Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-10, 13:01
  #601
Medlem
avgns avatar
En comeback från Atari eller Sega skulle ju överraska en ganska mycket
Citera
2010-07-10, 13:36
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Och vad finns på xbox live? SPEL. Pucko.



Jag skulle säga att det även finns människor, men för folk som springer omkring och kallar andra för puckon är det kanske inte så självklart.

Sen finns det en massa saker förutom spel,

I England har de hela SKY som erbjudande.
I Sverige har vi Zune.
I USA har de Zune, fm radio, Netflix.

Xbox live är inte 100% spel.
Citera
2010-07-11, 04:00
  #603
Medlem
Vet inte om jag upprepar vad folk påstått innan eller inte eftersom jag inte orkat titta genom hela tråden riktigt (skummat en del dock)

Vad som chockerar mig är att det verkar finnas folk som tror att vi kommer få nya konsoler redan nästa år.
Vad det gäller portabla har du ju rätt med 3ds'n som btw ser helt otrolig ut. Så, ja, troligtvis försöker sony komma med nått nytt portabelt snart med.

Bara att jag vill minnas rätt bestämt att många spelutvecklare påstår att de tror att vi kommer se längre livstider på konsolerna den här generationen (möjligen 10 år).

Och ja, ni Högupplöst grafik kramare där kanske gnäller men jag tycker mest att detta är verkligen intressant och bra.
För trots att Wii'n i princip bygger på förra generationens prestanda så tycker jag att den först nu börjar nå sin fulla potential (tittar mest då på e3 spelen) Zelda skyward sword(titta på mjukheten i animation och världsljusättningen) , Epic Mickey, Donkey Kong och kirby. Mest för att utvecklarna hittar finurligare sätt att åstadkomma något snyggt inom ramarna för systemet.

När det gäller 360 och Ps3 så har dom inte nått taket än 360'n är väll nära men Ps3 kan nog pressas lite mer. Det positiva med att hålla på länge med ett bestämt format är ju att programmerarna verkligen måste anstränga sig och skapa riktigt optimerade 3dmotorer som kan pumpa på så mycket mer än vad man trodde sig konsolerna kunna klara av.

Kolla bara på Rage for fucks sake!

Jag hoppas bara att detta är början, tänk på vad folket som gjorde första Elite lyckades pressa gränserna liksom.

ps. tycker också en komback av atari eller sega skulle vara asgrymt.ds
Citera
2010-07-11, 04:07
  #604
Medlem
Fel
__________________
Senast redigerad av flback 2010-07-11 kl. 04:11.
Citera
2010-07-11, 04:11
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenis
Vet inte om jag upprepar vad folk påstått innan eller inte eftersom jag inte orkat titta genom hela tråden riktigt (skummat en del dock)

Vad som chockerar mig är att det verkar finnas folk som tror att vi kommer få nya konsoler redan nästa år.
Vad det gäller portabla har du ju rätt med 3ds'n som btw ser helt otrolig ut. Så, ja, troligtvis försöker sony komma med nått nytt portabelt snart med.


Håller med.

Om vi säger så här, varför skulle man släppa nya konsoler 2011 eller 2012? Vad skulle kunna bli så mycket bättre?

Grafiken skulle bli minimalt bättre om man jämför hoppet, PS2->PS3 eller xbox-360.
Ljudet skulle bli en minimal förbättring om man jämför hoppet, PS2->PS3 eller xbox-360.

De små förbättringar som skulle göras är inte befogat med tanke på att både Sony och MS skulle förlora på varenda såld maskin. Köparna skulle undra varför de ska köpa den "nya dyra" maskinen när den inte ger köparen mycket bättre grafik eller något annat av mervärde än de "gamla" PS3 och 360.

Det som skulle kunna förbättras ligger mer hos speltillverkarna, maskinerna håller ett par år till.

Att bara släppa en ny maskin för släppandes skull kommer aldrig att hända.
Citera
2010-07-11, 04:18
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Om vi säger så här, varför skulle man släppa nya konsoler 2011 eller 2012? Vad skulle kunna bli så mycket bättre?

Grafiken skulle bli minimalt bättre om man jämför PS2->PS3

umm.... fattar inte riktigt vad du vill få fram eftersom jag tror vi har samma poäng egentligen...Kanske
inte formulerade rätt riktigt...

så egentligen vill jag bara säga.... Precis!

(men bara för nötandets skul)

har inte riktigt koll på vad som händer med grafikortsvärlden just nu. ej heller vilka specs 360 eller ps3 har men jag antar att man nog kunde göra nåt ganska mycket kraftigare. Hur som helst skulle det inte betyda nåt eftersom utvecklarna oftast standardiserar sina spel efter 360 just nu.
Eller jag menar, skulle inte vara nån idé för nån ny aktör att försköka sälja nåt dyrare
just nu iaf, om man inte hade en ny cool feature eller nåt exklusivt spel som skulle sälja konsolen.

(förlåt mig om jag inte låter intellektuell och suave kl 4 på morgonen=)

ändrat:
ah... så kom håller medet in... bra då förstog vi varan
__________________
Senast redigerad av Adrenis 2010-07-11 kl. 04:20.
Citera
2010-07-11, 06:51
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Sen finns det en massa saker förutom spel,

I England har de hela SKY som erbjudande.
I Sverige har vi Zune.
I USA har de Zune, fm radio, Netflix.

Xbox live är inte 100% spel.

Okej... 99% spel. Känns det bättre?

Och till er som inte tror att det kommer en ny konsoll 2011-2012... Nya generationer släpps med 5-6 års mellanrum. Den här generationen är inget undantag, om ni nu trodde det.

