Hallå vänner.
Jag har sett folk tidigare i tråden som frågat så jag gör väl också det.
Nu har jag skrivit en mindre novell som jag även tagit bort. Ni behöver ingen bakgrunds historia mer än att Wii U är redan uträknad och nu undrar jag vilken av de två återstående jag ska köpa. Jag har inte hängt med i utvecklingen så noga och vet inte ens vilka titlar som finns till de båda maskinerna.
Jag har hört att nya Tomb Raider och Left 4 Dead 3 ska vara exklusiva för Xbox One. Jag älskade föregångarna till Xbox 360 och vill givetvis inte missa de nya. Men det är en konsol jag ska använda i flera år framöver och jag har inte planerat att skaffa båda två när de allra flesta titlar finns till respektive. Två efterlängtade titlar kan ju inte vinna valet. Jag har förstått att PS4'n är kraftigare, mer användarvänlig och har många fler titlar ute nu. Dessutom ska den vara billigare.
Jag behöver egentligen bara någon som puttar mig över kanten och säger "Skaffa en PS4. Tomb Raider och L4D är skit".
Stämmer mina antaganden om att PS4'n överlag är en bättre maskin? Stämmer det att Tomb Raider och L4D3 ska vara exklusiva för motparten? Vad finns det för sköna spel som är exklusiva för PS4 som jag kan tänkas gilla (FPS (eller skjutande i allmänhet) och äventyr (likt Tomb Raider) är mina melodier)?
Hjälp mig gärna med detta för jag håller på att förlora förståndet. Kan bjuda på en skön spelkväll som tack för hjälpen.