2011-11-09, 14:48
Medlem
Sju-sovarens avatar
Det kommer vara likadant som förr.

Wii releasar uberbra plattformsspel medans PS/XBOX kör FPS.

Bara WiiU:n har bra Internet så tycker jag personligen att Mario Kart och Smash Bros online äger FPSes.
Citera
2011-11-09, 15:32
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Är bara deprimerad om det kommer en PS4, fan ska jag då göra med PS3 och dom 25 spelen jag har till den.

Fast jag anntar man kommer kunna lira PS3 spel på PS4 också?

Men skon klämmer mer på Wii där jag har köpt en del äldre Nintendo spel som finns på den, kan man för över dom tll Wii U på nåt sätt?

Skulle tippa på att bakåtkompatibilitet inte kommer att vara med. Problemet är främst att spelen på ps3an är designade för en väldigt skum CPU. Det är även anledningen till att bakåtkompabiliteten med PS1 och PS2 inte längre finns på PS3an(det fanns med klipptes när dom ville pressa priset). Det för mycket problem med att emulera dessa på PS3ans underliga hårdvara.
Senast redigerad av Sockerbit 2011-11-09 kl. 15:38.
Citera
2011-11-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
skon klämmer mer på Wii där jag har köpt en del äldre Nintendo spel som finns på den, kan man för över dom tll Wii U på nåt sätt?

Inte ännu, men då denna funktion börjar fungera på 3DS så kanske Wii kommer införa detta i någon uppdatering när Wii U kommer ut.
Citera
2011-11-09, 21:31
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Skulle tippa på att bakåtkompatibilitet inte kommer att vara med. Problemet är främst att spelen på ps3an är designade för en väldigt skum CPU. Det är även anledningen till att bakåtkompabiliteten med PS1 och PS2 inte längre finns på PS3an(det fanns med klipptes när dom ville pressa priset). Det för mycket problem med att emulera dessa på PS3ans underliga hårdvara.
PS2 har faktiskt också rätt komplex CPU, det är därför PS2-emulatorer än idag inte alltid funkar som dom ska. Bygger dom PS4'an på samma (förbättrade) plattform borde väl emulering funka, eller?
Citera
2011-11-09, 21:58
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
PS2 har faktiskt också rätt komplex CPU, det är därför PS2-emulatorer än idag inte alltid funkar som dom ska. Bygger dom PS4'an på samma (förbättrade) plattform borde väl emulering funka, eller?

Det har ju gått lite rykten om att de ska använda en uppgraderad CELL i ps4.
Citera
2011-11-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit

Bakåtkompatibiliteten på ps3 stödjer visst ps1 spel.
Alla jag testat hitills funkar i alla fall fint + de man kan tanka hem på psn.

Jag tror nog att när väl ps4 kommer så kommer de behålla samma typ av system, alltså psn, trophies osv. Man loggar in på sitt konto och fortsätter kamma hem trophies där man slutade. Vore konstigt om de inte låter ps3 spel fungera på den också.
Enda anledningen jag kan tänka mig till att de inte börjar stödja ps3 spel är att de vill fortsätta sälja ps3or parallellt precis som de har gjort med ps2.

Att nollställa trophies systemet tror jag inte på, speciellt inte nu när psVita finns med i bilden.
Senast redigerad av lonian 2011-11-09 kl. 22:20.
Citera
2011-11-09, 23:14
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:

Fast skulle dom inte hellre gå med en cell-processor för att få bakåtkompatibilitet med PS3an och för att göra övergången mellan PS3an och PS4an lättare för spelprogrammerare? Man vill väl helst inte uppleva PS3ans barndom igen där folk bara sitter och sliter sig i håret över hur jobbig cell-processorn är att jobba med. Nu finns det ju en hel del kompetens inom det området.

Fast vad dom än väljer så tror jag att PS4an kommer förmodligen ha tillräckligt med hästar under huven för att helt enkelt emulera PS2-spel rakt av. Finns ju CPU:er som kan göra det idag. Vid 2013, vilket jag antar är det tidigaste vi kan förvänta oss att se PS4an, så borde det ju ha kommit ut en hel del fina CPU:er.

Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Bakåtkompatibiliteten på ps3 stödjer visst ps1 spel.
Alla jag testat hitills funkar i alla fall fint + de man kan tanka hem på psn.

Mmm, kollade upp det precis. Det är endast PS2-spel som dom inte längre stöder.
Citera
2011-11-15, 21:53
Medlem
.YDGs avatar
Är detta något att tro på? http://feber.se/spel/art/228320/xbox...dan_i_januari/.. Funderar nämligen på att köpa ett xbox360 nu till julen, eller ska man vänta till februari och se om 720 släpps?
Citera
2011-11-16, 00:01
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .YDG
Är detta något att tro på? http://feber.se/spel/art/228320/xbox...dan_i_januari/.. Funderar nämligen på att köpa ett xbox360 nu till julen, eller ska man vänta till februari och se om 720 släpps?
Ptja mässan hålls i januari [10-13]. Så du behöver nog inte vänta till februari. Rykten brukar även komma någon vecka innan (rätt mycket om det handlar om en ny konsoll). Xbox 360 kommer inte prissänkas mycket mer än vad den redan kostar (om den ens sänks i pris till julhandeln). Ifall dom visar upp konsolen kommer den nog släppas runt sommaren/hösten. Orkar du vänta så vänta, annars köp en 360.

Edit; Dessutom brukar man visa upp nya konsoler på E3-mässan (en av dom största spelmässorna i världen), och den är först i juni. Även Halo 4 (Xbox flaggskepp) kommer till 360 nästa vinter, så jag tror det kommer dröja en 2 år innan NextBox släpps.
Senast redigerad av Fina Gubben 2011-11-16 kl. 00:05.
Citera
2011-11-16, 09:11
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Även Halo 4 (Xbox flaggskepp) kommer till 360 nästa vinter, så jag tror det kommer dröja en 2 år innan NextBox släpps.
Håller med. Dessutom har det varit på tok för lite marknadsföring eller ens hints om nästa Xbox. Både 720 och PS4 kommer antagligen att annonseras ut eller till och med avtäckas någon gång 2012, men knappast släppas samma år. Wii U däremot har väl bekräftats ska släppas nästa höst?
Citera
2011-11-16, 18:05
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .YDG

Om du fortfarande inte skaffat en 360 verkar du ju inte direkt vara early adopter-typen om man säger så... så köp en 360 nu. Dra nytta av att du har hela 360s spelbibliotek till ditt förfogande till en lågt pris istället för att hoppa på nästa Xbox när den är dyr, har få spel, är varmare (= mer högljudd) etc. Kommer själv ta det lugnt med generationsskiftet eftersom jag har en enorm backlog att plöja igenom.
Citera
2011-11-16, 22:19
Medlem
.YDGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Om du fortfarande inte skaffat en 360 verkar du ju inte direkt vara early adopter-typen om man säger så... så köp en 360 nu. Dra nytta av att du har hela 360s spelbibliotek till ditt förfogande till en lågt pris istället för att hoppa på nästa Xbox när den är dyr, har få spel, är varmare (= mer högljudd) etc. Kommer själv ta det lugnt med generationsskiftet eftersom jag har en enorm backlog att plöja igenom.
"early adopter", saken är den att jag har en spelpc och ett ps3. Nu ska jag flytta hemifrån så tänkte skaffa mig antingen ett nytt ps3 eller ett xbox så jag vet inte riktigt vad jag skulle välja. Tänkte om någon hade någon fakta om 720, ifall det är värt att skaffa nu eller vänta till 720.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in