Jag tror inte heller att BluRay kommer överta DVD-marknaden. Försäljningen går fortfarande för sakta (även om den ökar) och behovet av BD är fortfarande inte tillräckligt motiverat eller tydligt för att människor ska nappa på det. Däremot tror jag att alla är mer intresserad av HD än SD om de nu fick välja, så problemet ligger inte egentligen där, utan att expandera HD på marknaden och göra det prisvärt.
Som en kommentar till mitt senaste inlägg så vill jag bara förtydliga att jag menar att Microsoft och Sony säkerligen kommer använda BD i sina nästa
konsoller. Det finns ingen anledning till att inte göra det, då konsoller använder standard-format (till skillnad från PC där varje användare har annorlunda riggar och väldigt få har BD-läsare) och fördelarna med lätthet överväger DVD. BD är tillräckligt billigt idag för att kunna motiveras som format för nästa generations konsoller.
Jag tror inte att DVD rent generellt kommer att
börja fasas ut förrän digital distribuering blir mer lättillgängligt och expanderat. BluRay är inte tillräckligt exklusivt för att göra hoppet.
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Frågan är hur stor hårddisk som blir standard i PS4? Jag skulle gissa på 320GB, och jag skulle inte bli förvånad om det gjordes en multimediaspeccad version med 1TB eller mer.
Jag känner mig manad till att gissa på 500Gb-1Tb. Det beror nog även på hur mycket Sony vill lägga ner på just digital distribuering, då det kräver större utrymme. De har ju nyligen lanserat
Playstation Suite som kan vara en indikation på att de vill pusha på den fronten. Vilket jag välkomnar.