2014-08-29, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Mmm för Playstation har så många fler nya spelserier. De har ju inte ens fått fram en värdig konkurrent till Forza än.

Inte fler möjligtvis men betydligt intressantare, tycker jag.
Citera
2014-08-29, 02:27
Medlem
Aggrossivs avatar
Spelar folk fortfarande Halo. Första spelet var bra sen blev det bara ett evigt repetivt jävla skjutande. Minns än hur jag satt med polaren och nötte igenom Halo 1 på Legendary, vilka tider.

Bytte till PS den här generationen, det jag kan klaga på är att Online communityn är sämre. Kontrollen är skön i handen men jag stör mig på den reflekterande lampan. Spakarna är kassa, greppet släpper efter bara ett par dagar och tummen börjar glida. Provade att köpa såna där skydd för spakarna och det blev något bättre, men inte samma grepp som när den var ny. Relativt tystlåten konsol förutom när man bootar upp skiva, mitt Xbox låter som en dammsugare.

Gick över till PS4 för att testa nåt nytt, än så länge är jag annars helnöjd. Snyggare och bekvämare menyer, mysigare känsla på nåt sätt och inte samma röra som på Xbox menyer.
Senast redigerad av Aggrossiv 2014-08-29 kl. 02:30.
Citera
2014-08-29, 11:58
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrossiv
Spelar folk fortfarande Halo. Första spelet var bra sen blev det bara ett evigt repetivt jävla skjutande. Minns än hur jag satt med polaren och nötte igenom Halo 1 på Legendary, vilka tider.

Med betoningen på var. Spelet har verkligen inte åldrats med värdighet, var en enda lång gäspning att spela Anniversary Edition.

Kommer aldrig fatta grejen med Halo-skiten. Alla trailers får spelen att framstå som mörka krigsdramer, men sen när man spelar skiten så springer man omkring och skjuter färgglada gay-fiender som hoppar omkring och skriker på bebisspråk. Vad i hela helvetet..?

Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Mmm för Playstation har så många fler nya spelserier. De har ju inte ens fått fram en värdig konkurrent till Forza än.

Som, eh, Fittbyxor sa så är Playstations utbud betydligt intressantare. Bilspel är bland det värsta som finns, om det inte är Twisted Metal-aktiga partyspel.
Senast redigerad av Carnage. 2014-08-29 kl. 12:01.
Citera
2014-09-08, 20:01
Medlem
goelens avatar
Hallå vänner.

Jag har sett folk tidigare i tråden som frågat så jag gör väl också det.

Nu har jag skrivit en mindre novell som jag även tagit bort. Ni behöver ingen bakgrunds historia mer än att Wii U är redan uträknad och nu undrar jag vilken av de två återstående jag ska köpa. Jag har inte hängt med i utvecklingen så noga och vet inte ens vilka titlar som finns till de båda maskinerna.

Jag har hört att nya Tomb Raider och Left 4 Dead 3 ska vara exklusiva för Xbox One. Jag älskade föregångarna till Xbox 360 och vill givetvis inte missa de nya. Men det är en konsol jag ska använda i flera år framöver och jag har inte planerat att skaffa båda två när de allra flesta titlar finns till respektive. Två efterlängtade titlar kan ju inte vinna valet. Jag har förstått att PS4'n är kraftigare, mer användarvänlig och har många fler titlar ute nu. Dessutom ska den vara billigare.

Jag behöver egentligen bara någon som puttar mig över kanten och säger "Skaffa en PS4. Tomb Raider och L4D är skit".
Stämmer mina antaganden om att PS4'n överlag är en bättre maskin? Stämmer det att Tomb Raider och L4D3 ska vara exklusiva för motparten? Vad finns det för sköna spel som är exklusiva för PS4 som jag kan tänkas gilla (FPS (eller skjutande i allmänhet) och äventyr (likt Tomb Raider) är mina melodier)?

Hjälp mig gärna med detta för jag håller på att förlora förståndet. Kan bjuda på en skön spelkväll som tack för hjälpen.
Citera
2014-09-08, 20:20
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Jag behöver egentligen bara någon som puttar mig över kanten och säger "Skaffa en PS4. Tomb Raider och L4D är skit".
Stämmer mina antaganden om att PS4'n överlag är en bättre maskin? Stämmer det att Tomb Raider och L4D3 ska vara exklusiva för motparten? Vad finns det för sköna spel som är exklusiva för PS4 som jag kan tänkas gilla (FPS (eller skjutande i allmänhet) och äventyr (likt Tomb Raider) är mina melodier)?

