2013-06-16, 17:52
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Har jag missat något eller behöver man inte koppla in sin redan existerande digitalbox, därav HDMI-in? Kan inte minnas att Xbox One har en egen inbyggd receiver.

Hittade lite intressant läsning gällande cloud(Debunking Xbox One cloud myths) häromdagen. I korta drag så tar artikeln upp hur latency och bandbredd signifikant påverkar möjligheten att använda cloud till tyngre beräkningar.
Den länkar vidare till Digital Foundrys(In Theory: Can the Xbox One cloud transform next-gen gaming?) mer djupgående artikel. Det är en väldigt mycket text, men har man lite tid över är det helt klart intressant läsning.
Om man inte orkar, eller vill, läsa så är det här deras sammanfattning på vad cloud kan tänkas användas till. Spoiler p.g.a. mycket text.
Digital Foundry ställer även en intressant, mer ekonomisk, fråga gällande cloud.

Helt klart spännande att se hur det spelar ut sig. De är ju ute lite på okänd mark här. Alla knep man kan ta till för att avlasta konsollen borde ju hjälpa till.
Nej du har inte missat något, det var jag som gjorde en halvmiss att försöka rädda den stackars boxen på ett hörn iaf.
Har inte riktigt koll på exakt hur det funkar eftersom min tv här hemma fungerar med ljud, bild, nätverk och allt
Citera
2013-06-16, 20:26
Medlem
Någon som vet varför microsoft gjorde den är grejen med att man inte riktigt "ägde" dom spelen man köpte? För så många analytiker och smarta människor i företaget som dom har så har dom ju såklart vetat vilken kritik dom skulle få. Var det någon krav ifrån regeringen eller spelutvecklare?osv..
Citera
2013-06-16, 21:43
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Det är lustigt att alla verkar ha fått för sig att Kinecten kommer att vara igång och filmar 100% av tiden. Det har MS aldrig sagt något om, det de har sagt är att kamera måste vara inkopplad i Xboxen. Kameran har en egen knapp där du kan stänga av den. Xbox och PS4 kommer antagligen ha liknande DRM-krav, det är bara det att MS är värdelösa på att möta kritik.

Och det där om att Xbox One kördes på en dator under E3 är väl inte speciellt konstigt? Hur alla däremot kan veta att det var ett Titan som satt i är för mig ett mysterium, det enda som finns är en suddig bild tagen med en potatis. Men fanboys kommer alltid vara fanboys, korkade, ignoranta och döva. Sluta skriva på forum om saker som ni absolut inte har någon aning om.

Du vet om att även om du "pausar" Kinecten så kommer röstkommandona alltid att vara aktiva, dvs den är ALLTID aktiverad. Tror du verkligen inte på att den KAN filma dig 100% av tiden då? Tänk efter innan du skriver om saker du inte är insatt i.
Citera
2013-06-16, 22:16
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs
Du vet om att även om du "pausar" Kinecten så kommer röstkommandona alltid att vara aktiva, dvs den är ALLTID aktiverad. Tror du verkligen inte på att den KAN filma dig 100% av tiden då? Tänk efter innan du skriver om saker du inte är insatt i.

Just ja, ursäkta mig. Jag glömde bort att en kamera och en mikrofon är samma sak
Citera
2013-06-16, 22:27
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Läste inlägget. Allt för mycket spekulationer från användarens sida hur det "kommer att" fungera.
Varför skulle vi lita mer på en annan användares spekulationer på ett annat forum än dina? skulle länken du postade ha varit med uttalande direkt från MS så skulle jag inte sagt nånting.

Citat:
åtminstone jag går enligt information som getts ut av MS/Sony - jag spekulerar inte och försöker få saker att låta bättre än vad dom är.
Varför du kallar mig ps fanboy bara för att jag anser ps vara ett bättre köp förstår jag inte. Just nu äger jag både 360, ps3 och en gaming pc.

Citat:
En diskussion är alltid på plats, men när ena parten drar in felaktig eller icke-officiell (spekulationer kryddade med egna förhoppningar, rykten osv.) information i en diskussion angående tjänster och dylikt som en produkt stöder, så blir det bara fel.

