2011-02-02, 11:34
Citat:
Wii + 360 mot PS3. Mer än ~75% av konsolmarknaden använder DVD. Vad menar du med att DVD är alldeles för litet på PC? I princip alla spel till PC släpps ju på DVD. Hur kan det då vara för litet?
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Nej, du har fel. På PC-marknaden är en DVD redan alldeles för liten, och den enda anledningen till att spel fortfarande släpps på DVD till PC är att så få har Blu-Ray-läsare. Det kommer att ändras, folk kommer att vara tvungna att köpa Blu-Ray istället, precis som de var tvungna att uppgradera till DVD.
Frågan är bara hur länge det dröjer, för PC-spel kom på både fyra, fem, sex och sju CD-skivor innan DVD-spelen tog över.
Men att nästa generations konsoler skulle ha DVD som standard är bara naivt att tro. Högre upplösningar (1080p kommer att bli standard) och mer innehåll tar mer plats. Gran Turismo 5 är ett bra exempel, ska man installera det så är det över 10GB data. Konsolerna har alltid tagit ett stort kliv framåt för varje generation, och det finns ingen anledning att tro att de inte skulle göra det nu. 2007 så var det svårt att hitta ett PC-spel som var snyggare än de som kom till PS3, nu är det tvärtom; har du en hyfsat bra dator så är spelen snyggare på PC än på PS3, oftast.
Frågan är hur stor hårddisk som blir standard i PS4? Jag skulle gissa på 320GB, och jag skulle inte bli förvånad om det gjordes en multimediaspeccad version med 1TB eller mer.
Frågan är bara hur länge det dröjer, för PC-spel kom på både fyra, fem, sex och sju CD-skivor innan DVD-spelen tog över.
Men att nästa generations konsoler skulle ha DVD som standard är bara naivt att tro. Högre upplösningar (1080p kommer att bli standard) och mer innehåll tar mer plats. Gran Turismo 5 är ett bra exempel, ska man installera det så är det över 10GB data. Konsolerna har alltid tagit ett stort kliv framåt för varje generation, och det finns ingen anledning att tro att de inte skulle göra det nu. 2007 så var det svårt att hitta ett PC-spel som var snyggare än de som kom till PS3, nu är det tvärtom; har du en hyfsat bra dator så är spelen snyggare på PC än på PS3, oftast.
Frågan är hur stor hårddisk som blir standard i PS4? Jag skulle gissa på 320GB, och jag skulle inte bli förvånad om det gjordes en multimediaspeccad version med 1TB eller mer.
Den stora majoriteten av spelen idag får absolut plats på en DVD. Gran turismo 5 och liknande är undantag. Och som jag sa tidigare. Att öka upplösningen och förbättra grafiken för mycket skapar bara mer jobb för utvecklarna, vilket betyder att dom behöver lägga ner långt många fler manstimmar än vanligt på att få spelet färdigt. Vilket i slutändan betyder att dom tjänar mindre per spel. Jag tror vi har nått den punkten med dagens "HD"-grafik.
Hur stor hårddisken blir spelar ingen roll, det har Wii bevisat. Men jag tror dom minsta versionerna kommer med 500GB.
Citat:
PS3 och Xbox 360 stödjer redan 3D.
Ursprungligen postat av Craw85
Dom kommer säkert ha stöd för 3d eller var tror ni??