2020-10-06, 17:25
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag bryr mig mindre om hur de ser ut. Det är deras otroligt dåliga skådespelarinsatser som jag stör mig på.

Även om flera av dem inte är speciellt kompetenta skådespelare, försökte de nog göra sitt bästa med fullständigt talanglöst skrivna roller. Adam Driver är exempelvis normalt en duktig skådespelare som har gjort ett flertal seriösa filmer, men här fick han förmodligen bara rollen för att någon tyckte att han borde likna avkomman efter Han och Leia.
Citera
2020-10-31, 15:21
Medlem
sanchoos avatar
Förstår inte hur folk kan klaga över 1-3 medans de tycker att 7-9 är "OK"?

Episod 3 anser jag vara den bästa filmen av alla, med Episod 4&5 väldigt nära.

Senaste filmerna har varit PK-trams. Ingen story och ingen logik.
Citera
2020-11-01, 17:01
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo

Så sant! Jag har varit med sedan "starten" och även om episod 1 bitvis är lite tramsig, ser jag den tio gånger hellre än någon av del 7, 8 eller 9. Det finns verkligen ingenting kvar av Star Wars själ i dessa vedervärdiga filmer. Nåja, jag har förpassat dessa uppföljare in i glömskan och kommer inte att inkluderas, när jag ser om de sex officiella filmerna i serien. För mig slutar Star Wars med The Return of the jedi!
Citera
2020-11-03, 00:45
Medlem
Luke-of-Ahch-Tos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo

Trean är full med värdelösa onliners och värdelöst skådespeleri. "Another happy landing" "Don' t make me destroy you" "Noooooooooo ......" Greenscreenat skräp,

7 och 8 är bra mycket bättre med helt fantasiska miljöer och en härlig plot. Gillar verkligen Rey.
Citera
2020-11-03, 01:06
Medlem
Lilamixs avatar
Gör film av Rule Of Two istället, hur många bra böcker som helst och istället för att filmatisera dom spottar dom ut skräp film efter skräp film.. Förstår varför die hard star wars fan är besvikna!
Citera
2020-11-04, 01:05
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luke-of-Ahch-To
Trean är full med värdelösa onliners och värdelöst skådespeleri. "Another happy landing" "Don' t make me destroy you" "Noooooooooo ......" Greenscreenat skräp,

7 och 8 är bra mycket bättre med helt fantasiska miljöer och en härlig plot. Gillar verkligen Rey.

Du säger ju emot dig själv. De nya filmerna är väl fullt av PK-humor? Are you talking first? Or am I? Who’s supposed to talk first?”" Dessutom gillade du ploten? Det är väl en snarlik kopia på 4:an fast sämre? Trots att den kom 1977, innan rymdfilmer ens hade kommit.

Jag kommer inte ihåg alla töntiga citat, men de nya filmerna är mycket mer barnanpassade än de tidigare. Hur kan ens en stormtrooper få känslor och allt möjligt? Hur kan en stormtrooper vinna mot en sith som tränats i flera, flera år?

TFA är den absolut sämsta filmen. Episod 1 är egentligen sämre men det är mycket bättre musik i den.

Filmen förstörde allt. Ingen känsla alls. Bara en rymdkrigsfilm. "Feel the force"
Citera
2020-11-09, 21:49
Medlem
Inbillar jag mig eller är det en annan skådespelare i bild 1 som plötsligt spelar Obi-Wan Kenobi i första filmen? Eller har de glömt att sminka honom? Ser plötsligt så mycket äldre ut. Bilderna är tagna från episod 1, precis när de landar på Naboo efter att försökt övertala senaten.

Bild: https://imgur.com/a/hcniW5N
Citera
2020-11-10, 14:06
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g9
Inbillar jag mig eller är det en annan skådespelare i bild 1 som plötsligt spelar Obi-Wan Kenobi i första filmen? Eller har de glömt att sminka honom? Ser plötsligt så mycket äldre ut. Bilderna är tagna från episod 1, precis när de landar på Naboo efter att försökt övertala senaten.

Bild: https://imgur.com/a/hcniW5N

Det har väl antagligen glömt att sminka honom.
Citera
2021-01-02, 21:08
Medlem
Elementarts avatar
Tycker Disney borde göra sig av med Kathleen Kennedy och inte låta Rian Johnson eller JJ Abrahms vara inblandade i fler Star Wars filmer. Sen vill jag inte se för många spin-offs men det går nog inte att göra så mycket åt med tanke på att det är Disney som äger rättigheterna. De tecknade serierna ser jag som en separat del, så där stör jag mig inte så mycket på om de kommer ut flera olika serier med korta mellanrum.
Citera
2021-01-10, 01:22
Medlem
Fan jag kikade på en film för någon dag sen och kom verkligen på hur förälskad jag är i star wars overall men även Padmé. Är det bara jag som blir tok kär i hon varje gång jag kollar på filmerna hon är med i? Svara gärna om nån fortfarande är kvar i den här tråden
Citera
2021-01-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Episode 1 kan man likagärna läsa nån kort resumé om istället, att se filmen är fan smärtsamt på riktigt. Episode II blir lite lite lite bättre och Episode III är stundvis riktigt bra, min favorit är Episode V följt av VI och sen IV.

Är det bara jag som faktiskt tycker att 1-3 är väldigt bra filmer? Tycker dom knyter ihop säcken ganska bra när man börjar kolla på 4-6. 2an är faktiskt min favorit film av alla star wars filmer, kanske för jag tycker Padmé ser otrolig ut men gillar verkligen när det är många jedis och man har så stort hopp och framtiden i galaxen
Citera
2021-01-13, 00:26
Medlem
RickRozays avatar
Jag är inte ensam om att tycka annat än idioterna i USA som "gillar" Force Awakens (ep 7) och ogillar prequelarna! ( 1-3)

Nånting har hänt med Amerikanernas huvuden för att dom tycker såhär. Episod 1-3 är bra filmer! Dom har allt som Star Wars filmer måste ha. Intressanta världar med konstiga språk och varelser, det är en explosion av fantasi och sci-fi.

Gjorde misstaget och såg Force Awakens. Tråkig, saknar helt George Lucas stil. Däremot, och undrar om någon håller med, så hade The Last Jedi mycket mer George Lucas *känsla* än skiten episod 7.

Ska titta på Episod 9 snart, men JJ Abrams regisserar (samma som 7. 8 var Rian Jonsson) så det lär bli skit.
Senast redigerad av RickRozay 2021-01-13 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in