2010-01-05, 03:07
Citat:
Jag hörde dig första gången, du behöver inte upprepa dig.
Ursprungligen postat av PalmiNio
1. Sa aldrig i år, eller nästa generation. Sa att det är oundvikligt.
Citat:
2. Är det verkligen så, kan du dra paralleller?
2. Det var bara Sony som körde root kit. Och resten av dina anledningar är samma anledning som varför det kommer bli större på konsol också.
3. Xboix Live Arcade spelen blir bara större och större, lika så PSN.
3. Xboix Live Arcade spelen blir bara större och större, lika så PSN.
3. Vad har du för källor på det?
Citat:
Vilket version av Warhawk sålde bättre?
Sony gjorde ett rätt intressant test med WarHawk. Släpptes på både skiva och PSN, sålde rätt bra.
Spelar väl för fan inget roll om det är gps program eller spel? de är stora och kostar samma pris.
Bandbredden är bara ett temporärt hinder det också, idag.
Fan du är så sjukt låst i nuet.
Förra generationen fanns det inget att ladda ner online, nu släpps det tonsvis med småspel, en hel hög DLC, MS har 360 och Xbox 1 spel, Sony har PS1 spel och Nintendo har sitt. Allt detta på en generation.
Och trots detta så tittar du och säger, nääää det funkar inte på nästa.
Eftersom MS redan nu släppt via Live så lär det vara ännu större nästa generation. So in a way så har jag redan rätt
lika så som SSD.
A man has to know history to understand the future.
Om man kan ta megakliv mellan Xbox 1 och vad du kunde ladda ner där till Xbox 360 idag, så kan du fan räkna ut att det blir större nästa generation.
Jag kan säga direkt att du kommer kunna ladda ner alla spel som går att köpa löst och till ett pris som är samma eller billigare innan nästa generation är slut, the end.
Spelar väl för fan inget roll om det är gps program eller spel? de är stora och kostar samma pris.
Bandbredden är bara ett temporärt hinder det också, idag.
Fan du är så sjukt låst i nuet.
Förra generationen fanns det inget att ladda ner online, nu släpps det tonsvis med småspel, en hel hög DLC, MS har 360 och Xbox 1 spel, Sony har PS1 spel och Nintendo har sitt. Allt detta på en generation.
Och trots detta så tittar du och säger, nääää det funkar inte på nästa.
Eftersom MS redan nu släppt via Live så lär det vara ännu större nästa generation. So in a way så har jag redan rätt

A man has to know history to understand the future.
Om man kan ta megakliv mellan Xbox 1 och vad du kunde ladda ner där till Xbox 360 idag, så kan du fan räkna ut att det blir större nästa generation.
Jag kan säga direkt att du kommer kunna ladda ner alla spel som går att köpa löst och till ett pris som är samma eller billigare innan nästa generation är slut, the end.
Spelar självklart roll om det är ett GPS-program eller spel, vad tror du att spelare är ute efter med sina spelkonsoler? Sitta & kolla efter hur lång tid det tar att köra från Mjölby till Kiruna eller spela spel? Du förstår fortfarande inte vad jag vill säga här. Appstore-spelen säljer stort för att dom är små, billiga & snabba att ladda ner när man är på resande fot så att säga. Ett enkelt sätt att tillfredsställa sitt spelbehov & ha lite roligt.
Om jag kommer kunna ladda ner PS4-spel direkt via PSN nästa generation är inte slaget i sten. Bandbredden är ett stort problem med stora spel. Hur lång tid tar det att ladda ner en 50GB med 8 mbit ADSL? Alla sitter inte på en 100/100 fiberlina & alla kommer inte sitta på en sådan om 5-10 år heller. Hell i min komun finns inte ens fiber, 24 MBit ADSL är allt vi får.
Att man släpper vissa spel via Marketplace på 360n är för att undersöka om det finns en marknad för en sådan funktion, det betyder inte nödvändigtvis att det kommer vara något som finns med i nästa xbox eller kommer bli en stor tjänst. Ser inte heller hur spelen kommer bli billigare via digital distribution, trenden har visat att dom behåller samma pris alternativt blir dyrare.
Till ditt fetmarkerade. Jag kan redan göra det idag, jag behöver inte vänta till slutet av nästa generation. Gör jag det? Nej, eftersom det är för dyrt i förhållande för vad man får. Knappast värt att lägga ut 350 kronor för ettor & nollor när jag kan lägga ut samma summa pengar & ha spelet i fysiskt format som jag kommer kunna spela om 20 år. För min digitalt hyra kopia finns det ingen säkerhet om att jag kommer kunna spela dom om 20 år, där sitter ett väldigt stort problem med DD på konsol. För musik funkar det smärtfritt eftersom man kan lägga över musiken & i vissa fall bränna den, kan man göra det med 360-spelen man laddar ner? Nej.
Jag är inte låst i nuet, du har bara för orealistiska tankar om framtiden.