Jag menar, hur kan man ens tro att grafiken inte kan bli bättre? Skulle PS3/Xbox 360/Wii vara höjden av det mänskliga kunnandet tänkte ni? Ni kan inte vara friska någonstans...

Om några år kommer ni också att skratta åt er egen okunnighet. När ni sitter med era PS4/Wii 3D och Xbox 720.
__________________
Senast redigerad av choclate 2010-07-11 kl. 06:59.
Citera
2010-07-11, 11:10
  #608
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Okej... 99% spel. Känns det bättre?
I Sverige ligger vi dock på efterkälken när det gäller digital distribution av andra multimediaformer - i exempelvis USA skulle jag säga att spel/film(/musik)-utbudet är rätt jämnt. Och tack och lov för det, jag längtar till dagen jag kan hyra eller köpa HD filmer för småsummor på min spelkonsoll och ha dem nedladdade samma kväll.
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Och till er som inte tror att det kommer en ny konsoll 2011-2012... Nya generationer släpps med 5-6 års mellanrum. Den här generationen är inget undantag, om ni nu trodde det. Jag menar, hur kan man ens tro att grafiken inte kan bli bättre?
Mycket riktigt. Sony, Microsoft och Nintendo har mer eller mindre bekräftat att de kommer att släppa sina konsoller mellan 2011-2012, dock har ingen gått ut med att vilja vara först. Den enda potentiella gränsen som finns för datorgrafik är hur vi uppfattar verkligheten, och dagens spel är ljusår ifrån att vara fotorealistiska.

Men vi närmar oss VR med stormsteg.
Citera
2010-07-11, 11:16
  #609
Medlem
brezahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Och till er som inte tror att det kommer en ny konsoll 2011-2012... Nya generationer släpps med 5-6 års mellanrum. Den här generationen är inget undantag, om ni nu trodde det.

Jag menar, hur kan man ens tro att grafiken inte kan bli bättre? Skulle PS3/Xbox 360/Wii vara höjden av det mänskliga kunnandet tänkte ni? Ni kan inte vara friska någonstans...

Suck.. Har dom en generationskalender nånstans eller? Så om dom skulle komma på hur man skapar spel som är 100% verklighetstrogna imorgon då väntar dom ändå 4-5 år med att släppa de?

Och det är inte bara grafiken som gör spelkänslan, du verkar inte vara särskilt frisk du heller..
Citera
2010-07-11, 15:50
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Okej... 99% spel. Känns det bättre?

Och till er som inte tror att det kommer en ny konsoll 2011-2012... Nya generationer släpps med 5-6 års mellanrum. Den här generationen är inget undantag, om ni nu trodde det.

Jag menar, hur kan man ens tro att grafiken inte kan bli bättre? Skulle PS3/Xbox 360/Wii vara höjden av det mänskliga kunnandet tänkte ni? Ni kan inte vara friska någonstans...

Om några år kommer ni också att skratta åt er egen okunnighet. När ni sitter med era PS4/Wii 3D och Xbox 720.

Nej jag köper inte 99% spel.

Tittar jag på min och mina kamraters användande av konsoler då skulle jag mer säga 70% eller 60% läggs på spel resten på annat.

Pratar vi hur mina kamrater använder live då blir det lite annorlunda.

Svenskar använder live mer till spel än tex mina engelska eller amerikanska vänner.

Har amerikanska polare som lägger mer än 50% av sin live tid att titta på film. Visst de kanske är extrema men det säger något.

Sen undrar jag lite hur du tänker, se hur du skriver:

Nya generationer släpps med 5-6 års mellanrum. Den här generationen är inget undantag,

Om några år kommer ni också att skratta åt er egen okunnighet. När ni sitter med era PS4/Wii 3D och Xbox 720.

Dina två argument krockar.

Angående grafiken så läser du som en kråka, visst all grafik kan bli bättre men hur mycket bättre skulle den bli om man släppte en PS4 imorgon? Hur mycket skulle den PS4 kosta? Hur skulle folk i affären värdera detta köp när de samtidigt ser att skillnaderna är minimala?
Citera
2010-07-11, 15:55
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Mycket riktigt. Sony, Microsoft och Nintendo har mer eller mindre bekräftat att de kommer att släppa sina konsoller mellan 2011-2012, dock har ingen gått ut med att vilja vara först. Den enda potentiella gränsen som finns för datorgrafik är hur vi uppfattar verkligheten, och dagens spel är ljusår ifrån att vara fotorealistiska.

Men vi närmar oss VR med stormsteg.

Jag tror att just nu är Sony och MS båda ganska nöjda med att inte behöva släppa en ny konsol. Visst de är bittra fiender osv, men samtidigt har de två bra maskiner ute.

MS släpper kinect som med all säkerhet kommer att ligga till grund för 720 och PS3 där har spelföretagen inte ens kommit halvvägs till att utnyttja maskinen.

Samtidigt som detta pågår en tv utveckling som nog gör att båda företagen vill vänta lite, tror vi att 3D kommer att utvecklas fullt ut inom 2-3 år? Vilka andra förändringar kommer att ske inom tvn?

Vilka andra teknikutvecklingar som berör konsoler finns?
Citera
2010-07-11, 16:06
  #612
Medlem
haiguises avatar
Vafan! Kommer det nya konsoler 2011 - 2012!? Bah, känns ju dumt att köpa en PS3a som jag tänkte nu då.. Fast iofs.. Om jag inte har ett jobb 2012 så är nog nya generationer av konsoler mitt minsta problem...

OnT: 740 och Wii 2 är inga konfirmerade namn va? PS4 känns ju väldigt logiskt men de andra två stora konsolerna har ju inte följt något logiskt mönster i namngivningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback