Citat:
Ursprungligen postat av
TheTower
Jag tror Microsoft skulle kunna ha inskrivit i deras TOS att du lämnar över din själv till dom och du skulle endå köpa konsolen. För det är just dig dom marknadsför den till. Personer som inte bryr sig om hur de blir behandlad. Det handlar inte om konsolens funktionalitet.
Microsoft kör ett race som är väldigt extremt anti-konsumentiskt. De inför restriktioner och vill ha kontroll på precis allt du gör. De måste skanna igenom din Xbox så dom ser vad du har gjort. Du får inte använda dina spel som du vill. Du måste ha kinect. Du får inte använda din konsol som du vill. Gör du inte som Microsoft säger så fur du inte ens använda konsolen som du har betalat en väldans massa pengar för.
Med X1 så kan det vara så illa att du inte ens äger det du köper till slut. Konsolen är full med en av de värsta sakerna vi har i spelvärlden i dag, DRM. Visst har de alltid funnits men Microsoft har tagit det till en helt annan nivå. Dessutom försöker de tvinga in konsumenterna i en tid som inte ens är här.
Det slutar inte där. Microsoft använder sig av fula och äckliga knep för att vinna över konkurrenterna, och verkar glömma bort att Xbox har alltid varit en tvspelskonsol. De betalade Spike TV pengar för att inte visa Sonys konferens. De betalar sidor som IGN pengar för att marknadsföra deras spel och inte Sonys. De har givit upp stora delar av "gamingvärlden" och inriktat sig mot den kasuala marknaden. Vilket är varför de hoppas på att sälja mellan 400-1000 miljoner exemplar av X1. De är arroganta mot konsumenterna och extremt otydliga med det de vill. De försöker censurera sidor som Youtube på speciella klipp angående en viss E3 intervju. Microsoft har också delat med sig information om deras användare till NSA.
Du försöker få det till något avancerat, och det är det inte. Vissa människor har principer och vill blandat annat äga det de köper och kunna använda det när och hur du vill. De tycker inte om att företagen beter sig om idioter och ser dig bara som någon de kan tjäna pengar på. Du har inga principer och du skiter i hur företagen behandlar dig och andra. Denna bild summerar din typ ganska bra:
http://1.media.dorkly.cvcdn.com/42/7...3de815538f.jpg
Vi är redan där idag, och har varit det länge:
In our digital world you don't own stuff, you just license it:
http://www.guardian.co.uk/commentisf...nsed-not-owned
Så är det även med Sony, tyvärr. Men mellan Microsoft och Sony är Sony helt klart the lesser of two evils. Sanningen är att även Sony hade genomfört den här skiten som Microsoft vill få igenom, men de är smarta nog att inse att det inte fungerar så länge det finns marknadskonkurrens och Sony inte har ett monopol, så Sony undviker DRM på steroider, och tar tillfället i akt att utnyttja situationen och ge Microsoft fingret. Helt rätt av Sony. Det bästa man kan göra är att bojkotta DRM-infekterade digitala spel och istället köpa fysiska spel, och på så sätt ge fingret till DRM.
Resten av ditt inlägg var bortsett från grammatikslarvandet, utmärkt skrivet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Detvarenolycka
Jag finner det lustigt hur Microsoft tror sig ska kunna sälja 1 miljard Xbones, samtidigt som man kollar på vilka länder det är som kommer kunna nyttja konsolen.
http://www.vg247.com/2013/05/24/xbox...box-360-units/
http://static.giantbomb.com/uploads/...4151-tvXzE.png
Innebär detta att Xbone kommer ha ett livsspann på säg 2 månader innan den drabbas av RRod och man tvingas skaffa en ny?

Haha, snacka om att Microsoft har tappat verklighetsuppfattningen. Jävla mobboffer är alla Xbots som köper Xbox (oavsett generation, men än värre Xbone).
Citat:
Ursprungligen postat av
Ardbeg-och-LSD
Jag har också tjatat om att få Sega tillbaka på konsolmarknaden sedan dom la ner tillverkningen av Dreamcast ungefär. Däremot vet jag inte om det är bra med bara Sony och Sega? Tror att en annan aktör skulle hoppa in då igen så jag ser gärna att Nintendo, Sega och Sony släpper konsoler framöver. Nånstans tror jag att Nintendo kommer att skärpa till sig och lära sig av misstagen dom har gjort nu. Dom har en jävla massa pengar och jag tror att dom kommer tillbaka med full kraft framöver. Men dom behöver byta kurs även om jag älskar deras spel fortfarande. Sega tvivlar jag på om dom har råd att komma tillbaka ifall Microsoft försvinner efter Xbox One fiaskot som vi kommer att få uppleva. Men man kan ju fortsätta att hoppas i alla fall.
Alltså, marknadskonkurrens är ju alltid bra för oss konsumenter, men du vet hur man säger, two's a company, three's a crowd. Nintendo är bara i vägen, och Nintendo's roll i spelbranschen var som bäst med NES och SNES, efter det har de aldrig haft någon större betydelse. Wii var designad med mainstreamidioten i åtanke, inte för oss gamers, då Wiikontrollen gör det lätt för folk utan skills, att spela TV-spel (alltså dummar ner TV-spelandet där precision, fingefärdighet, tajming och snabbhet inte räknas), och DS var ju billigt skräp, likaså GBA.