Det som bör diskuteras är huruvida det som sagts är bra eller inte, åsikter, synpunkter och eventuella deal breakers angående informationen som redan är bekräftad.

Att du eller användaren som postade på reddit påstår att t.ex begagnat marknaden kommer att fungera på ett helt annat sätt än vad vi, via officiella källor, har fått veta har ingen betydelse. Samma sak vore om jag skulle säga att PS4an kommer att bli gratis för alla från Finland, och länka till en annan post gjort av en annan användare som säger samma sak på ett annat forum. Både du och jag skulle veta det är bullshit, och därför medför det inget till diskussionen. Skulle jag däremot länka till t.ex VG24/7.COM som har nyhet med uttalandet direkt från Sony skulle det vara en helt annan sak.

Jag hoppas du förstår vad jag försöker få fram och vill på inget sätt försöka få dig att tolka mina inlägg som personliga påhopp mot dig eller någon annan som har tänkt köpa en x1 vid launch.

Och angående din sista mening om att komma tillbaks och diskutera det negativa om Ps4an när den infon släpps. Det gör jag med glädje, för det är ju inget vi kan diskutera just nu eftersom vi ännu inte vet vad som ska diskuteras. förutom att det kommer att börja kosta att spela online på ps4, men det blir väl någonting som man måste börja lära sig leva med, även om jag inte skulle vilja det.

Hade du tagit dig tid till att läsa igenom texten ordentligt så hade du sett att skribenten avslutar med referenser till det du kallar för "spekulationer".

Två artiklar kommer ifrån Xbox officiella hemsida:

http://news.xbox.com/2013/06/license
http://news.xbox.com/2013/06/privacy

Den tredje är en intervju med Xbox Chief Marketing and Strategy Officer Yusuf Mehdi.

Angående VG24/7.com, intressant artikel.

http://www.vg247.com/2013/06/14/cons...y-an-xbox-one/

Citat:

Förstår du engelska?

I annat fall kan jag översätta åt dig.

Oj då, nu visade det sig att Kinect trots allt inte var ett förstklassigt spionverktyg utan något som faktiskt kan tillföra ytterliggare en dimension till allas vår kära spelupplevelse.
Citera
2013-06-16, 22:34
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[SIC
'|43923745]Hur menar du med det?
Skulle man behöva köpa fler abonnemang till PS4 och inte kunna dela?

På xbox one kan du dela guld mellan flera profiler på en konsol. Du kan alltså ha en hel familj med egna profiler och ändå bara betala för en guld-prenumeration.
Citera
2013-06-16, 22:39
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Just ja, ursäkta mig. Jag glömde bort att en kamera och en mikrofon är samma sak

Äh, lägg ner. Du blev synad och du hade fel.

Läs den här förresten. http://kotaku.com/5958307/this-kinec...ense-violation
Citera
2013-06-16, 22:47
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Äh, lägg ner. Du blev synad och du hade fel.

Läs den här förresten. http://kotaku.com/5958307/this-kinec...ense-violation

Sicket jävla dravel. Det står i texten att "Kinect is never mentioned specifically"i patentet men trots detta så vet DU att det handlar om Kinect. Hur då?

Hur jävla dum får man bli. Vet du hur man drar ut en strömkabel?

OM detta skulle ske så skulle ingen titta på någonting genom en Xbox One. Förstår du inte det?
Citera
2013-06-16, 22:51
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Sicket jävla dravel. Det står i texten att "Kinect is never mentioned specifically"i patentet men trots detta så vet DU att det handlar om Kinect. Hur då?

Hur jävla dum får man bli. Vet du hur man drar ut en strömkabel?

OM detta skulle ske så skulle ingen titta på någonting genom en Xbox One. Förstår du inte det?

Det är ju just det vi diskuterar. Kinecten måste ju vara aktiverad och inkopplad för att X1 ska fungera.

Ärthjärna.
Citera
2013-06-16, 23:10
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Det är ju just det vi diskuterar. Kinecten måste ju vara aktiverad och inkopplad för att X1 ska fungera.

Ärthjärna.

Nej, det behöver den inte.

Citera
2013-06-16, 23:19
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Nej, det behöver den inte.

"When the system is off, it’s only listening for the single voice command"