2014-09-11, 13:01
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpeteN
Det betyder att grafikkortet är snabbare i PS4 än i Xbox One. Grafiken kan alltså skruvas upp till en högre nivå, vilket oftast märks tydligast mot slutet av en konsolgeneration. Redan nu körs dock vissa spel i högre upplösning till PS4 än till Xbox One. Skillnaden är inte gigantisk och du riskerar inte att spelen till Xbox One kommer se dassiga ut eller lagga, allt kommer vara frid och fröjd även när t ex Fifa 18 kommer.

Välj konsol efter följande kriterier istället:
Kommande spel
Handkontroll
Interface
Vad har dina polare? Gött att kunna låna spel, ta med extra handkontroller etc..

Tack för svar!

De kriterier du nämner är det som fått mig att luta mot Xbox One, ville bara få mer koll på vad det "kraftfullare" skulle göra mer än Wikipedias förklaring på vad GPU är. Rätt säker på att det blir ett One, galet sugen på att springa och köpa ett direkt efter jobbet
Citera
2014-09-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Jag kan inte svara på vad han menar med 2015, men spelet kommer inte att vara exklusivt till Xbox utan det är en tidsbegränsad exklusivitet under "holiday 2015" http://www.gamespot.com/articles/ris.../1100-6421890/

Ja det är detta jag syftade på
Citera
2014-09-11, 16:06
Medlem
odditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerub
Är det nån större skillnad på PS4/XB1 versionerna av Destiny? Vill spela Destiny men är fortfarande inte säker på vad jag ska köpa.

De är till synes identiska.
Här är en grundlig analys: http://www.eurogamer.net/articles/di...mance-analysis
Citera
2014-09-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerub
Är det nån större skillnad på PS4/XB1 versionerna av Destiny? Vill spela Destiny men är fortfarande inte säker på vad jag ska köpa.

PS4-versionen innehåller några extra banor, vapen och rustningar.

http://youtu.be/W6eFgqDnK7M
http://youtu.be/dgg_kBbGfYE
http://youtu.be/_1pQKrWj5sA
Citera
2014-09-11, 19:18
Medlem
Kerubs avatar
Aha, det verkar ju bara vara lite extra content som är skillnaden. Lutar mot PS4 då.
Citera
2014-09-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrossiv
Spelar folk fortfarande Halo. Första spelet var bra sen blev det bara ett evigt repetivt jävla skjutande. Minns än hur jag satt med polaren och nötte igenom Halo 1 på Legendary, vilka tider.

Bytte till PS den här generationen, det jag kan klaga på är att Online communityn är sämre. Kontrollen är skön i handen men jag stör mig på den reflekterande lampan. Spakarna är kassa, greppet släpper efter bara ett par dagar och tummen börjar glida. Provade att köpa såna där skydd för spakarna och det blev något bättre, men inte samma grepp som när den var ny. Relativt tystlåten konsol förutom när man bootar upp skiva, mitt Xbox låter som en dammsugare.

Gick över till PS4 för att testa nåt nytt, än så länge är jag annars helnöjd. Snyggare och bekvämare menyer, mysigare känsla på nåt sätt och inte samma röra som på Xbox menyer.
Halo satsar mer och mer på MP. Vilket är tråkigt, det var ju legendary och nörda med kompisar som gjorde spelet roligt. Vill man hoppa omkring och flyga i strålar så kan man lika gärna spela Unreal Tournament. de har väl tom fler spelare än Halo när det gäller online.
Citera
2014-09-15, 14:59
Medlem
soulreapers avatar
Köprådsinlägg flyttade till (FB) Köprådstråden - frågor om vilken konsol och vilka tillbehör man bör köpa ställs här!
//MOD
Citera
2014-09-26, 05:02
Medlem
Tycker hårdvaran i next gen är riktigt usel om man grundar sig på att tekniken har några år nu på nacken. Kanske man kan räkna ut dessa om några år när man kan tänka sig att det kommer PC-liknande konsoler. Det dröjer inte länge innan mobilerna är ifatt.

Den ända skillnaden är ju att spelen klarar att flyta i 60fps annars är det inte mycket man märker. På PS4 har det inte ens integrerat java i webbläsaren. Det fick man givetvis reda på i efterhand. Blev ingen höjdare till media maskin. PSN är fortfarande lika segt som till PS3 så servers verkar inte ha förbättras.

Dock har det kanske inte kommit så mycket grymma titlar än som utmanat hårdvaran. Men EA's nya spel t.ex ser ju förjävliga ut med och har svårt att tro att de flyter i 60 fps. Särskilt UFC som har något filter över sig. Känns som det tillämpat detta i NHL 15 också.

Även om flytet har blivit bättre tycker jag ändå man känner av fps drops/frame rate problem som på gamla PS3
Citera
2014-09-30, 23:39
Medlem
GolfWangs avatar
ni som valde xbox istället för ps4, hur tänkte ni?
Citera
2014-09-30, 23:46
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
ni som valde xbox istället för ps4, hur tänkte ni?
Live systemet, dosan
Citera
2014-10-01, 18:19
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Live systemet, dosan

motivera tack. va e så bra med live o e dosan kontrollen?
Citera
2014-10-01, 18:28
Medlem
GolfWangs avatar
ni som valde ps4 istället för xbox. varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in