Jag vill ha bort Nintendo från hårdvaran. Nintendo har länge haft monopol och hårdvaran i deras konsoler har tagit stryk därefter. GBA släpptes 2001 och den var i princip en bärbar SNES (givetvis lite bättre men låg upplösning och klen hårdvara för en 2000-talskonsol). När PSP kom några år senare då var det verkligen krut i den för en bärbar. Sony förstår hårdvarukonceptet, att pumpa skiten med styrka, ingen klen omanlig tjejkonsol som Nintendogstramset. Jag stör mig som fan på att bra TV-spel som t.ex. Castlevania: Aria of Sorrow, släpptes med undermålig grafik och undermåligt ljud, bara för att den är exklusiv till GBA. Tänk om den hade kommit till PSP istället? Eller ännu bättre, PSVita? Ge mig full HD, quadcore osv, inte 1800-talsteknologi. När jag spelar TV-spel vill jag att det skall kännas att man är i framtiden med grafiken, ljudet osv. Inte så att jag är en grafikhora då jag föredrar klassiska retro-spel som Life Force alla dagar i veckan framför modernt mainstream CoD-skit, men hårdvaran skall inte vara en begränsning.
Jag köpte Nintendo DS enbart för Castlevania-spelen, jag hade gärna kunnat vara utan DS men blev illa tvungen att uppleva Castlevania bärbart.
Sega Game Gear var helt klart före sin tid, så även Sega Saturn och Dreamcast (både Saturn och Dreamcast hade bland annat internetuppkoppling och inbyggt minne för spelsaves osv). Tyvärr är mainstreamidioterna dock alltid dåliga på att värdera de originella teknikföretagen som revolutionerar branschen. Som exempel var AMD först med 1 GHz processorer,
och nu även först med 5 GHz processorer, men eftersom folk i största allmänhet inte kan tänka själva går de och köper Intelskräp eftersom de inte förstår vad monopol och marknadskonkurrens är.
Microsoft är djävulen i teknologiformat, Nintendo är bara en irriterande spelare i branschen. Bäst vore om Nintendo bara utvecklar bra spel till Sony och Sega konsoler. Vi är inte riktigt där idag, men för att stödja Sega igen så bör man köpa många bra Segaspel och dra igång en petition för en ny Segakonsol, eller något i den stilen. Det viktiga är att det är japanerna som har hand om TV-spelskonsolerna, inte ett amerikanskt skitföretag som Microsoft. Japanerna har hög IQ och förstår hur man skall göra det bra. Amerikaner är bara allmänt giriga och producerar bara skräpprodukter som de vill lura dig på pengar med, som t.ex. allt skräp de säljer på TV-Shop. Även japanska TV-spel tack vare gulingarnas högre IQ, är överlägsna mainstreamspel som säljs av EA där noll 0% av budgeten läggs på spelkänslan och 110% av budgeten läggs på grafiken och sekvenser. Fuck that säger jag bara. EA's japanska motsvarighet är nog Namco, de tillverkar också korkade spel.
Till skillnad från Sony har Sega alltid släppt bra spel också samtidigt som de släpper bra konsoler. På senare år har en del av Capcom's begåvade spelutvecklare startat eget med PlatinumGames, men poängen är att potentialen och kvaliteten finns i Japan, inte i USA. Jag hade gärna sett att situationen var omvänd då jag egentligen inte gillar gulingar men japaner är ändå de bästa och mest hederliga gulingarna (mongolerna är ett riktigt jävla avskyvärt folkslag, som tur är har de inget inflytande i världen idag). Så är det bara.
Så vi får som sagt hoppas på att Microsofts kommande undergång inte bara i spelvärlden utan även inom mjukvaruindustrin, öppnar upp rum för Sega igen på konsolfronten. Jag ser dock mycket hellre Sega, Nintendo och Sony som konsolutvecklare än så som situationen är idag, att Sega inte är med på ett hörn och Microsoft är en vårta i röven på oss hardcore gamers.
För övrigt är LSD bra skit för oss öppensinnade
Citat:
Ursprungligen postat av
sexbox
Om ms går i graven så kommer Sony kunna knulla sina kunder fritt..... I alla hål. Grattis till det. Tänk innan ni önskar död åt ms....
Nejdå, Nintendo finns ju fortfarande med, så länge det finns minst två spelare så finns det även marknadskonkurrens. Dessutom knullar Microsoft deras kunder redan som det är, och har gjort det länge. Om Microsoft går i graven för det här (vilket vi får hoppas på att de verkligen gör) så blir det en bra varningssingal till alla andra hårdvarutillverkare i branschen att högmod verkligen går före fall, och att de inte skall upprepa Microsoft's kolossala misstag. Det blir även en viktig påminnelse för oss konsumenter att vi faktiskt har makt att påverka genom att rösta med plånboken, något många konsumenter glömmer alltför ofta (eller inte ens förstår).
Åt helvete med Microsoft, de kan suga negerkuk för allt jag bryr mig. Burn babysoft, burn
Förresten, är det inte dags för den här tråden att lägga till en klassisk öppen omröstning, för statistikens skull?