Det kommande Uncharted lär total-rape:a Tomb Raider-uppföljaren, och sen har du ju spel som The Order 1886 och Bloodborne.
Citera
2014-09-08, 21:32
Medlem
Citat:
Hallå vänner.

Jag har sett folk tidigare i tråden som frågat så jag gör väl också det.

Nu har jag skrivit en mindre novell som jag även tagit bort. Ni behöver ingen bakgrunds historia mer än att Wii U är redan uträknad och nu undrar jag vilken av de två återstående jag ska köpa. Jag har inte hängt med i utvecklingen så noga och vet inte ens vilka titlar som finns till de båda maskinerna.

Jag har hört att nya Tomb Raider och Left 4 Dead 3 ska vara exklusiva för Xbox One. Jag älskade föregångarna till Xbox 360 och vill givetvis inte missa de nya. Men det är en konsol jag ska använda i flera år framöver och jag har inte planerat att skaffa båda två när de allra flesta titlar finns till respektive. Två efterlängtade titlar kan ju inte vinna valet. Jag har förstått att PS4'n är kraftigare, mer användarvänlig och har många fler titlar ute nu. Dessutom ska den vara billigare.

Hjälp mig gärna med detta för jag håller på att förlora förståndet. Kan bjuda på en skön spelkväll som tack för hjälpen.

Tomb Raider är bara exklusivt till 2015, L4D vet jag inget om men om du ska köpa en ny konsol baserat på 1 spel som du kommer tröttna på efter någon månad får du väl göra så
Citera
2014-09-08, 21:35
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitman
Tomb Raider är bara exklusivt till 2015, L4D vet jag inget om men om du ska köpa en ny konsol baserat på 1 spel som du kommer tröttna på efter någon månad får du väl göra så
Det var ju det jag sa. Att två titlar inte vinner valet.
Hur menar du bara exklusivt till 2015? Det släpps väl inte förrän 2015 ändå?
Citera
2014-09-08, 21:39
Medlem
Citat:

Jaja vet inte hur länge men det kommer till PS4 sen, om du gillar äventyr så kommer du säkert älska Uncharted som bara kommer till PS4an, ja PS4an är kraftigare och billigare, du kan dessutom streama och ladda upp videos på Youtube(snart) osv..

Plus att bra mycket mer har köpt PS4an så du kommer alltid ha folk att spela mot online

Satsa på PS4an
Citera
2014-09-11, 12:41
Medlem
Stjerna7s avatar
Ska köpa ett PS4 eller ett One nu så snart som möjligt. Det kommer bli en stor hög FIFA lir men med tiden blir det såklart annat också. Men är egentligen inte intresserad av någon av de exklusiva serierna. Som jag förstått det så är det en smamsak vad man borde köpa.

Har läst att PS4 är mer "kraftfullt" då den har en kraftigare GPU. Vad betyder det i praktiken när man spelar?

Lutar för övrigt mest åt Xbox men vill bara ha full koll innan jag bestämmer mig helt.
Citera
2014-09-11, 12:50
Medlem
Kerubs avatar
Är det nån större skillnad på PS4/XB1 versionerna av Destiny? Vill spela Destiny men är fortfarande inte säker på vad jag ska köpa.
Citera
2014-09-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Har läst att PS4 är mer "kraftfullt" då den har en kraftigare GPU. Vad betyder det i praktiken när man spelar?

Det betyder att grafikkortet är snabbare i PS4 än i Xbox One. Grafiken kan alltså skruvas upp till en högre nivå, vilket oftast märks tydligast mot slutet av en konsolgeneration. Redan nu körs dock vissa spel i högre upplösning till PS4 än till Xbox One. Skillnaden är inte gigantisk och du riskerar inte att spelen till Xbox One kommer se dassiga ut eller lagga, allt kommer vara frid och fröjd även när t ex Fifa 18 kommer.

Välj konsol efter följande kriterier istället:
Kommande spel
Handkontroll
Interface
Vad har dina polare? Gött att kunna låna spel, ta med extra handkontroller etc..
Senast redigerad av TrumpeteN 2014-09-11 kl. 12:55.
Citera
2014-09-11, 13:00
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Jag kan inte svara på vad han menar med 2015, men spelet kommer inte att vara exklusivt till Xbox utan det är en tidsbegränsad exklusivitet under "holiday 2015" http://www.gamespot.com/articles/ris.../1100-6421890/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in