de inte tog med en vacker kinesiska (OK.... hon i bombskeppet såg väl ok ut) utan valde ut en Shrek liknande varelse bara för ..... att de kunde. För att göra ett "statement".

Det bästa man kan göra med TLJ är att klippa om den själv och bara titta på delarna där Luke är med. Då blir det en ganska trevlig film för oss nostalgiker. Kort men trevlig.

Kelly Marie Tran är ju inte kines, hon är född och uppvuxen i USA med Vietnamesiska föräldrar. Jag tvivlar på att hon lockar kineser till biograferna
Citera
2018-08-11, 20:58
Medlem
Citat:
Kelly Marie Tran är ju inte kines, hon är född och uppvuxen i USA med Vietnamesiska föräldrar. Jag tvivlar på att hon lockar kineser till biograferna

Äh, vad är det för skillnad mellan en vietnames och en kinesiska? Inget jag kan se i alla fall.

Hört lite rykten om att vi kanske ska få se Mark Hamill i 9:an. Hoppas att det stämmer för hans bortgång blev lite väl abrupt i 8:an.
Citera
2018-08-12, 00:08
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurvivorOfJakku
Äh, vad är det för skillnad mellan en vietnames och en kinesiska? Inget jag kan se i alla fall.

Hört lite rykten om att vi kanske ska få se Mark Hamill i 9:an. Hoppas att det stämmer för hans bortgång blev lite väl abrupt i 8:an.

Man kan väl knappast säga att hela universumets ursprunglige hjälte fick en värdig bortgång.. Han fick väl snarare ett rejält karaktärsmord och en totalt ovärdig film.
Jag hoppas han håller sig borta, det är ju ändå de nya filmskaparnas mål att döda av de gamla "omoderna sunkiga hjältarna" och fasa in nya moderna vattenstämplade identitetsförebilder.
Citera
2018-09-09, 07:18
Bannlyst
Har jag inte rätt men verkar det inte som att biobesökarna är trötta på den här skiten nu? Finns väl tex inte en enda djävel som tittar på prequel-filmerna på TV, DVD eller Blueray idag. Och är inte färgsättningen och miljöerna i de nya filmerna lite väl grå och det är ett problem att färgklicken är rosa på en feminist-general som dessutom är ful (Laura Dern)? Och så alla kvinnor och kineser i nutida Star Wars, finns väl inte en enda djävel förutom Kathleen Kennedy som vill titta och höra på sådant? Nej fy fan, ett sådant fall. Otroligt egentligen.
Citera
2018-09-11, 17:55
Medlem
Sameshs avatar
Såg Solo - A Star Wars Story nu idag och jösses vad tråkig den var, somnade till och med under vissa delar av filmen. Synd att det blev tråkmånsen Ron Howard som fick regissera.
Citera
2018-09-15, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Småkul att sitta och fnissa åt alla vuxna människor som stissar upp sig så pass över några barnfilmer.

Varför ska vuxna människor inte få göra det? Avhålla sig från kritik av barnfilmer. Du hör väl hur dumt det låter?

Det är ju inte barn som skapar barnfilmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in